توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    مقایسه دنا پلاس با پارس tu5

    1 بازدید

    مقایسه دنا پلاس با پارس tu5 را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    مقایسه دنا و پژو پارس

    مقایسه دنا و پژو پارس

    مقایسه دنا و پژو پارس، دنا بخریم یا پارس؟

    در مقایسهدناو پژو پارس از همان ابتدای کار شاهد جدال یک مدل نسبتاً مدرن با محصولی قدیمی خواهیم بود. در سال 1393 ایران‌خودرو دنا را به عنوان نمونه فیس‌لیفت سمند و با رویکردی در جهت تولید یک خودرو ملی مدرن روانه بازار کرد. طراحی نسبتا جذاب، پیشرانه کم استهلاک و امکانات متنوع باعث شد تا این خودرو ملی جدید از همان بدو ورود به بازار کشور، نظر خریداران بسیاری را به‌سوی خود بکشاند.

    در آن سوی میدان پژو پارس قرار دارد، خودرویی که به نوعی نمونه فیس‌لیفت پژو 405 محسوب می‌شود و از هجده سال پیش تاکنون تقریبا با همین شکل و شمایل در خط تولید آبی پوشان جاده مخصوص قرار دارد. در طی این سال‌ها پژو پارس به خوبی توانسته است جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کند و هم‌اکنون نیز با وجود تمامی معایب و مشکلاتش از طرفداران بسیاری برخوردار است.

    مقایسه دنا و پژو پارس از لحاظ ظاهری

    همانطور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم دنا بر اساس خودرو سمند شکل گرفته است و اگر کمی به طراحی این خودرو دقت کنید می‌توانید در نمای جانبی ردپاهایی از نمونه اولیه این خودرو را مشاهده کنید.

    اوج نبوغ طراحان ایران خودرو را می‌توان در بخش جلویی این خودرو مشاهده کرد، بخشی که سعی شده با بهره‌گیری از طرح جدید چراغ‌ها، سپر، جلو پنجره و گلگیرهای برآمده چهره جوان‌پسند و عضلانی برای دنا به وجود بیاورد. طراحی نمای پشتی دنا هیچ هماهنگی با نمای جلویی این خودرو ندارد و این موضوع یکی از ضعف‌های طراحی این خودرو ملی محسوب می‌شود.

    اگر بخواهیم دنا و پژو پارس را از نظر طراحی مقایسه کنیم می‌توان گفت، با وجود اینکه طراحی پژو پارس مربوط به سال 1379 است و در حال حاضر به وضوح گرد پیری بر روی چهره این سدان ایرانیزه نشسته است، اما در یک نگاه کلی هماهنگی بیشتری در طراحی ظاهری آن به چشم می‌خورد و شاید بتوان گفت که پژو پارس از طراحی جوان‌پسندتر و جذاب‌تری نسبت به دنا برخوردار است. 

    کلیک کن تا بدون اتلاف وقت و پاسخ گویی به تلفن ماشینت رو بصورت سفارشی بفروشی

    البته مقایسه دنا و پژو پارس از نظر کابین و طراحی داخلی کمی متفاوت بوده و پس از نشستن پشت فرمان دنا می‌توان اذعان داشت که کفهترازو در این بخش به سمت دنا سنگینی می‌کند. استفاده از تزیینات چوبی، طراحی مناسب داشبورد و رنگ‌بندی زیبا در کنار قرار گرفتن صفحه نمایشگر در قسمت میانی داشبورد و… همگی دست به دست هم داده‌اند تا خودروی مدرن ایران‌خودرو را در جایگاه بهتری نسبت به پژو پارس قرار دهند.

    پژو پارس، مخصوصا پژو پارس سال از نظر طراحی داخلی چند قدم عقب‌تر از دنا قرار می‌گیرد؛ زیرا حتی در نمونه LX این خودرو نیز خبری از صندلی‌های راحت، صفحه نمایشگر، سیستم مولتی‌مدیای کامل، کنترل برقی موقعیت صندلی‌ها و سایر امکانات مدرن دنا نیست؛ به‌همین دلیل شاید انتخاب خودرو برتر در مقایسه نمای ظاهری کار سختی باشد، اما از نظر طراحی کابین بدون شک دنا پیروز میدان خواهد بود.

     مقایسه دنا با پارس در بخش فنی

    مقایسه دنا و پژو پارس از نظر فنی یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این مقاله محسوب می‌شود. دنا بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است و از نظر وزنی نیز تفاوت چندانی با سمند ندارد؛ حتی در مقایسه با سمند LX اندکی سنگین‌تر نیز محسوب می‌شود؛ به‌همین دلیل برخی از منتقدان معتقد هستند که شاسی دنا برای تحمل این میزان از وزن مناسب به نظر نمی‌رسد.

    در مقابل پژو پارس نیز در وضعیت مشابهی قرار دارد و بدنه آن بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ سوار شده است، اما در مقایسه با دنا نسبت وزن به شاسی این خودرو از وضعیت بهتری برخوردار است؛ به‌همین دلیل می‌توان از منظر هماهنگی شاسی و بدنه پژو پارس را خودرو برتر قلمداد کرد. 

    با یه کلیک میتونی هر نوع ماشینی رو چه صفر کیلومتر چه صد هزار کیلومتر از بزرگترین نمایشگاه خودرو آنلاین در کشور کارشناسی شده و با شرایط ویژه بخری!!!

    EF7 در مقابل TU5

    شرکت ایران خودرو برای دنا از همان موتور محبوب خود یعنی EF7 بهره گرفته است. موتوری که علی‌رغم توان خروجی قابل قبول و تکنولوژی ساخت جدیدتر نسبت به TU5 به دلیل وزن بالای بدنه و عدم هماهنگی کافی با گیربکس 5 سرعته دستی، نمی‌تواند چالاکی و شتاب قابل قبولی را در اختیار راننده قرار دهد. این در حالی است که پژو پارس با همان موتور TU5 تکراری، به دلیل وزن کمتر و هماهنگی بیشتر میان بدنه، شاسی و قطعات، شتاب نسبتا بیشتری نسبت به دنا داشته و علاقه‌مندان به چالاکی را بیش از دنا به سوی خود می‌کشاند. با مطالعه جدول زیر می‌توانید از مشخصات فنی این دو سدان ایرانیزه مطلع شوید:

    مقایسه دنا با پژو پارس در کیفیت سواری

    دنا یا پارس سوالی است که در این بخش مقایسه کیفیت سواری میان این دو خودرو محبوب مطرح می‌شود. با قرار گرفتن پشت فرمان دنا از همان ابتدای کار پی می‌برید که ایران‌خودرو نوآوری به‌خصوصی را در زمینه تجربه رانندگی در نظر نگرفته و دنا صرفا با هدف ارتقای امکانات داخلی یک خودروی ایرانی وارد بازار شده است. 

    به‎کارگیری پلتفرم نامناسب در کنار وزن بالای دنا، موجب بروز حرکات عرضی در پیچ‌های تند شده و هماهنگی میان بخش‌های مختلف سیستم هدایتی را زیر سوال می‌برد، اما پژو پارس در سرعت‌های بالا واکنش بهتری نسبت به هدایت و عکس‌العمل‌های راننده از خود نشان می‌دهد؛ همچنین به دلیل وزن پایین‌تر و هماهنگی بیشتر میان موتور و گیربکس، هیجان رانندگی را تا حدودی بهتر از دنا به راننده منتقل می‌کند.

    تنها با یک کلیک میتونی تا 30 دقیقه بعد خودروت رو با طرح فروش فوری همراه مکانیک به پول نقد تبدیل کنی

    در مجموع باید گفت که دنا و پژو پارس هر دو سدان‌های میان‌رده و خانوادگی هستند که از ابتدا برای سرعت‌های بالا و شتاب‌های نفس گیر طراحی و تولید نشده‌اند، اما در صورتی که بخواهیم در مقایسه پارس و دنا یک خودرو را به عنوان محصول پرشتاب‌تر و مناسب برای جوانان بدانیم، مطمئنا پژو پارس انتخاب بهتری خواهد بود.

    جمع بندی مقایسه پژو پارس و دنا

    به آخرین بخش از مقایسه پژو پارس و دنا رسیده‌ایم؛ با نگاهی گذرا به آن‌چه که درباره این دو سدان ایرانیزه خدمت شما مخاطبین گرامی همراه مکانیک ارائه کردیم می‌توان نتیجه گرفت که دنا یک سدان ایرانیزه نسبتا مدرن است که در رنج قیمتی خود از مزایایی همچون امکانات متنوع، سواری نرم، مصرف سوخت بهینه و طراحی بروز برخوردار است و می‌تواند تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی را برآورده نماید.

    در مقابل پژو پارس یک رقیب قدیمی برای تمام تولیدات داخلی بوده و همچنان قادر به ارائه ویژگی‌هایی از قبیل چالاکی، سادگی چشم‌نواز و مصرف سوخت بهینه است و در مقایسه با دنا خودرو به‌مراتب مناسب‌تری برای قشر جوان محسوب می‌شود‌‌‌، بنابراین اگر چالاکی و شتاب جز اولویت‌های اصلی شما محسوب نمی‌شود و در این رنج قیمتی از محصولات قدیمی بازار خسته شده‌اید، دنا گزینه بهتری برای شما خواهد بود؛ اما چنانچه حاضر به گذشت از آپشن‌های مدرن برای برخورداری از چالاکی و قیمت مقرون به صرفه هستید، بدون شک پژو پارس انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

    مطالعه مقالات مرتبط زیر را از دست ندهید

    کارشناسی پژو پارس + ویدئو

    معایب پژو پارس TU5

    5 دلیل برای اینکه دنا توربو نخریم

    مقایسه رانا و پژو پارس

    مقایسه دنا و دانگ فنگ h30 کراس

    انواع پژو پارس

    منبع مطلب : www.hamrah-mechanic.com

    مدیر محترم سایت www.hamrah-mechanic.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقایسه دنا با پارس TU5

    دنا یک خودرو ایرانی است که در سال 1393 وارد خط تولید ایران خودرو شد و راه خود را به بازار پیدا کرد. البته کار طراحی و تولید دنا به چند سال قبل از آن بازمی‌گردد و ایران خودرو زمان نسبتا زیادی را برای توسعه این محصول صرف کرد. محصول نهایی شباهت زیادی به آن چیزی داشت که ایران خودرو پیش از آن به نمایش گذاشته بود.

    دنا در کنار سمند، از خودروهای ملی ساخت ایران خودرو به شمار می‌روند که البته شباهت‌های زیادی میان این دو خودرو وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از مردم بر این باورند که دنا یک فیس لیفت از سمند به شمار می‌رود و مصداق این حرف را در نمای جانبی خودرو می‌دانند.

    ماشین دنا

    اما در مجموع باید بگوییم که طراحی بدنه دنا قابل قبول بوده و هماهنگی نسبتا خوبی میان اجزا بدنه دیده می‌شود. در نمای جلو با خطوط و اشکال مستطیلی شکلی روبه‌رو هستیم که در جلو پنجره، چراغ‌ها و سپر دیده می‌شود و البته فرم و حالت کلی بدنه هم چنین ویژگی را به بیننده القا می‌کند. طراحی چراغ‌های عقب نوآورانه به نظر می‌رسد ولی سپر عقب می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ایران خودرو در نسخه پلاس تغییراتی را در طراحی محصول خود ایجاد کرد از جمله در چراغ‌ها و نمای جانبی.

    مقایسه دنا

    طراحی کابین دنا مورد دیگری است که تاحدودی نوآورانه به نظر می‌رسد اما با دقت بیشتر، متوجه می‌شویم که بی شباهت به سایر محصولات ایران خودرو نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا به شکل عمودی در کنار آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت پایین آن کمی آزاردهنده است. البته ایران خودرو سعی کرده تا با به کار گیری چوب در برخی بخش‌ها، در طراحی داخلی تنوع ایجاد کند. به علاوه اینکه روکش صندلی‌ها از جنس پارچه است.

    دنا از نظر آپشن‌های رفاهی و تجهیزات عملکرد متوسطی دارد و تنها امکانات رفاهی اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. دنا اتاق نسبتا بزرگ و جاداری دارد و کیفیت سواری آن همانند سمند خوب است. می‌توان گفت دنا برای سفرهای طولانی عملکرد مطلوبی دارد و می‌توان سفر راحتی را با آن تجربه کرد.

    کابین دنا

    دنا از نظر فنی هم با سمند اشتراکات فراوانی دارد. به این جهت که موتور به کار رفته در آن همان موتور EF7 است که با سرمایه گذاری هنگفت توسط ایران خودرو توسعه داده شد. این موتور 1.7 لیتری و 4 سیلندر است و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی میان موتور و جعبه دنده مشهود است. البته ایران خودرو مدت زیادی است که قول عرضه جعبه دنده اتوماتیک را برای دنا داده ولی این وعده تاکنون محقق نشده است.

    دنا در حال حاضر در مدل‌های صفر و دست دوم در بازار به فروش می‌رسد. وضعیت بازار دست دوم دنا در حال حاضر بهتر از پژو پارس است هرچند که پارس TU5 به دلیل استفاده از جعبه دنده اتوماتیک برای عده‌ای جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

    منبع مطلب : www.mashin3.com

    مدیر محترم سایت www.mashin3.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقایسه دنا با پارس TU5

    مقایسه دنا با پارس TU5

    مقایسه دنا با پارس TU5

    Dena

    دنا

    مقایسه دنا با پارس TU5

    دنا یک خودرو ایرانی است که در سال 1393 وارد خط تولید ایران خودرو شد و راه خود را به بازار پیدا کرد. البته کار طراحی و تولید دنا به چند سال قبل از آن بازمی‌گردد و ایران خودرو زمان نسبتا زیادی را برای توسعه این محصول صرف کرد. محصول نهایی شباهت زیادی به آن چیزی داشت که ایران خودرو پیش از آن به نمایش گذاشته بود.

    دنا در کنار سمند، از خودروهای ملی ساخت ایران خودرو به شمار می‌روند که البته شباهت‌های زیادی میان این دو خودرو وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از مردم بر این باورند که دنا یک فیس لیفت از سمند به شمار می‌رود و مصداق این حرف را در نمای جانبی خودرو می‌دانند.

    اما در مجموع باید بگوییم که طراحی بدنه دنا قابل قبول بوده و هماهنگی نسبتا خوبی میان اجزا بدنه دیده می‌شود. در نمای جلو با خطوط و اشکال مستطیلی شکلی روبه‌رو هستیم که در جلو پنجره، چراغ‌ها و سپر دیده می‌شود و البته فرم و حالت کلی بدنه هم چنین ویژگی را به بیننده القا می‌کند. طراحی چراغ‌های عقب نوآورانه به نظر می‌رسد ولی سپر عقب می‌توانست طراحی بهتری داشته باشد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ایران خودرو در نسخه پلاس تغییراتی را در طراحی محصول خود ایجاد کرد از جمله در چراغ‌ها و نمای جانبی.

    طراحی کابین دنا مورد دیگری است که تاحدودی نوآورانه به نظر می‌رسد اما با دقت بیشتر، متوجه می‌شویم که بی شباهت به سایر محصولات ایران خودرو نیست. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و ورودی‌های هوا به شکل عمودی در کنار آن جای گرفته‌اند. متریال به کار رفته در کابین بیشتر از پلاستیک تشکیل شده و کیفیت پایین آن کمی آزاردهنده است. البته ایران خودرو سعی کرده تا با به کار گیری چوب در برخی بخش‌ها، در طراحی داخلی تنوع ایجاد کند. به علاوه اینکه روکش صندلی‌ها از جنس پارچه است.

    دنا از نظر آپشن‌های رفاهی و تجهیزات عملکرد متوسطی دارد و تنها امکانات رفاهی اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. دنا اتاق نسبتا بزرگ و جاداری دارد و کیفیت سواری آن همانند سمند خوب است. می‌توان گفت دنا برای سفرهای طولانی عملکرد مطلوبی دارد و می‌توان سفر راحتی را با آن تجربه کرد.

    دنا از نظر فنی هم با سمند اشتراکات فراوانی دارد. به این جهت که موتور به کار رفته در آن همان موتور EF7 است که با سرمایه گذاری هنگفت توسط ایران خودرو توسعه داده شد. این موتور 1.7 لیتری و 4 سیلندر است و می‌تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت هم یک جعبه دنده 5 سرعته دستی در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی میان موتور و جعبه دنده مشهود است. البته ایران خودرو مدت زیادی است که قول عرضه جعبه دنده اتوماتیک را برای دنا داده ولی این وعده تاکنون محقق نشده است.

    peugeot pars lx

    پژو پارس Lx

    مقایسه دنا با پژو پارس

    پژو پارس یا همان پرشیا که در سال 1379 نخستین بار با نام سفیر وارد عرصه رقابت شد امسال وارد 18مین سال تولید خود شده است ؛ در طول این سالها نسخه های بسیاری از پژو پارس عرضه شده که است که پژو پارس LX که از سال 1391 بر روی خط تولید قرار گرفته است یکی از موفق ترین تیپ های پژو پارس میباشد که فروش موفقی را توانسته تجربه کند . پژو پارس بر روی پلت فرم پژو 405 توسعه یافته است و طراحان به نحوی آن را فیس لیفت کرده اند که در واقع بتواند جای خالی پژو 406 در ایران را پر کند . پژو پارس LX با رینگ 15 اینچی آلومینیومی به فروش می رسد که ظاهر آن را از یکنواختی و سادگی کمی دور کرده است اما در کل فرم طراحی بدنه ، زوایای به کار رفته ، طراحی قسمت های مختلف و ... در مورد پژو پارس دیگر جذابیت گذشته را ندارد و در حال حاضر گرد و غبار پیری بر روی چهره آن نشسته است .

    در سال 1393 برای به وجود آوردن مقداری تفاوت و نوآوری طراحی داشبورد و ادوات پژو پارس تغییر یافت که به علت شباهت کمی که با هیوندای سوناتا nf  دارد به داشبورد سوناتایی شهرت یافته است و پژو پارس با تریم دو رنگ ، فرمان چرمی و آپشن های کامل کلاس 15 در داخل کابین جذابتر از گذشته شده است ضمن اینکه کیفیت سیستم صوتی و رادیو پخش و ... محصولات حال حاضر ایران خودرو مانند پژو پارس ، دنا و ... کیفیت خوبی دارند . از نظر کیفیت پژو پارس lx سطح متوسطی دارد که اگر استفاده صحیح و بدون دردسری داشته باشید کیفیت متوسط مونتاژ و متریال شما را اذیت نخواهد کرد .

    پژو پارس LX از قلب تپنده TU5JP4 بهره میبرد که از این نظر با پژو 206 و سایر نوادگان آن مشترک است اما نه در طراحی پیشرانه بلکه در سوخت رسانی و ضرایب گیربکس و ... آن تغئیراتی را اعمال کرده اند تا همگام با وزن بالاتر پژو پارس LX تقسیم گشتاور بهتری هم صورت بگیرد .پیشرانه معروف و محبوب tu5 16 سوپاپ است ، 1587 سی سی به طور دقیق حجم دارد و قابلیت تولید 108 اسب بخار قدرت در دور موتور 5600 دور در دقیقه و 142 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4000 را دارا میباشد . شتابگیری این پیشرانه رضایت بخش و چالاک است و مصرف سوخت مناسبی هم دارد و در سیکل ترکیبی به حدودا 7.5 لیتر سوخت احتیاج دارد که البته این عدد رسمی ایران خودرو است و در شرایط مساعد و مناسب به راحتی کمتر از این هم میتواند به ثبت برساند . برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های جلو از  گیربکس BE3 که ضرایب گیربکس آن در دنده های 3 و 4 و 5 بلند هستند و در شهر و جاده کارائی خوبی دارد و یکی از دلایل مناسب بودن مصرف سوخت پژو پارس lx دنده چینی گیربکس آن است که در سرعت های بالاتر با دور موتور پایین تری به حرکت ادامه میدهد . پژو پارس LX هم مانند دیگر محصولات ایران خودرو از نظر کیفیت به شانس شما بستگی دارد اما به صورت کلی در بخش فنی وضعیت قابل قبولی را دارا می باشد .

    سواری پژو پارس نرم و راحت و با هندلینگ قابل قبولی است که سطح فرمان پذیری مناسبی دارد اما دقت فرمان چندان زیاد نیست که در صورت استفاده از لاستیک مرغوب و فنر بندی با کیفیت این ضعف کمتر خود را نشان میدهد  و اما یکی از ایده آل ترین ویژگی های پارس LX ترمز های نیرومند میباشد که قدرت ایستائی مطمئنی را به ارمغان آورده است . 

    پژو پارس LX با حضور طولانی مدتش در بازار هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد که با ظاهر 18 ساله آن کنار میایند و با ویژگی هایی که سالهاست با آن سر و کار دارند باز هم برای آنها جذاب به شمار میرود و در حال حاضر پژو پارس lx را میتوان به لطف پیشرانه tu5 با بازدهی مناسب دانست که مهمترین تصمیم ایران خودرو برای تغییر نیرو قوا محرکه پژو پارس به شمار می رفت .

    مقایسه مشخصات فنی دنا و پژو پارس

    مقایسه مشخصات فنی دنا و پژو پارس 

    نتیجه گیری برای خرید دنا یا پارس ال ایکس

    دنا از طراحی به روز تر و امکانات بهتری نسبت به پژو پارس بهره می برد و در مقابل پژو پارس ال ایکس از موتور کم مصرف تر و با شتاب بیشتر بهره می برد، به نوعی می توان برنده ظاهری و امکانات و تجهیزات را دنا و راحتی و دسترسی راحت تر و قیمت معقول تر قطعات و موتور کم مصرف تر و با شتاب تر پژو پارس ال ایکس را برتر دانست.

    منبع مطلب : 4charkhyab.ir

    مدیر محترم سایت 4charkhyab.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    وحید 18 روز قبل
    0

    پژو پارس گرفتم صفر tu5گرفتم اشغال به تمام معنا

    راه نمیره سربالایی

    بدنه نا متوازن در فاصله کاپوت نامیزان همه اجرا به شدت نا متقارن حتی ستون

    بدنه با کوچکتزین فشار فرو میره

    رو دری ها اصلا جا نیستن کار دستیه

    داداشم دنا پلاس توربو داره خدای ماشینه

    الا برکت الله خدا وکیل بی نقص

    برای ارسال نظر کلیک کنید