توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    معنی navigation در استوری اینستاگرام

    1 بازدید

    معنی navigation در استوری اینستاگرام را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    اصطلاحات اینستاگرام , آنالیز پیج اینستاگرام , معنی impression , followed by

    اصطلاحات اینستاگرام , آنالیز پیج اینستاگرام , معنی impression , followed by

    اصطلاحات اینستاگرام جهت  آنالیز و تحلیل آماری بیزنیس پروفایل  ها و فهمیدن معنی followed by ، معنی engagementReach , تگ کردن ، جهت قرار گرفتن در اکسپلورر  اینستاگرام  و کسب درآمد از آن بسیار مفید هست در ادامه با آموزش اصطلاحات اینستایی با مارکتینگ 98 همراه باشید

    پنل فالوور اینستاگرام

    برای پیدا کردن سریع معنی اصطلاحات اینستاگرام در بخش فهرست روی گزینه مورد نظر کلیک کنید

    فید در اینستاگرام  (Feed)

    اولین صفحه‌ای که هنگام ورود به اینستاگرام آن را میبینید فید نام دارد. به این بخش صفحه home یا خانه نیز میگویند. در این صفحه جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوینگ هایتان را میبینید.

    پیج  یا اکانت اینستاگرام (page)

    به حساب کاربری که ایجاد کرده اید پیج میگویند. همچنین پروفایل نیز گفته میشود. بعد از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام آخرین تب شما پروفایل شما را نشان میدهد. برای دیدن پیج دیگر افراد کافیست بعد از جستجوی آنها روی آیدی آنها کلیک کنید تا به پیج آنها بروید.

    بیو (Bio)

    متن معرفی هر پیج که در زیر عکس پروفایل قرار دارد بیو نام دارد. در این قسمت علاوه بر متن میتوانید از استیکرها نیز استفاده کنید. همچنین میتوانید در صورت داشتن وبسایت آدرس آن را در این قسمت وارد کنید.

    عکس پروفایل (Profile pic)

    قاب دایره ای شکل در بالای صفحه پروفایل که میتوانید عکس یا لوگوی خود را در آن قسمت برای شناسایی شما وارد کنید.

    یوزرنیم (Username)

    یوزرنیم یا نام کاربری اسم منحصر به فردی است که شما برای خود انتخاب میکنید تا دیگران با استفاده از آن شما را پیدا کنند.

    پست (post)

    هر عکس یا ویدیوی که شما به اینستاگرام آپلود میکنید یک پست محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایلتان نمایش داده می‌شود و پست افرادی که شما آنها را فالو کرده اید در فید شما قابل مشاهده است. تعداد پست هایی که شما منتشر کرده اید در صفحه پروفایل شما قابل مشاهده است.

    در مورد نحوهارسال پست در اینستاگرام از طریق کامپیوتر بیشتر بخوانید

    کپشن (caption)

    در اینستاگرام نیز به نوشته‌ای که در زیر پست نوشته میشود کپشن میگویند. کپشن های نوشته شده در اینستاگرام معمولا یک بیت شعر یا یک متن دلنوشته یا …. میباشد. یا اگر پست شما آگهی میباشد اطلاعات تماس و آدرس و …. نوشته میشود. در کپشن میتوانید از هشتگ ها برای پیدا شدن پست تان توسط دیگران استفاده کنید.

    شیر کردن (Share)

    شیر کردن به معنی “به اشتراک گذاشتن” است. زمانیکه که شما پست یک کاربری را پسندید میتوانید آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید.

    فالو (follow)

    فالو به معنی “دنبال کردن” است. زمانی از این اصطلاح استفاده میشود که شما یک نفر را دنبال کنید برای این کار به پروفایل کاربر هدف میرویم و دکمه فالو را میزنیم. با این کار شما پست هایی که کاربر منتشر میکند را در فید خود میبینید همچنین میتوانید ببینید که این کاربر چه کسانی را لایک میکند و چه کامنت هایی را میگذارد.

    فالور (follower)

    فالور به معنی “دنبال کننده یا تعقیب کننده” است. هنگامی که افراد پیج شما را دنبال یا فالو می‌کنند، به جمع فالورهای پیج شما اضافه میشوند. در مقابل اگر شما پیج فردی را فالو (دنبال) کنید، شما به فالورهای پیج طرف می‌پیوندید. برای دیدن تعداد فالورهایتان به تب پروفایل خود مراجعه کنید.

    در مورد افزایش فالوور واقعی و ایرانی در اینستاگرام بیشتر بخوانید

    فالوینگ (Following)

    فالوینگ به معنی “پیروی یا تقلید” است. در اصطلاح یعنی چه تعداد افراد توسط شما دنبال میشود. وقتی شما دیگران را فالو میکنید، در قسمت فالویینگ (following) میتوانید آنها را مشاهده کنید.

    فالوبک (Follow Back)

    فالوبک به “بازگشت فالو” است. اگر کاربر یک کاربر دو را فالو کند و کاربر دوم نیز در پاسخ او را فالو کند عمل فالوبک انجام شده است.

    آنفالو (unfollow)

    اگر شما از دنبال کردن یک فرد خسته شدید میتوانید او را آنفالو کنید. برای این کار روی دکمه آنفالو که به جای فالو ظاهر شده است کلیک کنید.

    بلاک (Block)

    در صورتیکه بخواهید دسترسی یک نفر را به پیج تان اعم از فالو شما یا دیدن لایک های شما و … به راحتی میتوانید او را بلاک کنید.

    ریپورت Report

    زمانی که شخصی برای شما مزاحمت ایجاد کند و یا پست هایی دارد که متضاد قوانین اینستاگرام مانند مطالب توهین کننده به ادیان و افراد، مطالب تروریستی، مطالب جنسی و …. است میتوانید او را ریپورت کنید. با ریپورت کردن یک کاربر ، شما به اینستاگرام اخطاری میدهید که این شخص فعالیت غیرمجاز دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های یک کاربر زیاد شود، اینستاگرام آن پیج را میبندد.

    کا (k)

    اینستاگرام برای ساده کردن اعداد بزرگ از k (به معنی کیلو) استفاده میکند.هر کا برابر 1000 میباشد. پس اگر بینید که پیجی 10k فالور دارد به این معن است که10/000 نفر او را فالو کرده‌اند. همچنین اینستاگرام در رقم های بالا از m نیز استفاده میکند که به معنی میلیون است. معمولا پیج سلبریتی ها این نماد را داردند.

    لایک (Like)

    لایک به معنای “علاقه داشتن” است. در اینستاگرام به این معناست که شما از پست یک کاربر خوشتان آمده است و میخواهید این توجه را نشان دهید. در این حالت از لایک استفاده میکنیم. برای این کار روی پست مورد نظر دوبار کلیک میکنیم. تعداد زیاد لایک یک پست به معنی مورد پسند بودن آن پست است. همچنین شما میتوانید کامنت دیگران را نیز لایک کنید. شما با مراجعه به بخش نوتیفیکیشن یا بخش لایک های یک پست میتوانید ببینید که چه کسی پست شما را لایک کرده است.

    آنلایک (unlike)

    اگر پست یا کامنتی را لایک کردید و به هر دلیلی پشیمان شدید میتوانید آنرا آنلایک کنید. برای اینکار روی قلب زیر پست مورد نظر کلیک کنید.

    کامنت (Comment)

    کامنت به معنی “اظهار نظر کردن” است. یکی از قابلیت های اینستاگرام امکان نظر دادن به پست های دیگران است. برای این کار روی آیکون مشخص شده بزنید و نظر خود را وارد کنید. همچنین میتوانید نظرات دیگران را بخوانید و به آنها جواب دهید یا به زبان اینستاگرامی کامنت دیگران را reply کنید.

    خاموش کردن کامنت (Turn off commenting )

    اگر این گزینه را در یک پست فعال کنید افراد دیگر نمیتوانند زیر پست شما کامنت بنویسند. البته میتوانید به صورت کلی کامنت ها را ببندید. این امکان راه خوبی برای جلوگیری از فحاشی در پیج شما محسوب میشود.

    نوتیفیکیشن (Notification)

    نوتیفیکیشن به معنی “اطلاع رسانی ” است. در اینستاگرام این اصطلاح به فعالیت‌هایی که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام داده اند گفته میشود. مثلا زمانیکه پست از شما را لایک میکنند، یا زیر پست شما کامنت میگذارند به صورت هشدار به شما اطلاع رسانی میشود.  برای دیدن نوتفیکیشن های خود به سومین تب اپلیکیشن مراجعه کنید.

    در مورد ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن بیشتر بخوانید

    روشن / خاموش کردن نوتیفیکیشن (Turn on/off notifications)

    با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ اینستاگرام میتوانید انتخاب کنید که از رفتار فالور هایتان مطلع شوید یا نه.

    منشن (Mention)

    منشن به معنی “اشاره کردن و نام بردن” است. اگر در اینستاگرام پستی را متشر میکنید که در آن افراد دیگر حضور دارند و شما مایل هستید که به آنها هم اشاره کنید مثل عکس های دوره همی دوستانه که میخواهید به دوستان خود اشاره کنید از این قابلیت استفاده میکنید. همچنین برای آگاه سازی افراد از چیزی، نیز از این قابلیت استفاده میشود. مثلا شما یک پستی را میپسندید و میخواهید دوست شما نیز آن را ببنید در این جا استفاده از منشن مناسب میباشد.

    برای منشن کردن کافیست از علامت @ پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید.

    تگ کردن در اینستاگرام (Tag)

    تگ به معنی “برچسب زدن و علامت زدن” است. زمانیکه شما در عکسی را در اینستاگرام منتشر میکنید میخواهید افراد حاضر در عکس را معرفی کنید از قابلیت تگ کردن میتوانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافیست قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد از علامت @ استفاده کنید.

    منشن کردن (Mention)

    معنی لغوی منشن “اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن” هست. در اینستاگرام نیز دقیقا به همین معنا بکار می رود و اگر در آن بخواهید اشاره به نام کسی داشته باشید این قابلیت اینستاگرام را بکار خواهید برد. برای مثال در یک عکس که مشترکن با دوستتان گرفته اید قصد اشاره کردن به حضور او در عکس را دارید یا می خواهید کسی را از چیزی آگاه نمایید، آن فرد را به اصطلاح منشن می کنید.

    برای انجام عمل منشن فقط کافی است که قبل از آیدی اینستاگرام فرد مورد نظر از علامت “@” استفاده کنید. این قابلیت اینستاگرام قابل استفاده هم در کپشن ها و هم در کامنت هاست.

    تفاوت Tag و Mention

    اول اینکه شما فقط روی پست های خود میتوانید افراد را تگ کنید ولی در منشن کردن میتوانید هم در پست خود هم در پست دیگران کاربرانی را که میخواهید منشن کنید.

    دوم اینکه تگ را روی پست میگذارند ولی منشن هم در کپشن و هم در کامنت وجود دارد.

    هشتگ (Hashtags) چیست ؟

    هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی پست‌ها به کار میرود. هشتگ نه تنها در اینستاگرام بلکه در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، تویتتر، فیسبوک و ….. نیز وجود دارد.

    با استفاده از هشتگ شما پست خود را از دیگر پست ها متمایز میکنید و باعث میشوید که در جستجوی دیگران دیده شوید. مثلا شما یک عکس با هشتگ آشپزی منتشر میکنید، افراد دیگر که به جستجوی کلمه آشپزی پرداخته اند میتوانند پست شما را ببینند و آنرا لایک کنند.

    برای استفاده از هشتگ کافیست که کلمه مورد نظر خود را بعد از علامت # بیاورید.

    استوری (story)

    استوری به معنی “داستان” است. استوری از قابلیت‌های جدید اینستاگرام میباشد که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد و در یک مدت کوتاه توانست طرفداران زیادی را جذب کند. در این قابلیت شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی منتشر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف میشود.

    در بخش استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌هایی را دیگران میگذارند را فقط شما میبینید. مانند لایک در اینجا نیز شما میتوانید ببینید که چند نفر از استوری شما دیدن کرده اند.

    لایو (live)

    لایو به معنی “زنده” است. در اینستاگرام نیز لایو به معنی پخش زنده است. شما میتوانید به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی فیلم بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

    تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند میتوانند لایک کنند و به کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط دیگر افراد حاضر قابل دیدن است. در نسخه های قبلی اینستاگرام لایو با تمام شدن پخش قطع میشد ولی در بروزرسانی های جدید امکان مشاهده تا چند ساعت آینده نیز وجود دارد.

    اکسپلور (Explore)

    اکسپلور به معنی “جستجو” است. برای دسترسی به این قسمت تب دوم اپلیکیشن اینستاگرام را بزنید. در این بخش پست‌هایی از سراسر اینستاگرام چه آن‌هایی را که فالو کرده اید و چه نکرده اید را برای شما به نمایش گذاشته میشود.

    اینستاگرام با الگوریتم هایی که دارد سعی میکند بهترین نتایج را برای شما نشان دهد. این پست ها بر اساس فعالیت شما و دوستان تان برای شما به نمایش گذاشته می شود. در موردالگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر بدانید

    در این بخش شما میتوانید به جستجوی اخصاصی بپردازید. جستجوی شما میتواند بر اساس تگ، مکان، افراد و پست های محبوب باشد.

    دایرکت (Direct)

    دایرکت به معنی “مستقیم” است. دایرکت در اینستاگرام شبیه ارسال پیام خصوصی میباشد. با ارسال پیام در دایرکت پیام فقط توسط شما و کاربر مورد نظر دیده میشود.

    آرشیو (Archive)

    شما میتوانید پست‌های خود را آرشیو کنید و از دسترس دیگران خارج کنید ولی هر زمان که بخواهید خودتان میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

    سیو (Saves)

    سیو به معنی “ذخیره کردن” است. در اینستاگرام امکان ذخیره کردن پست ها به صورت مستقیم وجود ندارد، ولی امکان ذخیره کردن در خود برنامه وجود دارد. شما هر پستی را که بخواهید میتوانید ذخیره کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

    کالکشن (Collections)

    کالکشن به معنی “دسته بندی” است. با این قابلیت میتوانید پست‌هایی را که قبلا در برنامه ذخیره کرده‌اید را دسته‌بندی کنید.

    صفحه پرایوت (Private) و پابلیک (Public)

    به اکانت‌هایی که در حالت خصوصی قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها باید تایید صاحب صفحه را دریافت کرد، پرایوت گفته می‌شود. صفحات پابلیک آزاد هستند و افراد می‌توانند حتی بدون فالو کردن، به محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای فالو کردن صفحات پابلیک نیاز به تایید صاحب پیج نیست

    بلاک کردن (Block)

    در صورتی که فردی را در اینستاگرام بلاک کنید، از لیست فالوور و فالویینگ هم خارج می‌شوید. علاوه بر این، فرد بلاک شده نمی‌تواند به صفحه شما دسترسی داشته باشد و تنها راه برای مشاهده شدن پیج، آنبلاک کردن خواهد بود.

    ریپورت کردن (Report)

    ریپورت این امکان را به کاربران اینستاگرام می‌دهد تا صفحات غیرمجاز را گزارش دهند. اینستاگرام با دریافت گزارش، صفحه مورد نظر را بررسی کرده و در صورت دریافت ریپورت‌های متعدد، برای بستن پیج اقدام می‌کند.

    ریکوئست دادن (Request)

    در صورتی که می‌خواهید صفحه‌ای را فالو کنید، باید به آن درخواست فالو یا ریکوئست بدهید. برای اینکار باید وارد صفحه فرد مورد نظر شوید و روی Follow کلیک کنید تا عنوان دکمه آن به Requested تغییر کند. افرادی هم که قصد فالو کردن صفحه شما را دارند، باید به شما ریکوئست بدهند و بعد از تاییدتان وارد لیست دنبال کنندگان‌ شوند.

    کانفریم کردن (Confirm)

    اگر شخصی به شما درخواست فالو بدهد، می‌توانید آن را با گزینه Cofirm تایید یا با Decline رد کنید

    میوت کردن (Mute)

    Mute کردن استوری و پست به معنای بی‌خبر ماندن از انتشار محتواهای جدید است. برای مثال در صورتی که نمی‌خواهید از گذاشتن استوری شخص خاصی مطلع شوید، می‌توانید اکانت شخص را Mute کنید

    سرچ (Search) چیست؟

    سرچ به معنای جست‌وجو کردن است. این یکی از قابلیت‌های قدرتمند اینستاگرام است که مخصوص جستجو کردن است. این قسمت شامل چهار بخش است :

    ۱- Search top
    این قسمت به شما صفحاتی را نشان می‌دهد که بیشترین سرچ‌های خود شما بوده است.

    ۲- Search people
    از این قسمت می‌توانید با جست‌وجوی نام افراد یا کسب‌وکارها پیج اینستاگرام آنها را پیدا کنید. در همین بخش هنگامی که شما نام کسی را سرچ می‌کنید، قسمتی به نام Suggested به شما افراد یا پیج‌های مشابه با سرچ شما را نشان خواهد داد.

    ۳- Search tags
    از این قسمت شما می‌توانید هشتگ‌های موردنظر خود را جستجو کنید تا پست‌هایی که دارای هشتگ موردنظر هستند، به شما نمایش داده‌ شود.

    ۴- Search places
    زمانی که شما جی‌پی‌اس (GPS) دستگاه خود را روشن کرده باشید می‌توانید در میان مکان‌ها، شهر‌ها و کشورهای مختلف جستجو کرده و تمام عکس‌هایی که در آن لوکیشن (location) گرفته شده‌اند را خواهید دید.

    F4F چیست؟

    این اصطلاح مخفف Follow for Follow می‌باشد. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که بخواهید بگویید اگر شما را فالو کنند، شما نیز آنها را فالو می‌کنید.

    L4L چیست؟

    این اصطلاح مخفف Like for Like است. در حقیقت با استفاده کردن از این اصطلاح شما به دیگران می‌فهمانید که چنانچه پست شما را لایک کنند، شما نیز در پاسخ آنها را لایک خواهید کرد.

    S4S چیست ؟

    اینم مخففه Shout For Shout است. این عبارت به این معناست که هر کس شما را فالو کرده، شخص مورد نظر شما را هم فالو کند. در حقیقت شما از پیج شخص مورد نظر اسکرین شات می‌گیرید و در پیج خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خود را ترغیب می‌کنید که او را فالو کنند. در مقابل آن شخص همین کار را در مورد شما انجام می‌دهد.

    Follow Back چیست؟

    اگر کسی شما را فالو کند و شما نیز در پاسخ او را فالو کنید، به اینکار فالوبک می‌گویند.

    Block چیست ؟

    در صورتیکه نخواهید شخصی هیچ نشانه‌ای از پیج شما ببیند (از قبیل خود پیج، فعالیت‌های شما و …) و در اصطلاح بخواهید او را از صفحۀ مجازی خود حذف کنید، به راحتی می‌توانید او را بلاک کنید.

    Report چیست و چه کاربردی دارد ؟

    با ریپورت کردن کسی به اینستاگرام اخطاری دادید که این شخص فعالیت غیر مجازی دارد. زمانی که تعداد ریپورت‌های کسی ۱٫۵ برابر فالورهای پیجش شود، آن پیج توسط اینستاگرام بسته می شود. البته با گذاشتن کامنت انگلیسی می‌توان از بسته شدن جلوگیری کرد. هر کامنت انگلیسی سه ریپورت را از بین می برد.

    Spam 4 Spam چیست؟

    بعضی ها به این مورد comment for comment یا C4C هم می‌گویند . از این روش برای افزایش کامنت‌ها استفاده می‌کنند. روش کار به این صورت است که شما زیر پست کسی چندین کامنت می‌گذارید و و او هم در پاسخ چند کامنت برای شما می‌گذارد. این روش بیشتر به درد کسانی می‌خورد که ریپورت شده‌اند.

    معنی فلاپ در اینستاگرام

    فلاپ نوعی حق مالکیت مادی و معنوی تصاویر، ویدیو، موزیک و …. برای پست های اینستاگرام میباشد.

    فالو شات یعنی چی

    در ازای شات کردن یک پیج طرف مقابل شما را فالو میکند و یا بلعکس.

    معنی شیپ در اینستاگرام

    در پست هایی که محصولی را برای فروش معرفی میکنند هشتگ #freeshipping رو مینویسند که معنی ارسال رایگان میباشد.

    معنی اینستاگرامر

    در کل به کسی که از اینستاگرام استفاده کنه اینستاگرامر میگن ولی این کلمه بیشتر به افرادی گفته میشه که در اینستاگرام با انتشار مطالب گوناگون شناخته شده اند و میتوانند از اینستاگرام درآمد کسب کنند

    معنی mood در اینستاگرام

    کلمه mood در دیکشنری به معنی وضعیت روحیه آمده است ، در بسیاری از مواقع در اینستاگرام دیده میشود که شخصی یک عکس و یا ویدئویی از یک شخص دیگه گذاشته و پایینش کلمه mood نوشته شده است در این صورت منظور از این کار این است که روحیه من در حال حاضر همانند روحیه شخص در تصویر میباشد .

    Savage یعنی چی در اینستاگرام

    معنی لغوی این کلمه وحشی هست اما در اینستاگرام معنی باحال بکار گرفته میشه و بیشتر معنی بی رحمانه یا ضایع کردن باحال میده

    ربات اینستاگرام (instagram bot )

    ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که به جای شما به سراغ آدم‌هایی میرود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند شوند و با توجه به امکاناتش برای آنها کامنت بگذارد، لایک کند , فالو و آنفالو کند در واقع اتوماتیک کردن کارها در اینستاگرام را انجام می دهد

    در مورد ربات افزایش فالوور اینستاگرام بیشتر بخوانید

    بیزینس پروفایل (Business Profile)

    بیزینس پروفایل به معنی “صفحه تجاری” است. صفحه تجاری اینستاگرام مخصوص افرادی است که میخواهند در اینستاگرام تجارت کنند و به درآمد برسند. با ساخت یک صفحه تجاری شما امکانات بیشتری را دریافت میکنید که برای رشد بیزینس تان به شما کمک میکند.

    شات (Shout)

    قرار دادن تصویر یک اکانت در پست تان به منظور تبلیغ پیج درخواست دهنده

    Saved: تعداد افرادی را نشان می دهد که این پست را ذخیره کرده اند. این گزینه دقیقا مشخص نمیکند کدام فالوئر ها این پست را ذخیره کرده اند و فقط تعداد را نمایش می دهند.

    Comments: تعداد کامنت های این پست را نشان می دهد.

    Engagement: تعداد کل درگیری یا همان اکشن هایی که کسانی را که این پست را دیده اند نشان می دهد. این مورد به عبارتی عددی است که شامل جمع زدن تعداد لایک ها+تعداد کامنت ها+ تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده اند، می باشد.

    Impressions: تعداد کل بارهایی است که پست شما دیده شده است. ممکن است یک فالوئر بیشتر از یک بار این پست را مرور کرده باشد. (مثلا با مراجعه دوباره به صفحه شما)

    Reach: تعداد اکانت های یونیک که از پست شما بازدید کرده اند در این گزینه نمایش داده می شود. (بنابراین همیشه عدد Reach از Impressions بیشتر خواهد بود) اینستاگرام در نمایش این عدد تکرار بازدید یک اکانت را حذف می کند.

    Like: تعداد افرادی که پست شما را لایک کرده اند.

    بررسی داده ها آمار بیزینس پروفایل اینستاگرام

    اینستاگرام نیز داده‌های آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید.

    بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

    بیزینس پروفایل یا اکانت تجاری اینستاگرام یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد که اکانت‌هایی که می‌خواهند در اینستاگرام به عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند. اطلاعات بیشتر در موردبیزینس پروفایل اینستاگرام

    اصطلاحات اینستاگرام در مورد پیج تجاری 

    برای تحلیل داده‌های آماری که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، ابتدا کافی است به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و در قسمت بالای آن بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا به آمارهای صفحه خود دسترسی پیدا کنید.البته لازم به ذکر است که برای این منظور باید پیج اینستاگرام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید.

    معنی Impressions چیست ؟

    معنی impression (ایمپرشن ) بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

    معنی Engagement

    تعداد کل درگیری یا همان اکشن هایی که کسانی را که این پست را دیده اند نشان می دهد. این مورد به عبارتی عددی است که شامل جمع زدن تعداد لایک ها+تعداد کامنت ها+ تعداد افرادی که پست را ذخیره کرده اند، می باشد.

    برای محاسبه میزان Engagement یا نرخ تعامل در اینستاگرام می توانید از سایت آنالیز پیج اینستاگرام استفاده کنید

    معنی Reach (ریچ )

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا از پست‌ شما بازدید کرده اند

    آمار From other از کجاست

    آمار From other که در بخش آنالیز پست اینستاگرام قرار دارد مجموع اطلاعات آماری موارد زیر است
    گزینه share : افرادی که پست شما را در دایرکت خود , ایمیل یا سایت دیگری مشاهده کردند
    گزینه save : افرادی که پست شما رو ذخیره کردند تا بعدا مشاهده کنند
    گزینه tag و mention : افرادی که پست شما را از طریق تگ یا منشن مشاهده کردند
    گزینه Notifications : کاربرانی که از طریق نو تیفکیشن پست شما را دیده اند
    مجموعه این موارد که ذکر شد آمار گزینه From other  شامل می شود

    Website Clicks

    اگر در پروفایل صفحه کسب‌وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شما کلیک شده است را نمایش می‌دهد.‌

    Profile Visits چیست ؟

    این اصطلاح تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.

    Followers

    این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می‌‌کنند را نشان می‌‌دهد که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

    با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که کثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.

    آنالیز و تحلیل داده های آماری پست اینستاگرام

    اگر می‌خواهید داده‌های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه “View Insights” که در زیر عکس پدیدار می‌شود را انتخاب کنید.

    Likes

    همان‌طور که می‌دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، مشخص می‌کند.

    Comments

    تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده‌اند را مشخص می‌کند.

    Saves

    این قسمت تعداد کاربران و یا اکانت‌های یکتا که پست شما را ذخیره و یا بر آیکون bookmark-like کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد.

    Actions

    این داده آماری تعداد کل فعالیت‌هایی (action) که کاربران با دیدن پست شما انجام داده‌اند را مشخص می‌کند. بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، انجام دادن یک فعالیت مانند لایک، کلیک بر لینک وب‌سایت شما و یا فالو کردن شما از مواردی هستند که در این قسمت مشخص می‌شوند.

    Discovery

    این قسمت مشخص می‌کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت‌هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی‌کنند را تعیین می‌کند.

    این قسمت شامل معیارهایی برای impression های یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست‌وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می‌دهد.

    داده آماری discovery همچنین اطلاعاتی در مورد Reach و اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده‌اند، به شما ارائه می‌کند.

    اصطلاحات استوری اینستاگرام

    اینستاگرام برای آن دسته از کاربران خود که پروفایل کسب‌وکار دارند، چندین داده آماری برای استوری‌هایشان نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهد؛ هرچند که برای ویدئوهای زنده (live video) این امکان فراهم نیست. برای مشاهده این داده‌های آماری، پس از کلیک بر آیکون نمودارها در بالای پروفایل خود، که در ابتدای این نوشتار نیز به آن اشاره کردیم، با انتخاب قسمت استوری‌ها می‌توانید به داده‌های آماری استوری‌های جدید و قدیمی خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه داده‌های آماری مربوط به استوری‌‌ها که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را معرفی می‌کنیم.

    بومرنگ (Boomrang)

    بومرنگ تصویر متحرکی است که از تکرار چند فریم کوتاه ایجاد می‌شود. قابلیت بومرنگ به طور پیش فرض در بخش استوری قرار گرفته است. برای استفاده از بومرنگ در پست‌های معمولی، باید اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

    فوکوس (Focus)

    فوکوس یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام بوده که به بخش استوری مربوط می‌شود. با این قابلیت سوژه از پس زمینه جدا شده و از این طریق و می‌توان به ثبت تصاویر پرتره پرداخت

    استیکر (Stickers)

    استیکر یکی از اصطلاحات اینستاگرام در بخش استوری بوده که توسط آن می‌توان راحت‌تر به بیان احساسات پرداخت. استیکرهای اینستاگرام شکل‌های گوناگونی دارند و کارایی برخی از آن‌ها کاملا متفاوت است. گذاشتن موزیک در استوری، نظر سنجی، لوکیشن و مواردی از این قبیل، توسط استیکرها امکان پذیر است

    کلوز فرند (close friend)

    در بخش استوری اینستاگرام یک بخصی وجود دارد به نام کلوز فرند. شما میتوانید افرادی را که دوست دارید در این بخش اضافه کنید و بعدا هنگامی که میخواهید استوری خد را به بخش کلوز فرند اضافه کنید فقط آن دوستانتان استوری شما را خواهند دید. کاربرد این بخش این است که شما میتوانید استوری های شخصی تری را به صمیمی ترین دوستانتان ارسال کنید

    هاید کردن استوری (Hide Story)

    هاید کردن استوری به معنای پنهان کردن آن از برخی اکانت‌های خاص است. این ویژگی توسط گزینه …Hide Story From در منوی تنظیمات اینستاگرام در دسترس است

    هایلایت کردن استوری (Highlight)

    در صورتی که می‌خواهید استوری‌تان بیشتر از 24 ساعت در دسترس فالوورها باشد، می‌توانید از قابلیت هایلایت استفاده کنید

    معنی Impressions در استوری

    این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می‌دهد.

    به این نکته دقت کنید که اگر شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدئو حساب می‌شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس‌های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می‌کند.

    همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می‌شود.

    گزینه Reach استوری

    گزینه ریچ تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده‌اند، نشان می‌دهد.

    Taps Forward

    این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.

    Taps Back

    این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.

    Replies

    این داده آماری بیانگر تعداد پیام‌هایی است که کاربران از طریق “send message” برای استوری شما فرستاده‌اند.

    Swipe away

    این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد. در  Tap Forward تعداد دفعاتی مشخص می‌شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.

    Exits

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری‌ شما را رها کرده‌اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته‌اند.

    اصطلاحات جدید اینستاگرام

    اگر در اینستاگرام با اصطلاح یا واژه جدیدی آشنا شدید می توانید از بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ داده شود

    منبع مطلب : marketing98.com

    مدیر محترم سایت marketing98.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تعریف آمار اینستاگرام؛ Instagram Insights

    آمار اینستاگرام امکان آنالیزی عالی از بازخوردهای مخاطبانمان به ما نمایش می‌دهد. این آمارها می توانند به خوبی شما را در تحلیل رفتار مخاطبین و تصمیم گیری درباره محتوا و مخاطبین آینده تان یاری نمایند.

    نکته اول برای مشاهده این آمارها این است که شما می بایست اکانت اینستاگرام خود را بیزنس کنید تا بتوانید از این آمارها استفاده کنید.

    آمار اینستاگرام به صورت عادی در سه سطح پروفایل، پست و استوری قابل مشاهده هستند. یعنی شما می توانید آمار کلی پروفایل اینستاگرامتان را داشته باشید، آمار هر پست و استوری را نیز به طور مستقل می توانید ببینید.

    من مصطفی روشنی هستم و در این مقاله از سایت مدیر من تمامی این متریک ها را تا آخرین ورژن اینستاگرام در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ بررسی کرده ام که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

    آمار اینستاگرام در پروفایل

    📷

    آمارهای پروفایل اینستاگرام در بخش پروفایل و در قسمت insights قرار گرفته اند.

    این آمار به ۳ بخش Content (محتوا)، Activity (فعالیت) و Audience (مخاطب) تقسیم بندی شده اند که هر کدام درباره موضوع خودش آمارهایی را به شما ارائه می دهد.

    بخش Activity

    Interactions: تعداد کل فعالیت هایی است که در اکانت شما در بازه زمانی مشخص شده صورت گرفته است.

    همچنین در این بخش فعالیت هایی که در پیج شما در بازه تاریخی نوشته شده نیز در هر روز از هفته به صورت نمودار میله ای نمایش داده می شود.

    Profile Visits: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از پروفایل شما در بازه تاریخی (هفته گذشته) را نمایش می دهد.

    Website Clicks: بیانگر تعداد دفعاتی است که کابران روی لینک وبسایتی که در Bio قرار داده اید کلیک کرده اند.

    بخش Content

    این بخش مشخص کننده وضعیت پست، استوری و تبلیغات شما در اینستاگرام است. در اینجا در یک نگاه می توانید پست هایی که در ۷ روز گذشته قرارداده اید، استوری ها و تبلیغاتی که گذاشته اید را ببینید.

    بخش Audience

    یکی از بخش های کاربردی برای پیج شما همین قسمت است. در اینجا می توانید وضعیت فالوورهایتان را مشاهده کنید. اینستاگرام با توجه به تنظیماتی که هر شخص در پروفایل خودش انجام داده است می تواند این آمار را به صورت کلی به شما نمایش دهد.

    در اینجا می توانید تعداد Follower هایتان و مقایسه آن با ۷ روز گذشته (افزایش یا کاهش)، وضعیت محل جغرافیایی فالوورهایتان با توجه به شهر و کشور، رنج سنی، جنسیت و همینطور بیشترین ساعات و روزهای فعالیت آن ها در اینستاگرام را مشاهده کنید.

    تحلیل آمار این بخش می تواند به شما در برنامه ریزی استراتژیک تولید محتوا کمک کند. به عنوان مثال وقتی شما بدانید مخاطبین شما بیشتر زنان هستند می تواند محتوایی که زنان می پسندند را آماده کنید و یا اگر هدف شما مردان هستند، می توانید سمت و سوی پیج را به به سمت موارد مورد علاقه مردان ببرید و سعی کنید فالوور مرد بگیرید.

    آمار پست

    اگر اکانت شما بیزنس باشد هر پست را به صورت مستقل نیز می توانید بسنجید. برای این کار وارد پست مورد نظر شوید. و گرینه view insights را بزنید.

    📷

    آماری که در قسمت خلاصه مشاهده می کنید شامل تعداد ذخیره کردن پست توسط کاربران، تعداد دایرکت شدن پست، تعداد کامنت ها و لایک هاست.

    Profile Visits: تعداد دفعاتی است که از طریق این پست پروفایل شما باز شده است.

    Follows: تعداد فالوورهایی است که از طریق این پست شما را فالو کرده اند.

    Reach: تعداد اکانت هایی است که پست شما رو دیده اند.(در این جا تعداد اکانت مهم است. و هر اکانت ۱ Reach حساب می شود.)

    Impressions: مجموع تعداد دفعاتی که هر پست دیده شود، می گویند.(ممکن است هر فرد چند بار پستی را مشاهده کند، هر بار ۱ impressions ثبت می شود)

    Views: تعداد دفعات دیده شدن ویدیو. (توجه داشته باشید تعداد لایک از ویو در پست های ویدیویی متفاوت است.

    From Hashtags: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق هشتگ های آن بوده است.

    From Home: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق فید صفحه اصلی کاربر بوده است.

    From Profile: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق مشاهده پروفایل بوده است.

    From Explore: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق بخش اکسپلور بوده است.

    و همینطور در انتها نیز اگر پستتان را تبلیغ کرده باشید آمار مربوط به تبلیغات را می توانید ببینید.

    این مطلب را از دست ندهید

    ۷ اشتباه اینستاگرامی که انجام می دهید بدون اینکه بدانید!

    همین آمار عینا در استوری ها نیز وجود دارد. علاوه بر این ها موارد زیر هم در استوری قرار دارد، آماری که زیر قسمت Navigation در استوری قرار گرفته اند:

    Next Story: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که استوری شما را برای دیدن استوری بعد رد کرده اند.

    Back: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که استوری شما را برای بررسی مجدد برگردانده اند. این مورد می تواند به دلیل جذابیت بالا و یا وجود اطلاعات بیش از حد در استوری شما باشد.

    Forward: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که کلا از روی استوری ها شما برای دیدن استوری های افراد دیگر رد شده اند.

    Exited: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که از روی استوری شما برای دیدن بخش های دیگر اینستاگرام خارج شده اند.

    این مطلب را از دست ندهید

    ساخت صفحات جذاب در اینستاگرام

    شما تاکنون چگونه از Instagram insights استفاده می کردید؟

    با وجود حجم انبوه داده هایی که ابزارهای اینستاگرام در دسترس بازاریابان قرار می دهند، بازاریابی بر اساس داده های اینستاگرام بیش از پیش رشد کرده است.

    دانسته های ما از فالوورها و Instagram insights به ما کمک می کند تا محتوای با ارزش تری برای مخاطبین بسازیم و آن ها را بیشتر درگیر پست ها کنیم

    شما تا کنون چگونه آمار اینستاگرامتان را بررسی می کردید؟ آیا تا به حال از Instagram insights برای بهبود بازاریابی اینستاگرامتان بهره برده اید؟

    امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

    منبع مطلب : virgool.io

    مدیر محترم سایت virgool.io لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    شراره 3 ماه قبل
    1

    عالی بود مفید و کاربردی

    شراره 3 ماه قبل
    2

    خیلی کامل و مفید بود ممنونم کاش یه راه برای جذب بیشتر فالوور و جلب توجه میزاشتین

    هدیه 3 ماه قبل
    2

    عالی بود

    ناشناس 4 ماه قبل
    -2

    معنی navigation رو پیدا نکردم

    3
    Sheri 4 ماه قبل

    Navigation معنیش رو نفهمیدم

    شهلا 9 ماه قبل
    0

    یه قسمتی که برای بررسی بیشتر اینستا ازش استفاده میشه

    ناشناس 9 ماه قبل
    0

    مطالب بسیار عالی کامل وکاربردی بود ممنون از زحماتتون

    Samane 10 ماه قبل
    1

    سلام خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون من که خیلی لذت بردمفقط به نظر من اگه بشه یکمم راجع به اصطلاحات پیج بیزینسی توضیح بدین البته یه تعدادی بود ولی خوب یه تعدادی هم نبود اگه اینم‌باشه دیگه بی نظیرهبازم ممنون و خسته نباشین🙏🏻✅

    مهدی 11 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید