توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    ویتامین آ در چه چیزهایی وجود دارد

    1 بازدید

    ویتامین آ در چه چیزهایی وجود دارد را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    مواد غذایی حاوی ویتامین A کدامند؟

    مواد غذایی حاوی ویتامین A کدامند؟

    ? ویتامین A یا رتینول نام گروهی از ویتامین‌های محلول در چربی است که از ترکیباتی به نام رتینوئیدها ساخته می‌شود.
    اکثر مردم مقدار کافی آن را از طریق خوردن مواد غذایی دریافت می‌کنند اما شاید مادران بخواهند مقدار بیشتری از ویتامین A را به خوراک فرزندانشان اضافه کنند زیرا ویتامین A به روند رشد کودک کمک می‌کند.

    ?فلفل دلمه‌ای قرمز:
    منبع بسیار خوبی از ویتامین A است. نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز تقریباً نصف نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

    ?دو نوع ویتامین A وجود دارد:
    – ویتامین A موجود در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات که وقتی وارد بدن می‌شود، به صورت مستقیم جذب بدن می‌شود.
    – ویتامین A موجود در برخی میوه‌ها و سبزیجات مثل اسفناج که وقتی وارد بدن می‌شود ابتدا بدن باید آن‌ها را طی فرآیندی پردازش کند تا قابل جذب شود.

    ?جگر گاو:
    ممکن است پیشنهادی نباشد که شما دوست داشته باشید، اما بهتر است بدانید که جگر گاو سرشار از ویتامین A است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما و تولید آنتی‌بادی کمک می‌کند.

    ?سیب زمینی شیرین:
    این ماده غذایی منبع بسیار غنی ویتامین A است. یک عدد سیب زمینی شیرین پخته شده بیش از ۵۰۰% نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

    ?بستنی:
    کدام بهتر به نظر می‌رسد؛ یک فنجان بستنی یا ۲۰ قوطی کنسرو ماهی؟ باور کنید یا نه هر دوی آن‌ها به یک میزان دارای ویتامین A هستند. (تقریباً ۲۰% میزانی که بدن شما در یک روز باید دریافت کند.)
    با این حال شما باید ۲۵ اسکوپ بستنی بخورید تا به اندازه یک سیب زمینی شیرین پخته شده ویتامین A دریافت کنید.

    ?کدو تنبل:
    ویتامین A به عملکرد بهتر قلب، ریه و کلیه کمک می‌کند. اگر شما اهل خوردن دسر هستید پای کدو تنبل انتخاب خوبی است. کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

    ?هویج:
    ویتامین A عملکرد مثبت چشمان شما را آن‌گونه که باید حفظ می‌کند. کسانی که مقدار کافی ویتامین A دریافت نمی‌کنند (عمدتاً در آفریقا و جنوب شرقی آسیا) دچار شب‌کوری می‌شوند.
    تنها نصف فنجان هویج خام، مقداری بیشتر از نیاز یک روز شما به ویتامین A را تامین می‌کند.

    ?مکمل‌ها:
    اگر برای شما سخت است که ویتامین A بدن خود را از طریق مواد غذایی بالا تامین کنید می‌توانید از برخی دیگر از مواد مثل غلات، حبوبات، ادویه جات و شیر استفاده کنید. در رابطه با مصرف قرص‌های مکمل هم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    منبع مطلب : doctoreto.com

    مدیر محترم سایت doctoreto.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    معرفی 7 ماده غذایی سرشار از ویتامین A که نباید از آنها غافل شد

    ویتامین‌ها برای کارکرد درست بدن و حفظ سیستم ایمنی و سلامت ضروری هستند. کم شدن هر یک از آن‌ها می‌تواند باعث به خطر افتادن شرایط بدن و برهم خوردن تعادل هورمونی شود. به همین دلیل هم باید از هر کدام به اندازه نیاز بدن مصرف کرد. در این مقاله 7 منبع خوب برای دریافت ویتامین آ را به شما معرفی می‌کنیم.

    معرفی 7 ماده غذایی سرشار از ویتامین A که نباید از آنها غافل شد

    ویتامین آ و انواع آن

    ویتامین آ نوعی ویتامین محلول در چربی است که به دو صورت در انواع رژیم‌های غذایی پیدا می‌شود؛ یکی نوع حیوانی آن است و دیگری نوع گیاهی آن. همچنین این ویتامین را از طریق مکمل‌های غذایی هم می‌توان دریافت کرد.

    ویتامین آ چه مزایایی برای بدن دارد؟

    مصرف ویتامین آ مزایای زیادی برای بدن دارد؛ از جمله موارد زیر:

    نحوه عملکرد ویتامین آ

    ویتامین آ به دو شکل رتینول و کارتنوئید پیدا می‎‌شود.

    بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که از تخریب سلولی در برابر رادیکال‌های آزاد که منجر به سالخوردگی و بیماری‌های مزمن می‌شوند، جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که اهمیت مصرف ویتامین آ چقدر زیاد است. در ادامه 7 منبع غنی ویتامین آ را به شما معرفی می‌کنیم.

    معرفی 7 ماده غذایی سرشار از ویتامین A که نباید از آنها غافل شد

    جگر حیوانات یکی از منابع ویتامین آ است؛ دلیلش هم این است که حیوانات هم مثل انسان، ویتامین آ را در جگرشان ذخیره می‌کنند. جگر گاو همچنین حاوی مقادیر بالای پروتئین، مس، ویتامین ب 2 و ب 12 است. همچنین منبع خوبی برای آهن، فولات و کولین در نظر گرفته می‌شود. جگر گوسفند هم یکی دیگر از منابع خوب ویتامین آ به شمار می‌آید.

    ماهی کاد یکی از انواع ماهی‌های آب‎‌های شور و شیرین است که روغن جگرش حاوی مقادیر بالای ویتامین آ است. این روغن و سایر روغن‌های ماهی در میان غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 قرار می‌گیرد که از احتقان و مشکلات قلبی پیشگیری می‌کند و حتی ممکن است به درمان یا جلوگیری از افسردگی منجر شود.

    روغن جگر کاد منبع خوبی برای ویتامین دی هم هست که منجر به بهبود خلق و خو، بهبود سیستم ایمنی و سلامت استخوان‌ها می‌شود. بنابراین خرید کاد و سایر انواع ماهی های دیگر مثل قزل آلا، ماهی سالمون با خواص بی‌نظیرش، ماهی شیر و شوریده را در سبد غذایی‌تان قرار دهید که پیشنهاد می‌دهیم خرید انواع ماهی یا خاویار را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. درست است که قیمت خاویار بالاست و ممکن است هر کسی نتواند به عنوان یک منبع بی‌نظیر ویتامین آ سراغش برود؛ اما خواص ماهی‌ها دست کمی از این خوراکی لوکس ندارد.

    هویج غنی از بتا کاروتن است و نصف فنجان از این سبزی به صورت خام حاوی 459 میکروگرم ویتامین آ است. هویج در عین حال که سرشار از فیبر و ویتامین آ است، کالری بسیار پایینی دارد؛ در حقیقت هر یک وعده از این سبزی تنها 26 کالری دارد؛ به همین دلیل هم یک میان وعده سبک و مفید به شمار می‌آید. فیبر موجود در هویج باعث بهتر شدن هضم غذا و جلوگیری از یبوست می‌شود.

    درست مثل سایر سبزیجات با برگ‌های سبز، اسفناج هم سرشار از انواع مواد مغذی مفید برای سلامت از جمله ویتامین آ است. هر نصف فنجان اسفناج حاوی 573  میکرو گرم ویتامین آ می‌شود. هر وعده همچنین حدود 17 درصد آهن مورد نیاز و 20 درصد منیزیم بدن را هم فراهم می‌کند. جالب است بدانید منیزیم در بیش از 300 عملکرد بدن نقش ایفا می‌کند و یک عنصر کلیدی محسوب می‌شود.

    ممکن است فکر کنید استفاده از اسفناج در رژیم غذایی کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما کافی است به آن گوجه و کمی از مغزها و پنیر صبحانه مورد علاقه‌تان مثل پنیر خامه‌ای، لیقوان و فتا را اضافه کنید و آن را ساندویچ کنید تا یک صبحانه خوشمزه داشته باشید. سایر انواع پنیرها مثل پارمزان، چدار، موزارلا و پنیر کبابی هم می‌توانند تکمیل کننده طعم یک سالاد اسفناج خوشمزه برای شام یا در کنار ناهار باشند. بنابراین تنها پنیری که ممکن است از دستتان در برود، پنیر پیتزا خواهد بود که آن هم در پیتزای سبزیجات جبران می‌شود!

    معرفی 7 ماده غذایی سرشار از ویتامین A که نباید از آنها غافل شد

    سه چهارم فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 42 میکرو گرم ویتامین آ است که 16 درصد ویتامین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. به همین دلیل هم استفاده از گوجه را در ساندویچ و سالاد اسفناج توصیه کردیم تا یک بمب ویتامین آ به دست آورید.

    گوجه همچنین حاوی ویتامین سی و لیکوپن زیاد است که در رده آنتی اکسیدان‌ها قرار می‌گیرند و برای سلامت عمومی بدن مفید هستند. در اینجا می‌توانید 10 دلیل برای خوردن گوجه فرنگی را نیز مطالعه کنید.

    درست است که برگه زردآلو یکی از بهترین منابع ویتامین آ به شمار می‌رود؛ اما به خاطر داشته باشید این میوه خشک شده میزان بالای شکر و کالری دارد که در صورت مصرف زیاد می‌تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. 10 برگه زردآلو حاوی 63 میکروگرم ویتامین دی است که یک چهار میزان مورد نیاز روزانه را تامین خواهد کرد.

    تابستان که می‌رسد قدر طالبی را بدانید چون هر نصف فنجان از این میوه خوشمزه 135 میکرو گرم ویتامین آ، مساوی با 54 درصد نیاز بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. طالبی همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان ویتامین سی است، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود و مقاومت بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها بالا می‌برد. این میوه را به صورت اسموتی یا ساده نوش جان کنید و از مزایایش لذت ببرید.

    منبع مطلب : www.asriran.com

    مدیر محترم سایت www.asriran.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    منابع غذایی سرشار از ویتامین A را بشناسید

    منابع غذایی سرشار از ویتامین A را بشناسید

     ویتامین A یکی از ویتامین های ضروری برای بدن بوده که به دو صورت کاروتنوئید و رتینول وجود دارد. براساس اداره مکمل های غذایی موسسه ملی سلامت (NIH)، رتینول در مواد غذایی با منبع حیوانی یافت می شود، درحالیکه بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی کاروتنوئید بوده که بدن آن را به رتینول تبدیل می کند. RAE معادل واحد اندازه گیری مرتبط با فعالیت رتینول است. میزان مصرف توصیه شده روزانه ویتامین A براساس سن و جنسیت بین محدوده  ۳۰۰ تا ۹۰۰ RAE می باشد.

    شیر

    شیر و لبنیاتی مانند پنیر جزو منابع طبیعی خوب ویتامین A محسوب می شود. براساس گزارش اداره مکمل های غذایی NIH، به دلیل اینکه ویتامین A در شیرپرچرب وجود دارد، شیرهای بدون چربی با ویتامین A غنی شده است. یک فنجان شیر خامه گرفته شده غنی شده، ۵ درصد ارزش روزانه توصیه شده ویتامین A را تامین می کند، درحالیکه مصرف ۳۰ گرم از پنیر چدار ۶ درصد ارزش روزانه دارد.

    گوشت

    انواع خاصی از گوشت منبع غذایی بسیار خوبی برای ویتامین A محسوب می شوند. جگر گاو و جگر مرغ هر دو سرشار از ویتامین A است. براساس گزارش اداره مکمل های غذایی NIH، مصرف ۸۵ گرم جگر گاو حاوی ۵۴۵ درصد ارزش روزانه ویتامین A بوده درحالیکه ۸۵ گرم جگر مرغ محتوی ۳۴۵ درصد ارزش روزانه این ویتامین  است.

    سبزیجات

    بسیاری از سبزیجات  میزان قابل توجهی کاروتنوئید دارند که بدن می تواند آن را برای جذب به رتینول تبدیل کند. هویج فراوان ترین منبع ویتامین A به حساب می آید زیرا یک فنجان هویج خام ۶۸۶.۳ درصد ارزش روزانه ویتامین A را تامین می کند. همچنین اسفناج، فلفل دلمه ای قرمز، سبزی کلارد، سیب زمینی شیرین، شلغم، خردل، بروکلی و کدوحلوایی جزو منابع غنی ویتامین A است. درحالیکه گوجه فرنگی، بروکسل، لوبیا سبز، خیار، کدو سبز، نخود فرنگی و کرفس میزان کمتری کاروتنوئید دارند.

    میوه ها

    به طور کلی میوه ها فقط در برخی موارد همانند سبزیجات منابع خوبی برای کاروتنوئید به حساب می آیند. براساس اداره مکمل های غذایی NIH، طالبی بهترین منبع کاروتنوئید در میوه ها بوده به طوریکه مصرف یک فنجان از این میوه ۱۱۰درصد ارزش روزانه دارد. سایر منابع غنی از کاروتنوئید در میوه ها شامل زردآلو، انبه، پاپایا، هلو، گریپ فروت، هندوانه و آلو می شود.

    منبع مطلب : www.afkarnews.com

    مدیر محترم سایت www.afkarnews.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید