توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    چه کار کنیم تا قدمان بلند شود

    1 بازدید

    چه کار کنیم تا قدمان بلند شود را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! + تمرینی برای قد کشیدن

    اما از حق نگذریم، ورزش یا تمرین بارفیکس جزء معدود ورزش‌هایی است که تمامی عضلات بدنتان را درگیر می‌کند و سبب افزایش قد می‌شود، بله درست شنیدید سبب افزایش قد می‌شود.

    با این تفاسیر باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با ورزش حرفه‌ای بنام بارفیکس و تاثیرات آن و کار‌هایی که نباید در حین تمرین انجام دهید آشنا نماید، پس اگر چند سانت دیگر قد می‌خواهید این مطلب را از دست ندهید.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    ورزش بارفیکس

    برترین فعالیتی که وجود دارد در ورزش بارفیکش است، چون همه عضلات در کل بدن حرکت میکنند حتی عضله‌ها را حجم می‌دهد و بر آن‌ها نیرو وارد می‌شود.

    این ورزش در گروه ورزش‌های اساسی است و کاملا هیکل را بالا می‌کشد.

    بارفیکس جزء حرکات اصلی و پایه است.

    بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید تفاوت بین فیتنس و بدنسازی در چیست؟

    بهترین و مهمترین حرکت برای افزایش پهنا و حجم خارجی و بالایی عضلات زیر بغل به شمار می‌رود.

    یک برنامه اختصاصی بارفیکس نه تنها موجب پرورش و ضخیم شدن عضلات پشت و پهن‌تر شدن آن‌ها می‌گردد بلکه باعث افزایش سایز و حجم در عضلات جلو بازو نیز می‌شود.

    در حرکت بارفیکس عضله سینه، دلتوئید، کول و ساعد نیز تحت فشار قرار میگیرند.

    اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از حرکت بارفیکس داشته باشیم باید بگوییم بالا کشیدن وزن کامل بدن بر خلاف جاذبه زمین که عضلات پشت و زیر بغل را به آتش می‌کشد و البته لازم به ذکر نیست که این حرکت عضلات متعددی را تحت فشار قرار می‌دهد از عضلات تثبیت کننده شانه گرفته تا عضلات بازو و ساعد و حتی عضلات میان تنه و به دلیل تمام این خصوصیات بارفیکس می‌تواند و باید به عنوان یکی از اجزای ثابت هر برنامه تمرینی در نظر گرفته شود.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    افزایش قد به کمک بارفیکس

    جالب است بدانید یکی از مهمترین عوامل کوتاهی قد نیروی جاذبه زمین است.

    بدن شما چه بخواهید و چه نخواهید در طی شبانه روز تحتا تاثیر این نیرو قرار گرفته و تحت فشار است.

    بیشتر بخوانید: خطر بزرگی که کودکتان را در پارک‌های سر باز تهدید می‌کند

    بهترین راهکاری که می‌توان برای این منظور پیشنهاد کرد بارفیکس زدن است.

    ورزش بارفیکس به گونه‌ای است که شما خود را از میله آویزان خواهید کرد و همین حالت آویزان شدن باعث می‌شود تا با کمک نیوری جاذبه وزن شما به صورت متعادل در میان سایر نقاط بدن تقسیم شود و باعث ایجاد کشش لازم در بخش‌های مختلف بدن خواهد شد.

    طبق تحقیقاتی که به عمل امده نشان داده که افزایش قد با بارفیکس امکان پذیر است و شما می‌توانید بین دو تا هشت سانتی متر شاهد رشد قدی خود باشید و این یعنی نتیجه‌ای بسشیار شگفت انگیز و جالب. البته باید بدانید که این ورزش باید به صورت کاملا صحیح و در عین حال منظم و در طی یک دوره انجام شود تا بتوانید نتایج انرا مشاهده نمایید.

    افزایش قد تا قبل از پایان دوران بلوغ راه‌های فراوانی دارد که عبارتند از: ورزش‌هایی همچون بسکتبال، یوگا و دوچرخه سواری و حرکات کششی، تغذیه مناسب، خواب کافی و مصرف هورمون رشد. موثر‌ترین روش افزایش قد ورزش می‌باشد که بسیاری از نوجوانان به علت مشغله‌ی تحصیلی و گا‌ها مالی قادر نیستند که به باشگاه بروند و به دنبال روشی موثر هستند که بتوانند در منزل و با کمترین هزینه قد خود را بلند کنند.

    پیشنهاد ما به این نوجوانان حرکات کششی است. در این متن قصد معرفی روش افزایش قد با بارفیکس را داریم.

    بارفیکس برای افزایش قد بسیار مناسب است.

    بارفیکس وسیله‌ای است که معمولا به چارچوب در‌ها وصل می‌شوند. روش استفاده از این وسیله بسیار متنوع است. شما می‌توانید از بارفیکس آویزان شوید و تاب بخورید. در این هنگام جاذبه‌ی زمین بر روی بدنتان تاثیر می‌گذارد و موجب کشیدگی استخوان‌ها و عضلات می‌شود و قد شما را بلند‌تر می‌کند.

    همچنین شما می‌توانید به هنگام کار با این وسیله پا‌های خود را به صورت افقی و ۹۰ درجه و اگر انعطاف بدنتان بالا است، پا‌های خود را بدون خم شدن زانوهایتان تا سر خود بالا بیاورید. در این حالت علاوه بر جاذبه زمین، کشش‌های بدنی شما موجب افزایش قد شما می‌شوند.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    راهی دیگر برای افزایش قد

    اما از دیگر راه‌های افزایش قد می‌توان به داشتن یکبرنامه غذایی خوب اشاره کرد. شما با قرار دادن انواع مواد معدنی و نواع ویتامین‌ها و پروتین‌ها در بنامه روزانه خود می‌توانید به رشد و بهبود بخش‌های مختلف بدن کمک نمایید.

    دقت کنید در طول زمانیکه قصد دارید به افزایش قد خود کمک کنید هیچگاه به دنبال غذا‌های فست فوید و استفاده از روغن‌های اشباع نباشید.

    ببشتر بخوانید: سوزاندن سلامتی با تب افزایش رشد قد

    باید در این مورد حتما با یک متخصص تغذیه مشورت نمایدی تا او بتواند بهرتین و کاملترین برنامه غذایی را برای شما تنظیم نماید.

    مطمئن باشید اگر از این نظر بتوانید برنامه‌ای کامل را در اختیار داشته باشید و در کنار آن به ورزش‌های کششی همچون بارفیکس زدن مشغول شوید می‌توانید بهرتین نتیجه را دریافت نمایید.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    انواع بارفیکس زدن

    ۱- میله بارفیکس را با دست‌های باز بگیرید (از عرض شانه‌ها بازتر) زانو‌ها را بهم قلاب کنید و خم کنید. سینه را رو به جلو متمایل کنید.

    ۲- خود را به کمک عضلات زیر بغل و با خم کردن آرنج‌ها به سمت بالا بکشید (تا جایی که چانه شما در مقابل میله قرار گیرد) سپس با مکث کوتاهی به ارامی به حالت اول بازگردید. برای کشش و فشار هر چه بیشتر به عضلات زیر بغل در پایین‌ترین نقطه حرکت، تا حد ممکن پایین آمده و دست‌های خود را کاملا کشیده و صاف کنید.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    انجام این حرکت علاوه بر عضله زیر بغل، فشار بیشتری به عضلات جلو بازو و ساعد وارد میکند.

    بیشتر بخوانید: آیا ژیمناستیک باعث کوتاهی قد می‌شود؟

    ۱- میله بارفیکس را طوری بگیرید که کف دست‌های شما رو به صورت باشد و فاصله آن‌ها از یکدیگر حداکثر ۱۵ سانتی متر باشد.

    ۲- با خم کردن آرنج‌ها خود را به سمت بالا بکشید و پس از مکث کوتاهی به حالت اول بازگردید.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    ۱. در تمرین این ورزش این است که، شانه‌ها را پایین نگه دارید و آن‌ها را سمت همدیگر متمایل کنید. این کار باعث درگیر شدن عضلات خاص در شانه شده که بعد از آمادگی کامل، به کشش ها، مشت زدن و پرتاب کردن‌های شما کمک می‌کنند، بدون آنکه دردی به وجود آورند. پس شما باید با استفاده از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید. اکثر مردم در واقع خودشان را به بالای میله تاب می‌دهند و باعث ایجاد یک نیروی آنی در این حرکت می‌شوند. اگر از این نیرو استفاده کنید، تمام فشار از روی عضلات برداشته می‌شود که علامت خوبی برای بهبود سطح قدرت شما نخواهد بود.

    ۲. در انجام این تمرین، این است که مراقب محل قرارگیری دست هایتان باشید. جایی که شما دست هایتان را روی میله قرار می‌دهید، به طور چشمگیری بر ماهیت افزایش قدرت شما تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال قرار دادن دست‌ها با فاصله‌ی زیاد از هم، بسیار بیشتر از قراردادن دست‌ها بسیار نزدیک هم، بر پشت تأثیر خواهد گذاشت. در صورتی که دست‌ها را روی میله نزدیک به هم بگذارید، عضله‌ی دو سر نشان خواهید گرفت. به همین ترتیب اگر از یک گریپ معکوس استفاده کنید، این ورزش را به چین آپ تبدیل خواهید کرد و همچنین عضله دو سر را به میزان بسیار بیشتری هدف می‌گیرید. در موقع انجام این ورزش، مرکز بدن را سفت نگه دارید.

    ۳. در موقع تمرین این ورزش، باید عضلات شکم را سفت نگه دارید. اگر مرکز بدن‌تان را شل کنید، خیلی بیشتر احتمال دارد که اجازه دهید نیروی حرکت آنی، شما را به حرکت در آورد. با فشردن عضلات مرکز بدن‌تان، به عضلات شکم‌تان ضربات سخت‌تری وارد می‌کنید و همچنین قدرت‌تان را افزایش می‌دهید. درگیر کردن عضلات شکم خیلی مهم است و به بهره وری از این ورزش کمک می‌کند.

    بیشتر بخوانید: مزایا و معایب دراز و نشست / آیا دراز و نشست واقعا لاغر می‌کند؟

    ۴. درهنگام اجرای این ورزش، نباید از باسن خم شوید، بلکه باید زانو‌ها را خم کنید.

    ۵. برای راحت‌تر کردن این تمرین بیشتر افراد طول بدن خود را کم می‌کنند و اینکار با خم نمودن زانو‌ها انجام می‌شود. هنگامی که از میله آویزان می‌شوید و زانو‌ها را از پشت خم می‌کنید، باید به طورعادی نفس بکشید و سپس زانو‌ها بالا ببرید تا عضلات شکم سفت شوند. سپس زانو‌ها را به حالت آویزان کنید، ولی شکم را در طول اجرای این ورزش همان طور سفت حفظ کنید. ولی پاهایتان را از باسن خم نکنید. چرا که این کار، باعث تغییر فرم کلی بدن‌تان شده و با اختلال در فرم بدن‌تان باعث می‌شود تا فشار کافی به عضلاتی که می‌خواهید هدف قرار دهید، وارد نشود.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    اجازه ندهید شانه‌ها به سمت جلو و بالا متمایل شوند. در صورتی که اینگونه عمل کنید فشار بسیار زیادی روی شانه‌ها اعمال می‌شود و بر روی عضلات مورد هدف فشاری وارد نخواهد گشت.

    از انجام یک یا دو حرکت اضافی خودداری کنید چراکه استرس‌های خطرناک به بدن وارد می‌کند.

    از قوس دادن بیش از حد به پشت خود دوری کنید.

    ایجاد قوس در کمر، می‌تواند معنایش ساختار ضعیف بدنی یا شکم ضعیف باشد.

    از حرکات اضافی مانند تاب دادن یا ... خودداری کنید.

    ورزشی که تمام عضلات شما درگیر می‌کند/ چه کار کنیم تا قدمان بلند شود؟! / تمرینی برای بلند قد کردن شما +نباید‌ها

    هدف از انجام این ورزش، تقویت عضلات شکم و همچنین عضله دو سر، استفاده می‌شود.

    بیشتر بخوانید: ورزش‌هایی برای کاهش وزن + جدول کالری سوزی

    بیشتر افراد، این ورزش را به صورت ناصحیح انجام می‌دهند.

    در هنگام انجام این تمرین خودتان را به بالا تاب ندهید.

    شما باید از قدرت صرف عضلانی به بالای میله برسید.

    محل قرار گرفتن دست‌هایتان در انجام این ورزش اهمیت زیادی دارد.

    انتهای پیام/

    منبع مطلب : www.yjc.ir

    مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    چی بخوریم تا قد بلند شویم ؟

    چه بخوریم تا قدمان بلند شود

    چه بخوریم تا قدمان بلند شود

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پژوهشگران در این مطالعه، 700 کودک را از زمان تولد مورد بررسی قرار داده و علاوه بر بررسی رژیم غذایی، قد آنها را از سن 2 تا 17 سالگی به صورت منظم اندازه‌گیری کردند. نتایج این مطالعه نشان داد، نوشیدن منظم شیر لبنی در طول دوران کودکی باعث افزایش قد در نوجوانی می‌شود. براین اساس، هر لیوان شیر بیشتری که کودک در طول روز می‌نوشد، باعث افزایش قد در سنین نوجوانی (حدود 0.39 سانتی‌متر) می‌شود.

    پژوهشگران تأکید می‌کنند، درحالیکه نوشیدن شیر لبنی باعث افزایش قد در دوره نوجوانی می‌شود، مصرف سایر نوشیدنی‌های غیرلبنی مانند شیر بادام یا شیر سویا با قد کوتاه در ارتباط است.

    براساس دستورالعمل رژیم غذایی 2020-2015 آمریکا، برای کودکان 3-2 ساله نوشیدن روزانه 2 فنجان شیر، برای کودکان 8-4 ساله 2.5 فنجان شیر، و برای کودکان و نوجوانان 18-9 ساله 3 فنجان شیر توصیه می‌شود. استفاده از شیر در کنار اسنک یا برشتوک، راه ساده‌ای برای تشویق کودکان به مصرف شیر است.

    منبع مطلب : www.borna.news

    مدیر محترم سایت www.borna.news لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید