توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    معنی ستایش فارسی نهم با ارایه ها

    1 بازدید

    معنی ستایش فارسی نهم با ارایه ها را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    باران : میشه پی دی اف کل کتاب رو بزارین

    ناشناس : اینطوری نمیشه که صفحه بسازید و صفحه خالی بزارید

    😐 : 😐

    ناشناس : کجا ؟ من که چیزی نمی بینم

    باران : میشه پی دی اف کل کتاب رو بزارین

    ناشناس : عالی نیست . من که اینجا چیزی نمی بینم . این صفحه که خالی است.

    نگین : من چیزی نمیبینم کجاش عالیه

    ناشناس : کجاست خوب؟والا من که چیزی نمیبینم الکی با چندتا اکانت پیام مییدین عالیعه عالیه

    Me : 😐🚶‍♀️

    ملیکا : وا کو؟؟؟؟؟

    امیر خفن : خدایی چی هست که میگید عالی!،

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    زهرا سادات 12 روز قبل
    0

    قایفه بیت اول داره

    من خودم حوصله ندار م بیا م برای تو بنویسم

    اناااااایتجیکتیت 24 روز قبل
    0

    امتحان ‌دارم بلدم‌نبستم

    09305282029 3 ماه قبل
    1

    سلام دوستان ببخشید وقت تون رو گرفتیم اشتباه سایت هست

    3 ماه قبل
    2

    چتونه که الکی سایت میزنین وقت مارو تلف میکنین؟؟؟

    خدایی مشکلتون چیه؟؟؟

    جمع کنین وضعو

    Me 3 ماه قبل
    0

    به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد 

    معنی: به نام خدایی که دو گوهر گران بهای عقل و جان را آفرید که فکر و اندیشه نمی تواند شناختی بیشتر از این از خداوند داشته باشد و بهتر از این او را توصیف کند

    خداوندِ نام و خداوندِ جای / خداوند روزی ده رهنمای 

    معنی: خداوند متعال صاحب اسما و صفات و القاب متعدّد و آفریننده ی جا و مکان (عالم هستی) است. اوست که روزی دهنده موجودات عالم و هدایت کننده آنهاست.

    خداوند کیوان و گَردان سپهر / فروزنده‌ی ماه و ناهید و مهر 

    معنی: خداوندی که سیاره زحل و آسمان و فلک را آفرید و در آن ماه و سیاره زهره و خورشید را قرار داد.

    به بینندگان، آفریننده را / نبینی، مَرنجان دو بیننده را 

    معنی: تلاش برای دیدن خداوند کار بیهوده ای است و این کار جز آزردن و رنجاندن چشم ها، ثمری ندارد.

    نیابد بدو نیز، اندیشه راه / که او برتر از نام و از جایگاه 

    معنی: فکر و اندیشه آدمی نمی تواند آنگونه که شایسته ی خداوند است او را بشناسد چون ذات پروردگار فراتر از نام ها و مکان ها است.

    ستودن نداند کس او را چو هست / میان بندگی را ببایدت بست 

    معنی: هیچکس نمیتواند خداوند را آنگونه که شایسته اوست ستایش کند، پس فقط باید برای بندگی او آماده بود و اظهار بندگی کرد.

    توانا بوَد هرکه دانا بوَد / زدانش، دل پیر، بُرنا بود 

    معنی: انسان دانا و آگاه در انجام کارها موفق و پیروز است. آگاهی و دانش سبب شادابی و نشاط دل انسان می شود

    1
    Me 3 ماه قبل

    اینایی که من میدونستم رو نوشتم ( me)

    1
    Me 3 ماه قبل

    اینجایی که میدونستم

    nazanin 3 ماه قبل
    1

    آقا ایسگا شدیم😂😐💔

    n 3 ماه قبل
    1

    در تمام شهر و تمامی ابیات ما واج آرایی حرف خ رو داری

    alw 4 ماه قبل
    0

    دوستان باید شما بنویسید

    📝 4 ماه قبل
    0

    فاک

    مبینا 4 ماه قبل
    2

    خوب نی

    راشا 4 ماه قبل
    0

    ریدی ♥️

    الا 4 ماه قبل
    0

    کسی میدونه ستایش تلمیح به کدوم سوره شده؟

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    اا

    4 ماه قبل
    0

    اا

    نازنین 4 ماه قبل
    0

    😂💔

    نازنین 4 ماه قبل
    0

    به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد

    - به نام خداوند خالق جان و اندیشه « شاهنامه را آغاز می کنم » زیرا فقط می توان به نام های خدا فکر کرد و ذهن انسان نمی تواند به ذات و حقیقت خداوند دست یابد.

    آرایه: اندیشه و خرد: مراعات نظیر.

    نکته ی دستوری: درمصراع اول، فعل «آغاز می کنم» به قرینه ی معنوی حذف شده است./ اندیشه: مشتق= (اندیش+ ه).

    خداوند نام و خداوند جای خداوند روزی ده رهنمای

    - خداوندی که صاحب نام ها و مکان هاست « اما خودش در یک نام و یک مکان نمی گنجد »، و پروردگاری که به مخلوقات روزی می بخشد و ان هارا راهنمایی می کند.

    آرایه ها: تکرار «خ» و «ن»: واج آرایی.

    نکته ی دستوری: روزی ده و رهنمای= صفت مرکب(صفت فاعلی مرکب مرخم).

    خداوند کیوان و گردان سپهر فروزنده ماه و ناهید و مهر

    - آفریننده و صاحب ستاره ی کیوان و آسمان گردان، و روشنی بخش ماه و زهره و خورشید.

    آرایه ها: کیوان، سپهر، ماه، ناهید و مهرمراعات نظیر.

    نکته ی دستوری: گردان سپهرک ترکیب وصفی مقلوب(سپهر گردان)/ فروزنده: صفت مرکب(فروز+ َ نده)، در اینجا جانشین اسم شده است.

    - کیوان: نام دیگر آن «زحل» است و ششمین سیاره ی منظومه ی شمسی به نسبت فاصله از خورشید. کیوان در قدیم به معنی «آسمان» به کار می رفت.

    به بینندگان، آفریننده را نبینی، مرنجان دوبیننده را

    - تو نمی توانی با دو چشم خودت خداوند را ببینی، پس چشم هایت را آزار نده.

    نکته ی دستوری: بینندگان، آفریننده و بیننده: مشتق/ دوبیننده: ترکیب وصفی(دو=صفت شمارشی/ بیننده=هسته).

    مفهوم: خداوند را نمی توان با حواس مادی دید و درک کرد.

    نیابد بدو نیز، اندیشه راه که او برتر از نام و از جایگاه

    - انسان با فکر و اندیشه ی محدودش نمی تواند ذات خداوندی را که از نام و مکان برتر استف درک کند.

    آرایه: راه نیافتن اندیشه: کنایه از درک نکردن اندیشه و خرد.

    مفهوم: انسان ها نمی توانند عظمت خداوند را درک کنند.

    ستودن نداند کس او را چو هست میان بندگی را ببایدت بست

    - هیچکس نمی تواند آنطور که شایسته است خدا را ستایش کند. بنابر این فقط باید آماده ی بندگی و خدمت به او شوی.

    آرایه ها: هست و بست: جناس/ مصراع دوم، تکرار «ب» : واج آرایی.

    توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود

    - هرکس که دانا باشد، توانایی هم دارد، انسان دانا می تواند هر کاری انجام دهد. دل انسان پیرف با علم و دانش جوان می شود ( دانش سبب شادابی دل انسان می شود ).

    یه بنده خدا 4 ماه قبل
    1

    پس کو🤔🙄😒😑😑

    hanieh 4 ماه قبل
    1

    ببخشید ولی چی هس آخه که بخام نظر بدم؟!

    ایا ربط داره 4 ماه قبل
    1

    ریدم به کلت

    ناشناس 4 ماه قبل
    2

    کو دقیقا ؟

    چجوری میگید د عالیه

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    معنی بیت اول ستایش

    سخن خوب را با نام خداوند صاحب روح و اندیشه آغاز میکنم زیرا از این بالا تر ذهن نمیگذارد

    ارایه های بیت : بین کلمه ی جان ، خرد ، اندیشه آرایه تناسب وجود دارد .

    ملیسا 4 ماه قبل
    1

    میشه پی دی اف بزارین

    Mahshid fathabadi 4 ماه قبل
    0

    واژه مهم :ملک.پادشاه.منظور خداوند متعال است که پادشاه جهان است.

    kiana 4 ماه قبل
    0

    ابوالمجد مجدود بن آدم متخلص به سنایی شاعر و عارف بزرگ و نامدار نیمه­ی دوم سده پنجم و نیمه­ی اول سده­ی ششم هجری است. وی در سال ۴۶۳ یا ۴۷۳ هجری قمری در غزنین دیده به جهان گشود. چنانچه ازشعر سنایی برمی‌آید او به تمام دانشهای زمان خود آگاهی و آشنایی و در برخی تبحر و استاری داشته است. وی در سال ۵۲۵ یا ۵۳۵ هجری قمری در سن ۶۲ سالگی درگذشت. از آثار وی غیر از دیوان قصیده و غزل و ترکیب و ترجیع و قطعه و رباعی، مثنویهای وی معروف و بدین قرارند: مثنوی­های حدیقةالحقیقه، طریق التحقیق، کارنامه­ی بلخ، سیر العباد الی المعاد، عشق‌نامه و عقل‌نامه. سه مکتوب و یک رساله­ی نثر نیز به وی نسبت داده‌اند.به نام خداوند جان و خرد (قالب این شعر : مثنوی)

    1 ـ به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه برنگذرد

    خرد و برنگذرد « قافیه اند » و ردیف نداریم.

    جان: روح، روان            خرد: عقل، اندیشه کزین: مخفّف(که+ از +این) به نام آفریدگار روح و اندیشه­ ی انسان آغاز می­کنم که اندیشه­ و درک انسان به بالاتر و بهتر از این راه نمی­برد. به نام خداوندی آغاز می کنم که دو نعمت بزرگ عقل و جان را به انسان عطا کرده است زیرا فکر و اندیشه ی انسان نمی تواند فراتر از این برود.( به ذهن و اندیشه ی انسان سخنی بالاتراز این خطور نمی کند که سخنش را با نام پروردگاری آغاز کند که به انسان جان و خرد بخشیده است.)

    اندیشه : فکر / خداوند : صاحب / کزین  : مخفّف که از این /

    2 ـ خداوند نام و خداوند جای / خداوندِ روزی دهِ رهنمای

    جای و رهنمای « قافیه اند » و ردیف نداریم.

    نام: 1 - اسم ، لفظی که برای نامیدن کسی یا چیزی به کار می رود. 2 - شهرت ، آوازه (خوب ).  3 - کلمه ، لفظ . 4 - صورت ظاهر. 5 - نشان ، اثر.جای: 1- محل، مکان. 2- دنیا، هستی             روزی­ ده: روزی دهنده. (کسی که روزی می­دهد).          رهنمای: نشان دهنده­ ی راه. صفت فاعلی مرکّب مرخم: صفتی که بخش پایانی آن حذف شده باشد. مثال: رزم­آزمای ó رزم­آزماینده  /  روزی­دهó روزی دهنده /   جنگ­جوی ó جنگ­جوینده / ره ­نمای ó ره نماینده خداوند کیهان و گردان سپهر

    خداوند ، صاحب اسما و صفات و القاب متعدّد و آفریننده ی جا و مکان (عالم هستی) است.اوست که روزی دهنده ی موجودات عالم و هدایت کننده ی آنهاست.در مصراع اول «خداوند نام » تلمیح به دعای جوشن کبیر دارد که در آن جا هزار و یک اسم وصفت الهی آمده است .

    روزی ده : اشاره به رزّاق بودن الهی است ( هو الرزّاق )

    رهنمای : اشاره به هدایتگری خداوند است .( والله یهدی مَن یشاء )

    خداوند جای : برای خدا ، جا و مکان متصوّر نیست

    3 ـ خداوندِ کیوان و گَردان سپهر / فروزنده ی ماه و ناهید و مهر

    سپهر و مهر « قافیه اند » و ردیف نداریم.

    خداوند متعال افلاک هفتگانه (قمر ، عطارد ، ناهید ، خورشید ، مریخ ، مشتری ، زحل ) و آسمان در حال حرکت را آفریده است و اوست که به خورشید و ماه و ستارگان نور و روشنی بخشیده است.

    کیوان : زحل ، نام یکی از افلاک هفتگانه است . (کی + وان = پاسبان فلک )

     گردان: چرخنده، چرخان سپهر: آسمان

    گردان سپهر : آسمان چرخنده فروزنده: برافروزنده، روشن کننده. گردان صفت است برای سپهر که قبل از موصوف آمده است.

    ناهید : سیّاره­ای در آسمان که نام دیگرش زهره، یا ستاره­ی صبحگاهی است، از افلاک هفتگانه

    مهر : خورشید ، ازافلاک هفتگانه ( در آیین میترائیسم ، نماد حقیقت بوده است )

    آرایه : مراعات نظیر ( تناسب ) در بین کلمات : کیوان ، سپهر ، ماه ، ناهید ، مهر  

       ماه و ناهید و مهر: آرایه­ی مراعات نظیر دارند. مراعات نظیر: به آوردن اعضای یک مجموعه در شعر یا نوشته­ های ادبی، مراعات نظیر می­ گویند. مثال: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند                     تا تو نانی به کف آریّ و به غفلت نخوری.

     4 ـ به بینندگان ، آفریننده را / نبینی ، مَرَنجان دو بیننده را

    آفریننده و بیننده « قافیه اند » و « را » و « را » ردیف .

    با چشمان و وجود جسمانی و مادّی نمی توان خدا را درک کرد پس برای این کار بیهوده به چشمانت زحمت مده. ( فردوسی در این بیت به یکی از عقاید مهم شیعه اشاره کرده است که وجود خداوند متعال با چشم و وجود مادّی قابل درک نیست. ( لا تُدرِکهُ الاَبصار وهُو یُدرِکُ الابصارُ )(گروهی به نام « اشاعره » معتقدند که در قیامت می توان خداوند را با چشم دید.)

    5 ـ نیابد بدو نیز ، اندیشه راه / که او برتر از نام و از جایگاه

    راه و جایگاه « قافیه اند » و ردیف نداریم.

    انسان حتّی با افکار و اندیشه های باریک بین نیز نمی تواند به وجود خداوند متعال دست یابد زیرا که ذاتِ اقدس پروردگار فراتر از محدوده ی اسماء و نام ها و مکان ها است. (خداوند لامکان است.)

    مفهوم بیت : نامحدود در محدود نمی گنجد.

    سعدی نیز همین مفهوم را در شعرش اشاره کرده است :

    بشر ماورایِ جلالش نیافت / بَصَر منتهایِ جمالش نیافت

    6 ـ ستودن نداند کس او را چو هست / میان بندگی را ببایدت بست

    هست و بست « قافیه اند » و ردیف نداریم.

    هیچ کس نمی تواند خداوند متعال را آنگونه که شایسته ی درگاه اوست ، ستایش کند پس تو باید کمر بندگی و اطاعت از او (خداوند) را به میان بندی و در بندگی و عبادت او تلاش کنی.

    مفهوم بیت : وظیفه ی ما میان ما وخدا ، فقط « بندگی » است.

    7 ـ توانا بود هر که دانا بود / ز دانش دل پیر برنا بود

    دانا و برنا « قافیه اند » و « بود» و « بود » ردیف.

    هر کسی که علم و دانش داشته باشد انسان توانایی هم هست و از علم ودانش دل انسان پیر نیز جوان می شود.

    بُرنا : جوان  / آرایه : تضاد ( برنا و پیر )

    ابوالقاسم فردوسی (قرن 4 و 5) : اثر معروفش « شاهنامه»سی سال ، سرودن شاهنامه به طول انجامید.

    خداوکیلی اوسکلمون کردن

    😐

    غریبه 4 ماه قبل
    -1

    اووووم😐

    عایشه 4 ماه قبل
    1

    یا خود خدا شفا بده🙄

    Mammad 4 ماه قبل
    0

    😐؟؟؟ کوش ؟؟ ودف

    2 Moo Moo 4 ماه قبل
    2

    فیلم کردی مارا...؟! :|

    Reza. M 4 ماه قبل
    1

    کجاس 🐮😐

    mahsa 4 ماه قبل
    1

    خیلی بده که هیچی نمیذارید مارو سر کار میگذارید

    یاس 4 ماه قبل
    2

    میشه بپرسم کجاست که اینقدر میگین عالیه هیچی که نزاشتین مارو مسخره گیر اوردین وقتی چیزی نمیزارین بیخود میکنین میگین عالیه 🔴🔴🔴🔴🚫

    به تو چه اسمم!!😐😡😡😝😝 4 ماه قبل
    2

    وا کوووو؟؟؟😐😐😐صفحه خالی میدین بعد انتظار دارین نظر بدیم در مورد سایتتون 😡😩😩😖

    مینا برار 4 ماه قبل
    1

    ودف ار یو اوک فرزندم

    mina 4 ماه قبل
    0

    در بیت اول

    اندایشه وخرد.... مراعات نظیر

    در بیت دوم....... حروف.. خ و حروف ن .... واج آرایی

    در بیت سوم .... کیوان و سپهر و ماه و ناهید.... مراعات نظیر

    در بیت چهارم .... بیندگان وآفرینده و ببینده.... مشتق

    دو بیننده ترکیب وضفی{ دو صفت شمارشی ،بیننده هسته

    بیت پنجم..... راه نیافتن اندایشه .... کنایه از درک نکردن اندایشه وخرد

    بیت آخر..... هست و بست.... جناس ..... تکرار حروف ب واج آرایی

    پیر و برنا هم تضاد

    امیدوارم راضی باشید😉😉

    به تو چه 4 ماه قبل
    2

    برو بابا

    ناشناس 4 ماه قبل
    2

    برو بابا

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    ملکاذکرتوگویم که توپاکی وخدایی تروم جزبه همان ره که تو راه نمایی

    خدایامن همیشه یادتورا برزبان دارم زیراتوپاک هستی وپروردگاروافریننده،ماهستی،وجزراهی،که،تومارا راهنمایی نمیکنی نمیروم

    فاطیما 4 ماه قبل
    1

    امیدوارم مطالبی که به عنوان یه ببیننده ی سایت گذاشتم براتون مفید بوده باشه

    فاطیما 4 ماه قبل
    1

    قالب شعر: مثنوی

    فاطیما 4 ماه قبل
    1

    خداوند نام و خداوند جای خداوند روزی ده رهنمای

    - خداوندی که صاحب نام ها و مکان هاست « اما خودش در یک نام و یک مکان نمی گنجد »، و پروردگاری که به مخلوقات روزی می بخشد و ان هارا راهنمایی می کند.

    آرایه ها: تکرار «خ» و «ن»: واج آرایی.

    نکته ی دستوری: روزی ده و رهنمای= صفت مرکب(صفت فاعلی مرکب مرخم).

    خداوند کیوان و گردان سپهر فروزنده ماه و ناهید و مهر

    - آفریننده و صاحب ستاره ی کیوان و آسمان گردان، و روشنی بخش ماه و زهره و خورشید.

    آرایه ها: کیوان، سپهر، ماه، ناهید و مهرمراعات نظیر.

    نکته ی دستوری: گردان سپهرک ترکیب وصفی مقلوب(سپهر گردان)/ فروزنده: صفت مرکب(فروز+ َ نده)، در اینجا جانشین اسم شده است.

    - کیوان: نام دیگر آن «زحل» است و ششمین سیاره ی منظومه ی شمسی به نسبت فاصله از خورشید. کیوان در قدیم به معنی «آسمان» به کار می رفت.

    به بینندگان، آفریننده را نبینی، مرنجان دوبیننده را

    - تو نمی توانی با دو چشم خودت خداوند را ببینی، پس چشم هایت را آزار نده.

    نکته ی دستوری: بینندگان، آفریننده و بیننده: مشتق/ دوبیننده: ترکیب وصفی(دو=صفت شمارشی/ بیننده=هسته).

    مفهوم: خداوند را نمی توان با حواس مادی دید و درک کرد.

    نیابد بدو نیز، اندیشه راه که او برتر از نام و از جایگاه

    - انسان با فکر و اندیشه ی محدودش نمی تواند ذات خداوندی را که از نام و مکان برتر استف درک کند.

    آرایه: راه نیافتن اندیشه: کنایه از درک نکردن اندیشه و خرد.

    مفهوم: انسان ها نمی توانند عظمت خداوند را درک کنند.

    ستودن نداند کس او را چو هست میان بندگی را ببایدت بست

    - هیچکس نمی تواند آنطور که شایسته است خدا را ستایش کند. بنابر این فقط باید آماده ی بندگی و خدمت به او شوی.

    آرایه ها: هست و بست: جناس/ مصراع دوم، تکرار «ب» : واج آرایی.

    توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود

    - هرکس که دانا باشد، توانایی هم دارد، انسان دانا می تواند هر کاری انجام دهد. دل انسان پیرف با علم و دانش جوان می شود ( دانش سبب شادابی دل انسان می شود ).

    فاطیما 4 ماه قبل
    1

    معنی ابیات:

    به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد

    - به نام خداوند خالق جان و اندیشه « شاهنامه را آغاز می کنم » زیرا فقط می توان به نام های خدا فکر کرد و ذهن انسان نمی تواند به ذات و حقیقت خداوند دست یابد.

    آرایه: اندیشه و خرد: مراعات نظیر.

    نکته ی دستوری: درمصراع اول، فعل «آغاز می کنم» به قرینه ی معنوی حذف شده است./ اندیشه: مشتق= (اندیش+ ه).

    فاطیما 4 ماه قبل
    1

    درس ستایش پایه نهم

    1
    فاطیما 4 ماه قبل

    بینندگان: دوچشم

    خرد: عقل و اندیشه

    راه یافتن: رسیدن، داخل شدن

    روزی ده: روزی دهنده

    ستودن: ستایش کردن

    کیوان: سیاره ی زحل

    نداند: در اینجا به معنای نمی تواند می باشد

    گردان سپهر: آسمان گردان، آسمان چرخنده( در زمان های قدیم اعتقاد براین باور بود که آسمان می چرخد و زمین ثابت است.)

    میان بستن: آماده ی کاری شدن

    فروزنده: برافروزنده، روشن کننده

    برنا: جوان

    ناهید: ستاره ی زهره

    جان: روح

    مهر: خورشید

    دانی 4 ماه قبل
    0

    ریدم دهنت کص کش‌🤗🚶🏾‍♂️

    ب ت چ! 4 ماه قبل
    1

    سلام

    احتمالا اینو گذاشتن شما جواب بدین و معنی بگین 😁

    پس برین درس بخونین تنبلی نکنین

    سارا 4 ماه قبل
    -1

    عزیزان صبر کنید شاید ایشون هنوز نتونسته پیدا کنه

    سارا 4 ماه قبل
    0

    ۱ مجموعه شعرم را با نام خالق آفریننده شروع میکنم که فکر و اندیشه آدمی به چیزها بالاتر از این نمی رسد

    ۲خداوند متعالی که مالک همه نام و اسم و مکان است و رازق روزی دهنده همگان است

    ۳خداوند متعال از فکر هفت گانه آسمان در حال حرکت را آفریده است و اوست که به خورشید و ماه و ستارگان نور روشنایی بخشیده است

    ۴با دوچشم ظاهری خود آفریننده را نمیبینی پس با چشمان خودت را آزار نده که باید با چشم و دل خدارا ببینی

    ۵ فکرو اندیشه آدمی نمی تواند آنگونه که شایسته ی خداوند است اورا بشناسد چون ذات پروردگار فراتر از نام ومکان هاست

    ۶هیچکس نمی تواند خداوند آنگونه که شایسته اوست را ستایش کند پس باید کمر بندگی و اطاعت از اورا بست و در این راه تلاش کرد

    ۷هرکسی که دانا باشه بر هر کاری توانا هست از دانش علم و آگاهی حتی دل انسان پیرهم جوان می شود

    امید وارم که سال خوبی و خوشی داشته باشی 🌱

    پپی غلابی 4 ماه قبل
    1

    بنظرم خیلی ستیت خوبیه😂😂😂

    مردشور اون سایتتونو ببرم🤢🤢🤢🤮🤮🤮

    😐🔪 4 ماه قبل
    1

    این چه وضعشه😐سایت خالی 🙄....اصلا عالی نیست و کاملا افتضاح هست

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    من ک چیزی نمیبینم اسگل کردین😐🙄

    بهاره🌹 4 ماه قبل
    0

    معتی کلمات=

    لیل=شب. نهار=روز. آفرینش=به وحود آورنده.

    اقرار=به حرفی یاسخنی اعتراف کردن. تنبیه=هوشیارکردن، آگاه ساهتن کسی برکاری.

    0
    بهاره🌹 4 ماه قبل

    من یه چیزی نوشتم که فقط بیام تو دیدم هیچی نیست😂

    اسما 4 ماه قبل
    1

    تو: نهاد /راهنما: مسند/ام(من): مضاف الیه/یی: مخفف هستی

    که تو به من راه را نمایی:(نشان دهی) تو: نهاد/ام: من: متمم/راه: مفعول/نمایی: فعل

    اسما 4 ماه قبل
    1

    خدواند تو را ذکر می گویم که پاک و خدا هستی به راهی میروم ه تو مرا هدایت کنی

    Irani 4 ماه قبل
    0

    نگا دا ریدم تو این سایت

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    وای خدا کجاست

    مسخرتون که نیستیم

    😐 4 ماه قبل
    1

    😐شرمنده کردین

    هانده 4 ماه قبل
    1

    چی داره که هی عالی عالی میکنین خدایی؟؟

    کس ننت 4 ماه قبل
    0

    خدا شفا بدع😒😐🗿

    فاطی 4 ماه قبل
    0

    بیت دوم تکرار واژه خداوند، واو حرف ربط.

    بیت سوم مراعات نظیر بین : کیوان،سپهر،ماه، ناهید و مهر

    بیت شش میان بندگی کنایه از آماده بودن

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    ظ

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    هيچى نيست كه😐

    😐 4 ماه قبل
    0

    تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود:////

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    Kojash aliye

    Zahra 4 ماه قبل
    1

    چرا هیچی معلوم نیس واقعا که🤥🤔😕

    پوکر 4 ماه قبل
    1

    والا ما که چیزی رو نمیبینیم.ملتو مسخره دارن

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    خیلی بی مزه اید

    0
    ناشناس 4 ماه قبل

    عشقییی

    نازنین 4 ماه قبل
    0

    چیزیی که نیس چی عالی هس میشه بگین؟

    🧡هیناتا🧡 4 ماه قبل
    0

    یعنی چی اخه *-*

    رویا 4 ماه قبل
    0

    خیلی افتضاحه

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    سلام خسته نباشید منم با دوستان موافقم من اینجا هیچ مطلبی راجع درس نمیبینم

    TT 4 ماه قبل
    1

    انقدر به اطلاعاتم اضافه شد که نگو😂

    خدایی همه رو ایسگا کردین با این سایتتون

    🙄 5 ماه قبل
    1

    اگه خودم بلد بودم که اینجا نمیومدم

    امیر خفن 6 ماه قبل
    10

    خدایی چی هست که میگید عالی!،

    Me 7 ماه قبل
    15

    😐🚶‍♀️

    ناشناس 7 ماه قبل
    23

    کجا ؟ من که چیزی نمی بینم

    ناشناس 7 ماه قبل
    25

    اینطوری نمیشه که صفحه بسازید و صفحه خالی بزارید

    ناشناس 7 ماه قبل
    21

    عالی نیست .

    من که اینجا چیزی نمی بینم . این صفحه که خالی است.

    ناشناس 8 ماه قبل
    0

    والا ما چیزی نمی‌بینیم که نظر بدیم.

    بعدم نمی‌دونیم در مورد چی حرف میزنین شما که میگین عالیه و خیلی خوب بود و...

    یکی ما رو هم راهنمایی کنه که این عالیا رو از کجا بیاریم؟؟!!!

    واقعا متاسفم براتون.

    با چند تا اکانت مختلف میاین نظر میدین و همشم الکی میگین.😐😐😐😐

    ayda 9 ماه قبل
    0

    لطفا پی دی اف ڪامل بذارید🙏

    ناشناس 9 ماه قبل
    0

    چرا الکی پیام میزارید عالیه

    بخدا آشغالترین سایته بجای اینکه خودشون مطلب میزارم میرم از بقیه میپرسم

    این چه وضعشه هر سایتی یه جوابی میزاره

    هانیه 9 ماه قبل
    1

    عالی بود مرسی 😘

    😐 9 ماه قبل
    23

    😐

    neg;) 10 ماه قبل
    0

    😐چی هست که بخواد عالی باشه؟

    ناشناس 11 ماه قبل
    15

    کجاست خوب؟والا من که چیزی نمیبینم الکی با چندتا اکانت پیام مییدین عالیعه عالیه

    ملیکا 11 ماه قبل
    11

    وا کو؟؟؟؟؟

    نگین 11 ماه قبل
    15

    من چیزی نمیبینم کجاش عالیه

    باران 1 سال قبل
    22

    میشه پی دی اف کل کتاب رو بزارین

    برای ارسال نظر کلیک کنید