در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    مداد یار دیرینه ما بود عینی است یا ذهنی

    1 بازدید

    مداد یار دیرینه ما بود عینی است یا ذهنی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    مقایسه کلمات عینی و ذهنی

    مقایسه کلمات عینی و ذهنی

    الیاس عزیز.

    مطلبی که در اینجا می‌نویسم شاید به ظاهر ارتباط مستقیم با تمرین شما نداشته باشد. اما با توجه به اینکه محمدرضا شعبانعلی را به عنوان کلمه‌ای عینی مطرح کردید (که البته تا حد زیادی درست هم هست) گفتم فرصتی خوبی است تا بخشی از یک کتاب ارزشمند و تاثیرگذار را با هم مرور کنیم:

    کتابی هست به نام Life of the screen (زندگی بر روی صفحه نمایش) که توسط یکی از اساتید دانشگاه MIT در سال 1996 (حدود بیست سال پیش)‌ منتشر شده. شاید خیلی از دوستان جوان‌تری که الان دارند این متن رو می‌خونند قابل تصور نباشه که در اون زمان تنها امکان ارتباطی نرم افزارهای ساده چت مثل IRC بود و هنوز قسمت عمده‌ای از مانیتورها مونوکروم بودند و سیستم‌ عامل VAX با امکانات بسیار ضعیف، یکی از ابزارهای رایج برای اتصال به اینترنت بود.

    اما نویسنده هوشمند کتاب، خانم شری ترکل در اون زمان بحث بسیار جالبی رو مطرح می‌کنه. شری ترکل توضیح می‌ده که به تدریج با باز شدن جای «صفحه نمایش» در خانه و زندگی ما، انسانها فرصت پیدا می‌کنند تا هویت‌های مختلفی از خودشون خلق کنند. هویت‌هایی که با شخصیت، دانش، منش و سبک زندگی کاملاً متفاوت از ما، متولد می‌کنند. شناخته می‌شوند. رشد می‌کنند و حتی می‌میرند.

    در این کتاب یک فصل مهم وجود دارد که به این صورت نام گذاری شده است: «در اینترنت، هیچ کس نمی‌داند که شما یک ... هستید»

    در این فصل، توضیح داده می‌شود که با توسعه تکنولوژی، حتی انسانها و هویت آنها هم از شکل عینی به مفهومی ذهنی تبدیل می‌شود.

    شاید این حرف برای الان که اکثر ما در شبکه‌های مجازی حضور داریم و فاصله اخلاق و منش و شخصیت انسانها را در فضای فیزیکی و مجازی (و حتی در تفاوت الگوی حضور یک فرد را در شبکه‌های مجازی مختلف) می‌بینیم، حرف‌های شری ترکل چندان عجیب نباشد.

    اما قطعاً می‌توان او را برای این سطح از هوشمندی و تحلیل‌گری در بیست سال قبل، تحسین کرد.

    راستی این خانم در تد هم یک سخنرانی جالب داشته است که اگر فرصت دارید، دیدن آن خالی از لطف نیست:

    فیلم خانم شری ترکل در TED تحت عنوان: با هم اما تنها

    منبع مطلب : motamem.org

    مدیر محترم سایت motamem.org لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    نگارش

    1- از چه شگردی برای طرح پرسش های زیراستفاده شده است؟(بارش فکری، اگر نویسی ،گزین گفته ها)

    الف: اگر انسان از زبان بی بهره بود زندگی او چگونه می شد؟

    ب: آیا بین زبان و گفتار تفاوت وجود دارد؟

    پ:در بیت « تامرد سخن نگفته باشد   عیب و هنرش نهفته باشد»منظور چیست؟

    ت:کر ولال از زبان محرومند یا از گفتار؟

    2- متن زیر را بخوانید و فضای حاکم بر آن( عینی یا ذهنی بودن )را مشخص کنید و دلایل خود را بنویسید.

    الف) کلاغی قار زد و ازروی درخت کاج خانه ی همسایه پر کشیدو نشست روی تاجی ماشین.مرد جوان توی چشم های کلاغ که درشت ومژه دار بود،چیزی دید.

    ب)مهربانی ات گرمای خاصی داشت. قلب بلورینم را روشن تر کردی. تازه داشتم جان می گرفتم ....

    منبع مطلب : adabsaghez.blogfa.com

    مدیر محترم سایت adabsaghez.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    پاورپوینت درس 2 نگارش پایه دهم: عینک نوشتن

    نوع فایل: power point

    فرمت فایل: ppt and pptx

    قابل ویرایش 29 اسلاید

    قسمتی از متن پاورپوینت:

    درس دوم عینک نوشتن روزی همراه چند تن از دانش آموزان کلاس به کتابخانه رفتیم. در آنجا کتابی به نام « گُل » نظرمان را جلب کرد. یکی از دوستان گفت: « شاید این کتاب درباره بهترین گُلزنان فوتبال باشد ». دیگری گفت: « ممکن است درباره گل کاری و باغبانی باشد ». دومی گفت: « حتی می تواند درباره نغمه بلبل باشد ». خلاصه، هر یک چیزی گفتند. درس 2 : عینک نوشتن 4 از کتابدار خواهش کردیم که آن کتاب را برایمان بیاورد. وقتی که فهرست مطالب را دیدیم، همه تعجب کردیم... راستی چرا برای یک موضوع، نوشته های متفاوت و رنگارنگی خلق می شود؟ وقتی از پشت عینک به طبیعت نگاه می کنیم، طبیعت را با همان رنگی می بینیم که رنگ شیشه عینک ماست. اگر رنگ شیشه عینک، زرد باشد، طبیعت، زرد و پاییزی جلوه می کند. اگر شیشه عینک ما، سبز رنگ باشد، رنگ طبیعت، سبز و بهاری می شود. منظور از عینک نوشتن، نوع نگاه نویسنده به موضوع است. نوع نگاه ما البته به فکر ما بستگی دارد. هر طور که به موضوع نگاه کنیم، نوشته ما به همان رنگ درمی آید. درس 2 : عینک نوشتن 5 اگر از دریچه پدیده های دیداری (محسوسات) به موضوع بنگریم، نوشته ای عینی و محسوس تولید می شود؛ اما اگر از پنجره ذهن و خیال به موضوع نگاه کنیم، نتیجه آن، خلق نوشت های ذهنی و خیال انگیز خواهد بود. هر فرد، با توجه به شناختی که نسبت به موضوع دارد، آن را از نگاه خود بیان می کند. هرکس، با توجه به تجربه، آموزش، تربیت و یادگیری خود، دنیای متفاوتی دارد؛ بنابراین، نوع نگاه و دریچه دید افراد باهم متفاوت است. پس، اصلی ترین علت تفاوت نوشته ها، تفاوت در نوع نگاه نویسنده به موضوع است. حتی در نوشته هایی که موضوع مشترک دارند، به سبب وجود تفاوت در نوع نگاه هر نویسنده به موضوع، تفاوت دیده می شود. موضوع نوشته های زیر، « قلم » است. با آن که موضوع متن ها یکسان است، هر یک فضای متفاوتی دارند. نوشته یک در سال های آغازین دبستان، استفاده از مداد توصیه می شود و نه خودکار. مداد برای تمرین خوش خطی مناسب تر است. به دلیل کُندی حرکت مداد، لغزش ها هم به حداقل می رسد. در ضمن لغزش های مدادی قابل پاک شدن و اصلاح است. اگرچه دانش آموزان برای به دست گرفتن خودکار، بی صبرند و به خیال خودشان، نوشتن با خودکار برایشان لذت بخش است، اما بعدها که رفتند در فهرست بد خط ها و به اصطلاح، خطشان خرچنگ قورباغه ای شد، تازه متوجه می شوند که این هوس بچگانه کار دستشان داده است و مجبورند همه جا با نوشته هایشان بچرخند و آن را گزارش کنند! نوشته دو حرف از خودکار می زدیم؛ خودکار از شأن قلم کاست و دوات را نفی بلد کرد؛ اما این همه ماجرا نبود. خودکار آفتی شد و به جان مداد افتاد. با خودکار مرثیه مداد نوشته شد. مداد، یار دیرینه ما بود. میان خودکار و مداد، تفاوت بسیار است. مداد را نرمی بود، خودکار را درشتی. مداد با سپیدی کاغذ الفت می گرفت؛ خودکار به پاکی کاغذ چیرگی می جوید. آن را شرم و حیا برازنده بود و این را پرده دری در خور است. مداد سیاه، سیاهی و سپیدی را در خود داشت. خودکار سیاه را جز سیاهی نیست. مداد اگر به خطا می رفت، امکان محو خطا بود. خودکار اگر بلغزد، لغزش به پایش نوشته است. مداد خودنمایی نمی نمود. خودکار، خودنمایی می کند و می فریبد. اتاق آبی نوشته سه عالمی مشغول نوشتن با مداد بود.

    این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

    با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

    با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

    بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

    مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

    اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

    ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

    محصولات مرتبط

    پکیج پاورپوینت های درس نگارش پایه دهم:: (درس 1 الی درس 8 )

    پاورپوینت درس 1 نگارش پایه دهم: پرورش موضوع

    پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی

    پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه

    پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

    پاورپوینت درس 6 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (2) سنجش و مقایسه

    پاورپوینت درس 7 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (3) ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم

    پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه

    منبع مطلب : kea.nowface.ir

    مدیر محترم سایت kea.nowface.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 3 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید