چرا سیمکارت روی شبکه ثبت نشده
چرا سیمکارت روی شبکه ثبت نشده را از سایت پست روزانه دریافت کنید.
حل مشکل ثبت نشده روی شبکه
به گزارش مشهد فوری گاهی اوقات ممکن است شرایطی برای شما پیش آمده باشد که بخواهید با گوشی خود یک تماس ضروری برقرار کنید ولی گوشی شما پیغام “ثبت نشده روی شبکه” (not registered on the network) را برایتان نمایش دهد. در این شرایط بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند گوشی آن ها به مشکل خورده است و یا سیمکارت آن ها از دسترس خارج شده و یا مشکل از سوی اپراتور می باشد.
مشکل ثبت نشده روی شبکه
نمایش پیغام خطای not registered on the network که بیشتر در گوشی های کمپانی سامسونگ شاهد نمایش آن هستیم یکی از همان ایرادات عجیب نظیر مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و… می باشد که خوشبختانه با این پیغام می توان از طریق تنظیمات گوشی های اندروید در ۵ مرحله این مسئله را برطرف نمود.
قدم اول
در ابتدا وارد بخش Settings گوشی خود شوید.
قدم دوم
گزینه Network connections و یا Wireless and Networks را انتخاب نمایید. سپس گزینه ی More networks و در آخر گزینه ی Mobile Networks را انتخاب کنید. (اگر گزینه ی Mobile Networks را در منوی پیش رو مشاهده نمی کنید، ابتدا بر روی گزینه ی More کلیک کنید و سپس Mobile networks را انتخاب نمایید.)
قدم سوم
اکنون گزینه ی Networks operators را انتخاب نمایید.
قدم چهارم
پس از اتمام فرآیند جستجو، نام اپراتور را از بین نتایج بدست آمده انتخاب کنید.
در صورتی که این روش پاسخگو نبود، دوباره بر روی گزینه More networks و سپس Mobile Networks کلیک نمایید. Network mode را بر روی WCDMA only قرار داده و موبایل خود را یک بار ریستارت کنید. در آخر همین مراحل را از قدم دوم به بعد دوباره اجرا کنید.
منبع مطلب : mashhadfori.com
مدیر محترم سایت mashhadfori.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
علت خطای " ثبت نشده روی شبکه " در موبایل :: فناوری اطلاعات و ارتباطات
گام اول:
ابتدا وارد تنظیمات یا Settings شوید.
گام دوم:
گزینه Wireless and Networks یا Network connections را انتخاب کنید.
روی گزینه More networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. اگر گزینه Mobile Networks را در تنظیمات مشاهده نمی کنید روی More کلیک کرده و سپس Mobile networks را انتخاب کنید.
گام چهارم:
حال گزینه Networks operators را انتخاب کنید.
گام پنجم:
بعد از این که جستجو به اتمام رسید نام اپراتور خود را از میان نتایج موجود انتخاب نمایید.
اگر این راه جوابگو نبود مجددا روی گزینه More networks و سپس Mobile Networks کلیک کنید. Network mode را روی حالت WCDMA only قرار دهید و موبایل خود را یک بار خاموش و روشن کنید. سپس همین مراحل گفته شده را از گام دوم به بعد دوباره طی کنید.
منبع مطلب : shtorabi.blog.ir
مدیر محترم سایت shtorabi.blog.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
تمام راه حل های رفع مشکل عدم شناسایی سیمکارت در گوشی اندروید
مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.گوشیهای موبایل علی رغم امکانات گسترده یک وظیفه اصلی دارند و آن توانایی ایجاد ارتباط از طریق شبکه تلفن همراه است یعنی کاربر قادر باشد تماس های تلفنی با گوشی برقرار کند و در مواقع نیاز از سرویس پیامک استفاده کند. این امکانات پایهای و اصلی در گوشیهای موبایل به لطف سیمکارت مقدور میشود.میتوان ادعا کرد از آنجایی که سیمکارت نقش اصلی را در فراهم آوردن امکانات ارتباطی برای گوشیهای موبایل را دارد، عدم شناسایی سیمکارت در گوشیهای تلفن همراه شاید جزو اساسیترین مشکلات برای کاربران باشد.
به همین دلیل در این مقاله برآن شدیم تا برای تک تک دلایل ممکن برای عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی موبایل اندروید راه حلی مناسب ارائه دهیم. پیشنهاد میکنیم قبل از هر کاری این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا راه حلی بر این مشکل اساسی بیابید.
راه حل اول: ریستارت کردن گوشی
اگر سیمکارت قبلی را از گوشی خارج کردید و سیمکارت جدید گذاشتهاید لازم است گوشی را یک بار ریستارت کنید تا سیمکارت جدید توسط گوشی شناسایی شود. گوشی را خاموش کنید و بعد از چند لحظه دوباره روشن کنید. بیشتر گوشیهای اندروید تا وقتی که یک بار خاموش و روشن نشوند سیمکارت جدید را شناسایی نمیکنند.
در گوشیهای اندروید ریستارت کردن آسانترین و راهگشاترین راه حل برای مشکلات جزئی است.
راه حل دوم: باطری و سیمکارت را خارج کنید
گوشی را از شارژ خارج کنید و سپس باطری و سیمکارت را خارج کنید. سپس ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره سیمکارت و باطری را جایگذاری کنید.
راه حل سوم: قرار گیری سیمکارت را تنظیم کنید
نحوه قرار گیری سیمکارت در جای مخصوص خود در گوشی باید مناسب باشد. از آنجایی که قرار نگرفتن درست سیمکارت میتواند منجر به عدم شناسایی سیمکارت یا پرش آنتن شود لازم است که جای قرار گیری سیمکارت بررسی شود.
اگر گوشی از دستتان افتاده و مشکل عدم شناسایی سیمکارت دارد به احتمال قوی سیمکارت از جای خود خارج شده یا جابجا شده است و باید در جای مناسب قرار داده شود.
اگر سیمکارت به هر دلیلی به درستی در جای خود قرار نمیگیرد بهترین کار فیکس کردن سیمکارت با چسب، کاغذ و وسایلی امثال آنها است. اگرچه این راه حل بسیار ساده و ابتدایی به نظر میرسد و در واقع اینطور نیز هست، اما به نظر میرسد در بسیاری از مواقع این راه حل عملی است و مشکل را حل میکند. مواظب باشید که با فشار زیاد به قطعات دیگر گوشی آسیب وارد نکنید.
راه حل چهارم: اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید
بعضی اوقات ممکن است به هر دلیلی تنظیمات شبکه تغییر کند مثلا نصب بعضی نرمافزارها میتواند ناخواسته تنظیمات شبکه را تغییر دهد. این تغییر تنظیمات موجب قطع ارتباط گوشی میشود. در این مورد انتخاب اپراتور شبکه به صورت دستی مشکل را حل خواهد کرد.
برای این کار در گوشیهای اندروید تنظیمات را باز کنید و به مسیر زیر بروید. بسته به زبان منوی گوشی خود مسیر به زبان انگلیسی یا فارسی که در پایین ذکر شده است را دنبال کنید:
Wireless and Networks -> Mobile Networks -> Network Operators
بیسیم و شبکه > شبکههای تلفن همراه > اپراتورهای شبکه
در این مسیر میتوانید اپراتور شبکه را به دلخواه انتخاب کنید. با انتخاب اپراتور ظرف چند ثانیه گوشی در شبکه ثبت میشود و آنتن به گوشی برمیگردد.
راه حل پنجم: حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید
از تنظیمات گوشی به مسیر شبکههای موبایل (Mobile Networks) و سپس حالت شبکه (Network mode) بروید و آن را در حالت خودکار (Auto) قرار دهید. این مسیر در بعضی گوشیهای اندرویدی متفاوت است. در این گوشیهای اندرویدی ابتدا به تنظیمات و بعد به مصرف داده (Data Usage) وارد شوید. سپس روی آیکن منو که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد بزنید و از آنجا به مسیر زیر بروید:
Cellular Networks > Preferred Network Type
شبکههای تلفن همراه > نوع شبکه ترجیحی
در مسیر ذکر شده تنظیمات شبکه را روی خودکار قرار دهید تا مشکل عدم شناسایی سیمکارت برطرف شود.
راه حل ششم: سیمکارت و جای قرار گیری سیمکارت را تمیز کنید
با دقت سیمکارت را بررسی کنید آیا قسمت طلایی سیمکارت کثیف و جرم گرفته است؟ اگر این چنین است با استفاده از یک پارچه نرم و مقداری الکل سیمکارت را کاملا تمیز کنید. جای سیمکارت را با استفاده از دمنده هوا تمیز کنید و اگر امکان داشت به دقت و با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم آن قسمت را تمیز کنید.
راه حل هفتم: تعویض سیمکارت
آیا سعی کردید سیمکارت خود را برش دهید؟ مثلا سایز مینی را به میکرو و یا میکرو را به نانو تبدیل کردهاید؟ توجه داشته باشید که اگر اینکار به صورت دستی انجام بگیرد غالبا منجر به سوختن سیمکارت میشود و باید تعویض گردد. تغییر سایز سیمکارت حتما باید با دستگاههای دقیق انجام شود. استفاده از دستگاههای غیر استاندارد به چیپ سیمکارت آسیب وارد میکند و احتمال کار نکردن سیمکارت بسیار زیاد است و در این مورد چارهای جز تعویض سیمکارت وجود ندارد.
راه حل هشتم: استفاده از وصله آریزا (Ariza Patch) (نیازمند روت)
وصله آریزا به عنوان یک وصله سیستمی در پاسخ به مشکلات آنتن دهی و عدم شناسایی سیمکارت بعضی گوشیهای اندرویدی تولید و توسعه داده شده است. این وصله مخصوصا در مورد گوشیهای قدیمیتر سامسونگ موثر است. همچنین هنگامی که گوشی اندروید بروزرسانی میشود و سیمکارت را شناسایی نمیکند این وصله مشکل را حل میکند.
برای استفاده از این وصله گوشی اندوید شما باید روت شده باشد. همچنین برنامه Busybox هم باید در گوشی نصب شود. پس از نصب Busybox، آریزا را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و Patch را انتخاب کنید. پس از اتمام عملیات گوشی خود را ریستارت کنید.
لینک دانلود Busybox از گوگل پلی: کلیک کنید
لینک دانلود آریزا پچ از XDA: کلیک کنید
راه حل نهم: سیمکارت را از گوشی خارج کنید و دوباره در جای خود قرار دهید
در هنگامی که میخواهید سیمکارت درون گوشی خود قرار دهید یا از آن خارج کنید حتما آنرا خاموش کنید در غیر این صورت ممکن است گوشی یا سیمکارت آسیب ببیند. سیمکارت را خراش ندهید و یا خم نکنید.
در بعضی گوشیهای اندرویدی، خاموش کردن و سپس خارج کردن سیمکارت و بعد روشن کردن گوشی در حالت بدون سیمکارت ممکن است مشکل را برطرف کند. در حالت بدون سیمکارت گوشی را مدتی استفاده کنید مثلا برای نیم ساعت و بیشتر، سپس گوشی را خاموش کنید و سیمکارت را قرار دهید. این راه حل برای تعدادی از گوشیهای اندرویدی ساخت چین مانند شیاومی جوابگو بوده است.
راه حل دهم: سیمکارت خود را تست کنید
تست کردن سیمکارت به این صورت است که یک سیمکارت دیگر با اپراتور یکسان را در گوشی خود قرار دهید و ببینید آیا سیمکارت توسط گوشی شناسایی میشود یا خیر. مثلا اگر سیمکارت شما همراه اول است یک سیمکارت همراه اول دیگر را در گوشی خود قرار دهید. به همین ترتیب سیمکارتی که از گوشی خود خارج کردهاید را در یک گوشی دیگر قرار دهید و وضعیت آنتن دهی و شناسایی سیمکارت را چک کنید.
اگر سیمکارت جدید که در گوشی خود قرار دادید بدون مشکل شناسایی شد و همچنین سیمکارت قبلی در گوشی جدید شناسایی نشد به احتمال بسیار زیاد موبایل سالم است و سیمکارت اشکال دارد و باید تعویض شود.
راه حل یازدهم: حالت هواپیما را فعال کنید و غیرفعال کنید
حالت هواپیما را فعال و بعد غیرفعال کنید. حالت هواپیما همه ارتباطات آنتن و رادیو موبایل را قطع میکند پس لازم است بررسی کنید که اشتباها حالت هواپیما را فعال نکرده باشید. انتخاب حالت هواپیما یا غیرفعال کردن آن از قسمت اسلایدر در دسترس است. همچنین در بعضی گوشیها با نگه داشتن دکمه پاور، این گزینه قابل دسترسی است.
راه حل دوازدهم: دادههای اضافه در کَش اندروید را پاک کنید
شما میتوانید با رفتن به مسیر زیر فایلهای کش موجود در گوشی اندرویدی خود را پاک کنید.
Settings > Storage > Internal Storage > Cached Data
پاک کردن دادههای کش گوشی اندروید ممکن است اجرای بعضی نرمافزارها را با کندی مواجه کند اما این امر موقتی است همچنین ممکن است مجبور شوید به تعدادی از نرمافزارها دوباره لوگین شوید.
برای پاک کردن پارتیشن کش گوشی اندروید خود باید وارد ریکاوری گوشی شوید. وارد شدن به قسمت ریکاوری گوشی برای هر گوشی کمی متفاوت است اما عموما مراحل آن به این صورت است:
هنگامی که وارد محیط ریکاوری شدید با استفاده از دکمههای ولوم گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید و با فشار دادن دکمه پاور عملیات را آغاز کنید. توجه داشته باشید که وارد شدن به محیط ریکاوری و پاک کردن پارتیشن کش حساس است و اگر مهارت لازم را ندارید این کار را انجام ندهید.
راه حل سیزدهم: جای سیمکارت را بررسی کنید
اگر جای سیمکارت به نوعی خراب شده یا شکسته باشد به احتمال زیاد موجب ایجاد مشکلاتی در شناختن سیمکارت توسط گوشی میشود. در این موراد معمولا قسمت فلزی سیمکارت به پینهای جای سیمکارت برخورد نمیکند و در نتیجه سیمکارت توسط گوشی شناخته نمیشود.
میتوانید برای حل این مشکل از وسایل ابتدایی مانند چسب نواری و فوم استفاده کنید و با استفاده از ابتکار عمل خود جای سیمکارت را تعمیر کنید.
راه حل چهاردهم: جای خود را عوض کنید
آیا مشکل عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی اندروید در همه جا اتفاق میافتد یا فقط در جاهای خاصی این مشکل وجود دارد؟ در بعضی مکانها آنتن دهی وجود ندارد یا بسیار کم است و همین عامل سبب میشود که با عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی اشتباه گرفته شود. بررسی کنید آیا در مکانی که شما قرار دارید افراد دیگر با سیمکارتهای یکسان به شبکه دسترسی دارند یا خیر؟ در مورد افراد در جاهای دیگر چه؟ بعضی اوقات عدم سرویس دهی توسط اپراتور با مشکل شناساسی سیمکارت توسط گوشی اشتباه گرفته میشود.
راه حل پانزدهم: رادیو آنتن را یک بار خاموش و روشن کنید
بسیاری از گوشیهای اندروید با گرفتن ترکیبی از چند شماره، ستاره و مربع وارد محیط بررسی سختافزاری گوشی میشوند. از این قابلیت برای خاموش و روشن کردن رادیو آنتن گوشی اندروید خود استفاده کنید تا مشکل عدم شناسایی سیمکارت توسط گوشی برطرف شود.
شمارهگیر گوشی را باز کنید و *#*#4636#*#* را بزنید و وارد محیط بررسی سختافزاری گوشی شوید. سپس گزینه اطلاعات گوشی (Phone Information) را بزنید. در قسمت اطلاعات گوشی گزینه خاموش کردن رادیو (Turn Off Radio) را بزنید و بعد با گزینه روشن کردن رادیو (Turn On Radio) آنرا روشن کنید. پس از انجام این عملیات گوشی را ریستارت کنید.
راه حل شانزدهم: با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید
با مرکز خدمات مشتریان سیمکارت و گوشی خود تماس بگیرید. خدمات مشتریان سیمکارت ممکن است سوالاتی مانند زمان خرید سیمکارت و اطمینان از پرداخت قبض را از شما سوال کند پس برای این قبیل سوالات خود را آماده کنید. با مرکز خدمات گوشی خود نیز تماس بگیرید و از آنها در مورد مشکلات احتمالی پرسش کنید. احتمالا از شما اطلاعاتی مانند شماره IMEI گوشی را بپرسند و لازم است که قبل از تماس این اطلاعات را در دسترس داشته باشید.
بسته به عیب یابی انجام شده ممکن است لازم باشد سیمکارت خود یا جای سیمکارت را تعویض کنید. و شاید هم با تعویض اندروید گوشی مشکل برطرف شود. بعضی اوقات تنها چیزی که لازم است فعال کردن سیمکارت توسط اپراتور است.
راه حل هفدهم: نرمافزارهای مشکل ساز را حذف کنید
گوشی را به حالت Safe Mode ببرید و به مدت ۲ تا ۴ ساعت استفاده کنید. آیا مشکل عدم شناسایی سیمکارت یا قطع ناگهانی سرویس از بین میرود؟ اگر پاسخ مثبت است احتمالا یکی از نرمافزارهایی که روی گوشی دانلود و نصب شده است این مشکل را ایجاد میکند.
در حالت Safe Mode تنها نرمافزارهای پیش فرض گوشی اجرا میشوند بنابراین شما میتوانید نرمافزارهای دانلود شده و نصب شده را به راحتی شناسایی و حذف کنید.
اگر از قبل به نرمافزاری مشکوک بودید که علت مشکل عدم شناسایی سیمکارت است، ابتدا همان نرمافزار را حذف کنید اگر مشکل حل نشد به سراغ دیگر نرمافزارهای دانلود شده و نصب شده بروید.
راه حل هجدهم: بازنشانی گوشی به دادههای کارخانهِ
این راه حل باید در صورتی استفاده شود که دیگر راه حل های ارائه شده کار نکنند. زیرا بازنشانی گوشی به دادههای کارخانه تمام دادههای کاربر را پاک میکند و گوشی را به حالت اولیه کارخانه بر میگرداند.
بنابراین توصیه میشود قبل از انجام این عملیات از دادههای خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید. به تنظیمات گوشی مراجعه کنید سپس گزینه پشتیبانگیری/بازیابی را بزنید و بعد بازنشانی به دادههای کارخانه را انتخاب کنید.
راه حل نوزدهم: خرابی کد IMEI را بررسی و اصلاح کنید
کد #۰۶#* را شمارهگیری کنید و شماره IMEI را بررسی کنید. اگر به جای کد، عبارت «ناشناخته (unknown)» نمایش داده شد، کد IMEI گوشی شما نیاز به ترمیم دارد. پروسه انجام اینکار تخصصی است و توصیه میشود به تعمیرکار مراجعه کنید.
راه حل بیستم: اندروید گوشی را بروزرسانی کنید
به تنظیمات گوشی مراجعه کنید و در منوی «بروزرسانیهای سیستم» سیستم عامل اندروید گوشی خود را بهروز رسانی کنید. بهروز رسانی در بعضی مواقع مشکل نشناختن سیمکارت توسط گوشی را برطرف میکند.
راه حل بیست و یکم: تنظیمات شبکه را به پیش فرض بازنشانی کنید
این عملیات تنظیمات شبکه گوشی اندروید شما را به پیش فرض کارخانه باز میگرداند. به مسیر زیر بروید و تنظیمات شبکه را ریست کنید.
Settings > Backup & Reset > Network settings reset
راه حل بیست و دوم: رام اورجینال گوشی را نصب کنید
اگر روی گوشی خود رام کاستوم نصب کردهاید و پس از اینکار گوشی سیمکارت را نمیشناسد، شما باید رام اورجینال را به گوشی خود برگردانید. آسانترین راه برای این کار استفاده از فایل پشتیبانی است که قبل از فلش کردن رام کاستوم از دادههای خود تهیه کرده بودید.
اگر فایل پشتیبان از دادههای خود تهیه نکرده بودید رام اورجینال مخصوص به گوشی خود را از سایت سازنده دانلود کنید و در حالت ریکاوری رام اورجینال جدید را فلش کنید.
راه حل بیست و سوم: APN و پروتکل APN را به صورت دستی انتخاب کنید
در گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:
Settings > Mobile Networks (or Wireless Networks) > Access Point Names
در مسیر ذکر شده یک APN با نام اپراتور سیمکارت خود بسازید و ذخیره کنید.
راه حل بیست و چهارم: وضعیت رجیستری گوشی خود را بررسی کنید
برای جلوگیری از قاچاق گوشیهای موبایل، قانون رجیستری در کشور اجرایی شده است. برای اینکه مطمئن شود گوشی شما تحت تاثیر رجیستری نیست کد IMEI گوشی را به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید یا کد دستوری «ستاره ۷۷۷۷ مربع» را شماره گیری نمایید تا گوشی شما در شبکه رجیستر شود و از نظر شناسایی سیمکارت مشکلی نداشته باشید.
راه حل بیست و پنجم: گوشی خود را تعویض کنید
اگر گوشی آسیب فیزیکی جدی دیده باشد و یا آب به درون آن نفوذ کرده باشد شاید راهی به جز تعویض گوشی اندروید باقی نماند.
هنگامی که گوشی خیس میشود ضروری است که باطری را خارج کرده و گوشی را خشک کنید. حتی بعد از خشک شدن، شاید تا مدتی سیمکارت توسط گوشی شناسایی نشود که در این صورت گذر زمان این مشکل را حل خواهد کرد. توصیه ما این است که بعد از خشک شدن کامل گوشی کمی زمان برای شناسایی سیمکارت توسط گوشی اختصاص دهید.
امروزه اکثر گوشیها علاوه بر گارانتی شامل بیمه نامه حوادث نیز هستند، از این امکان بهره ببرید و برای تعویض گوشی خود به گارانتی مربوطه مراجعه کنید.
سوالات متداول عدم شناسایی سیمکارت در اندروید
دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید و چک کنید ببینید آیا مشکل از بین رفته است. پس از پاک کردن سیم کارت و سینی، سیم کارت خود را مجدداً وارد کنید تا مطمئن شوید ذرات گرد و غبار بر روی آنها وجود ندارد. همچنین مطمئن شوید که سیم کارت در سینی حرکت نمی کند. بعد از تهیه نسخه پشتیبان از داده ها، دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برده و بررسی کنید که آیا مشکل از بین رفته است.
روش های زیادی بر رفع مشکل عدم شناسایی وجود دارند که ما به تفصیل در بالا در این مقاله همه را شرح داده ایم اما عمده ترین روش های زیر معمولاً به حل این مشکل کمک می کنند.
و روش های بسیاری که در بالا شرح داده شده اند.
راه حل دیگر برای رفع خطای «سیم کارت وارد گوشی نشده است» در تلفن اندروید شما این است که حالت پرواز را روشن کنید و دوباره آن را خاموش کنید. روی تنظیمات و سپس روی حالت پرواز ضربه بزنید.
اگر هشداری دریافت کردید که می گوید SIM نامعتبر است یا سیم کارت نصب نشده است، این مراحل را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم کارت شما متناسب با شبکه مخابراتی، فعال است. iPhone یا iPad خود را به آخرین نسخه iOS به روز کنید. سیم کارت خود را از سینی سیم کارت خارج کرده و سپس سیم کارت را در جای خود قرار دهید.
جواب کوتاه، بله. تلفن هوشمند اندروید شما بدون سیم کارت کار خواهد کرد. در حقیقت، تقریباً می توانید همه کارهایی را که می توانید با آن انجام دهید، بدون استفاده از سیم کارت و یا پرداخت هزینه، انجام دهید. می توانید با دسترسی به اینترنت و Wi-Fi، استفاده از برنامه های مختلف و قابلیت های دیگر گوشی خود، تمام آنچه را که می خواهید انجام دهید.
بیشتر خطای مربوط به عدم شناسایی سیم کارت و یا نبود سیم کارت در دستگاه هنگامی است که سیم کارت به درستی وارد نشده است، به گونه ای که تلفن همراه سیم کارت را تشخیص ندهد. طبقه تجربه کاربران، این حالت، بیشتر رایج است. با این حال، دلایل دیگری هم می تواند وجود داشته باشد. همچنین می تواند به دلیل مشکلات نرم افزار موجود در گوشی شما باشد.
از آنجا که سیم کارت ها (تراشه ها) ، به هر حال، قطعات/دستگاه های الکترونیکی هستند و به همین ترتیب در اثر انبوه عوامل و دلایل، مستعد آسیب هستند، برخی از عواملی که باعث خرابی سیم کارت می شوند شامل: شوک الکتریکی از باتری دستگاه، تخلیه الکتریسیته ساکن، خوردگی اگر در معرض رطوبت باشد و غیره. اگر سیم کارت در معرض این عوامل قرار نگیرد و هیچگونه ساییدگی و شکستی روی کارتها ایجاد نشود، مشکل خاصی برای آنها پیش نمی آید.
پاسخ صریح این است که نمی توانید از طریق دستگاه خود با مخاطبین خود تماس برقرار کنید. و گرنه، تمام کارهای دیگری که می توان با یک دستگاه اندروید انجام داد از قبل اتصال به وای فای، استفاده از برنامه ها و و غیره را انجام دهید.
سیم کارت یا دستگاه شما ممکن است برای اپراتور و شبکه مخابراتی قبلی شما پیکربندی شده باشد و نیاز به تنطیمات مجدد دارد. باتری را تعویض کرده و تلفن خود را بدون سیم روشن کنید. تلفن خود را خاموش کنید، سیم کارت را تعویض کنید و تلفن را مجدداً راه اندازی کنید.
برای آزمایش اینکه آیا سیم کارت شما معیوب شده است، ابتدا دستگاه خود را خاموش کرده و سیم کارت را خارج کنید. سیم کارت را دوباره وصل کنید و تلفن هوشمند خود را دوباره روشن کنید. اگر سیم کارت در جای درست خود نبوده است، اکنون دستگاه شما باید سیم کارت را بخواند و به یک شبکه تلفن همراه وصل شود.
منبع مطلب : kookmobile.com
مدیر محترم سایت kookmobile.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
تو قیمت نتورگ حالتهای شبکه را تکی بزارید مثلا 2G+3G+4Gمیباشد را تکی انتخاب کنید بزارید روی 3G
سیم کارت نامعتبر است
سیم کارت نامعتبر است
زمان تمای زده شماره روی شبکه ثبت نشده
روی شبکه ثبت نشده
ارزوی پیشرفت
یانهدی ادرکنی
تیتیتخیتیت
تیتیتخیتیت
نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
علی