توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    گفت نزدیک است والی را سرای آنجا شویم معنی

    1 بازدید

    گفت نزدیک است والی را سرای آنجا شویم معنی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    مست و هشیار(به همراه معنی)

    *معنی:

    داروغه در راه مستی را دید و یقه اش را گرفت.

    مست گفت :ای دوست، این پیراهن است،نه افسار!

    داروغه گفت:از کج و راست راه رفتن تو معلوم است که مستی!

    مست پاسخ داد:ایراد از راه رفتن من نیست.(من کج و راست میروم)چون راه صاف نیست.

    گفت:باید تو را به خانه ی قاضی ببرم.

    گفت:برو صبح بیا!قاضی که نصفه شب بیدار نیست!

    گفت:خانه ی فرمانروا نزدیک است.می توانیم به آنجا برویم.

    گفت:از کجا معلوم فرمانروا در خانه ی شراب فروش نباشد!

    گفت: تا سر پاسبان را پیدا کنیم می توانی در مسجد بخوابی!

    گفت:مسجد که جای خواب انسان های گناهکار(مثل من )نیست!

    گفت :پنهانی چند دیناری بده و خودت را آزاد کن(به منظور رشوه دادن)

    گفت:مشکل شرعی را نمی توان با پول حل کرد!

    گفت:به عنوان خسارت لباست را در می آورم.

    گفت:لباسم  پوسیده شده و فقط نقشی از تارو پود از آن مانده .

    گفت(چون مستی) نفهمیدی کلاهت از سرت افتاد.

    گفت:در سر باید عقل وجود داشته باشد.بی کلاه بودن نشانه ی ننگ و عار نیست!

    گفت: از بس می و شراب خوردی اینگونه از خود بیخود شدی (و بیهوده می گویی)

    گفت: ای بیهوده گو!بحث سر کم و زیاد خوردن شراب نیست!

    گفت :مردم هشیار باید انسان های مست را بزنند(مجازات کنند).

    گفت :هوشیاری پیدا کن و بیاور!(اگر راست می گویی).اینجا کسی هوشیار نیست.(و نمی توان فرد هوشیاری یافت.)

              آهنگ این شعر را با صدای علیرضا عصار در بخش دیگر امکانات میتوانید می توانید گوش کنید.

    منبع مطلب : pariah.blogfa.com

    مدیر محترم سایت pariah.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    گنجور » پروین اعتصامی » دیوان اشعار » مثنویات، تمثیلات و مقطعات » مست و هشیار

    ناشناس نوشته:

    “حکایت کراوات”

    گشت شب مردی به ره دید و کراواتش گرفت
    گفت: قربان این کراوات من است افسار نیست!

    گفت : می باید تو را با خود به آگاهی برم
    گفت: آگاهی سرایِ مردم هشیار نیست!

    گفت: نرم افزار غرب افکنده ای بر گردنت
    گفت: غربی تر ز رختِ رزمی سرکار نیست!

    گفت: این نقش صلیبی هاست در مشرق زمین
    گفت: این مارک مسلمانان آن عهد است از کفّار نیست!

    گفت: تا کی می زنی بر سینه سنگ اجنبی
    گفت: این میراث زرتشت است و از اعراب میگوخوار نیست!

    گفت: کمتر در نما قُمپُز تو از عصر حجر
    گفت: این طرح مهاجر های ایران، پیک استعمار نیست!

    گفت: یعنی عامل بیگانه و فسق و قرو اطوار نیست؟
    گفت: سنگین تر از آن در قوطی عطار نیست!

    گفت: جداً عضو ام.پی.تی و اف.بی.آی و ام.آی.آر نیست؟!
    گفت: مظنون طبق تحقیقات مشکل دار نیست!

    گفت: آیا آرمِ آدم های شاه ِخائن ودربار نیست؟
    گفت: فرقی بین شاه و سایر اقشار نیست!

    گفت: آیا در جهان پوشیدن آن عار نیست
    گفت: جز در مامِ میهن حال و روزش زار نیست!

    گفت: آیا جانشین چفیه و دستار نیست؟
    گفت: حتی همنشین خرقه و زُنّار نیست!

    گفت: پس امشب بخشکی شانس با ما یار نیست!
    گفت: آویزی از این ارزنده تر بر گردن احرار نیست!

    گفت: با آن شیک و خوش تیپ و مرتب می شوم؟
    گفت: بردار و بزن البته قابل دار نیست!

    “کیشو”

    pgnews.ir/showp…x?id=47968
    کروات؛ این پارچه دراز دردسر ساز!
    _زیبا کلام در ادامه با انتقاد از این استدلال که “کراوات نمادی غربی است و سمبل صلیب و مسیحیت است”، نوشت: «اگر قرار شود که ما کراوات را به این اعتبار که غربی است و از غرب آمده، کنار بگذاریم در آن صورت یونیفرم نیروی انتظامی را هم براساس همان استدلال باید بگذاریم کنار، چون یونیفرم و پوشیدن آن هم غربی است.»

    www.asriran.com/fa/news/166866
    _بهمن کشاورز رییس اتحادیه‌ی سراسری کانو‌ن‌های وکلای دادگستری : براساس تحقیقات کراوات نمادی اسلامی است
    ,وی به تحقیقی که دکتر نوربها در مورد تاریخچه‌ کراوات انجام داده بود اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیق ایشان کراوات یک نماد اسلامی است و در جنگ‌های صلیبی سربازان اسلام از آن استفاده می‌کردند و چون اولین بار مسلمانان قوم کروات آن را انتخاب کردند به این نام مشهور شده است.

    fa.wikipedia.org/wiki/…8%A7%D8%AA
    _ریشه ایرانی
    در مورد ریشه ایرانی بودن کراوات گفته شده که در اوستا ۱۲ چیز را نیاز مرد جنگی دانسته‌اند که هشتمین آن کوئرس از ریشه کوئرت بود که در زبان پهلوی به آن گریوپان می‌گفتند و به روی زره بسته می‌شد.

    هم چنین در نقش رجب فارس نرسیده به نقش رستم، که بنا بر نظر هرتسفلد مربوط به بابک، پدر اردشیر پاپکان می‌شود، کوئرت را بر دور گردن بابک به وضوح می‌توان دید که به روی زره بسته است. این پارچه پهن را بزرگان و سرداران سپاه به صورت پهن و پیش‌سینه‌ای استفاده می‌کردند و نمونه پهن آن در نقوش طاق‌بستان دیده می‌شود.[۶]

    نوئل مالکوم، پژوهش گر بریتانیایی، در کتاب خود به نام “تاریخچه مختصر بوسنی” بر این باور است که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه‌ای در جلوی پیراهن خود استفاده می‌کردند ولی در تاریخ معاصر توسط کرواسی‌ها به فرانسه برده شد و به دلیل تفاوت‌های زبانی، نام آن به کراوات تبدیل شد …

    www.aftabir.com/artic…_cravat_p1
    _.کرواتها ایرانی هستند!
    مطالعات تاریخی نشان می دهد که نژاد فعلی کرواسی ، کرواتها، از ۱۷۰۰ سال پیش شروع به مهاجرات از سرزمین مادریشان ، ایران به سمت کرواسی، صربستان و بوسنی مهاجرت نموده اند. احتمالاً علت این مهاجرت سرکوب مومنین به آئین مانوی در دوران ساسانیان بوده است

    مهاجرین اولیه برای آنکه از سایر اقوام آن ناحیه تمیز داده شوند خود را “خراوات” یا همان کروات می نامیده اند. همچنین این مهاجران ایرانی تبار ، برای آنکه وجه تمایز خود را از نشان دهند، دستمالی بدور گردنشان می بستند، چیزی که بعدها محبوبیتی جهانی یافت و به کراوات مشهور گشت.در سال ۱۶۵۶ ، لوئی چهاردهم ، هنگی از داوطلبان کروات را در ارتش خود تشکیل داد. اعضای این هنگ، برسم پیشینیان خود، دستمالی ابریشمین را بدور گردن خود می بستند که در انتهای آن گره ای داشت. همچنین این دستمال برای بستن زخم مجروحین مورد استفاده قرار می گرفت. از آن به بعد این حمایل ابریشمی به عنوان بخشی از زیور نظامی در ارتش فرانسه پذیرفته شد و واژه ’a la croate’ وارد زبان فرانسه گشت. ۱۷۰ سال بعد بستن کراوات به گردن رسمی جهان شمول گردید.

    fararu.com/fa/ne…%D8%A7-%DA
    “با کروات برخورد شود، تکلیف کت و شلوار و جلیقه و کفش‌های بندی چه می‌شود؟”
    …….
    _در تحقیق صورت گرفته از سوی نیما پیشدادیان همچنین روایت شده که در جنگ‌های ایران و یونان ارتش هخامنشی برای رسیدن به یونان راه درازی را طی می‌کرد و گاه گروه‌ها و قسمت‌هایی از این ارتش به جهاتی از بدنه سپاه جدا می‌شدند و گاه راه خود را پیدا نمی‌کردند و حتی به ناچار در مناطق دیگری ساکن می‌شدند. برخی از اقوام و ملل ساکن در اروپا بازماندگان همان ارتش هخامنشی هستند و گویا مردم کرواسی از آن جمله‌اند. همچنین اجداد مردم کرواسی از نژاد «سیت» هستند که تیره‌ای از مادها بوده و نوادگان آنها اینک در قزوین کنونی ساکن هستند.
    ……….

    www.topiranian.com/magha…t_207.html
    _ - کراوات اصالتا پوششی ایرانی است

    خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی

    👆☹

    منبع مطلب : ganjoor.net

    مدیر محترم سایت ganjoor.net لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید