توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    شجره نامه چیست کلاس سوم اجتماعی

    1 بازدید

    شجره نامه چیست کلاس سوم اجتماعی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    آزمون اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی

    نام ونام خانوادگی..............................  آزمون اجتماعی

    1-شناسنامه به چه دردی می خورد؟

    برای ثبت نام در مدرسه و دانشگاه و استخدام در اداره

    برای اینکه بفهمیم از کدام خانواده است واهل کدام کشور است.

    برای ازدواج و رای دادن و سایر فعالیت های اجتماعی.

    تمام موارد صحیح است.

    2-همه ی انسانها از چه نظر شبیه هم هستند؟

    همه ی انسانها به غذا و آب وهوای سالم نیاز دارند.

    همه ی انسانها به محبت کردن ومحبت دیدن نیاز دارند.

    همه ی انسانها زیبایی را دوست دارند.

    هر سه گزینه صحیح است.

    3-با رشد کردن چه تغییراتی در بدن انسان به وجود می اید؟

    قد و وزن انسان زیاد می شود.          نوع غذاهایی که به آن نیز داریم تغییر می کند.

    قدرت فکر و بدن او زیاد می شود.        تمام موارد صحیح است.

    4- خانواده چگونه به وجود می آید؟

    با به دنیا آمدن بچه ها                     با ازدواج زن و مرد

    با داشتن خانه ی بزرگ                 با زندگی کردن در یک کشور

    5- به فرزندان بچه های یک خانواده چه می گوییم؟

    نوه                 نتیجه                نبیره                  ندیده

    6- چرا نباید همه ی کارها ی یک خانواده  به عهده ی یک نفر باشد؟

    فشار زیاد باعث بیماری می شود                   خسته و بی حوصله می شود.                          

    ما مسلمانیم و باید در همه ی کارها همکاری کنیم        همه ی موارد

    7- مقررات به ما چه می گوید؟

    هر جامعه و شهر وخانه ای مقررات دارند        چه کارهایی را باید انجام بدهیم یا ندهیم

    هر جامعه ای رئیس دارد                           مردم باید گوش به فرمان پلیس باشند

     8-اگر همه یک شکل و قیافه داشتند، چه می شد؟                                                           افراد را از هم نمی توانستیم تشخیص دهیم              خسته کننده می شد.

    آن وقت قدر نعمتهای خدا را کمتر می دانستیم         همه ی موارد

    9-درخت شجره نامه ی خانوادگی چیست؟

    درخت خانوادگی است که افراد یک نسل را نشان می دهد.

    چیز مهمی نیست،یک درخت عجیب است.

    درختی است که روی آن نامه وصل می کنند.

    درختی است که اعضای یک فامیل همه در خانه ی خود دارند.

    10مردم برای تامین نیازهایشان چه می کنند؟

    از دیگران کمک می خواهند.                   کار می کنند و پول در می آورند.

    از دولت کمک می گیرند.                      پول قرض می گیرند.

    11-غذاهایی که می خوریم از کجا به دست آمده اند؟

    از فروشگاه خریده ایم.                        خودمان تولید کرده ایم.

    حاصل زحمات دامپروران و کشاورزان است.      هیچ کدام صحیح نمی باشد.

    12-نخی که برای تولید لباس به کار می بریم،از کجا تهیه می شود؟

    از نفت          پشم گوسفندان       پنبه         هر سه گزینه صحیح است.

                                                                    موفق باشید.

                                    

                                       

                                          

                                             

    منبع مطلب : mandanasadeghian.blogfa.com

    مدیر محترم سایت mandanasadeghian.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    شجره نامه ی خانوادگی، فعالیت مطالعات اجتماعی پایه سوم۹۴/۹/۲۲

    پسرهای کلاس سوم برای شناخت بیشتر خود وهویتشان درخت خانوادگی رسم کردند. کارهای زیبا و جالبی شد. ممنون پسرها

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۲۴۳

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۳۱۹

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۴۰۲

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۴۲۲

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۴۴۲

    IMG_۲۰۱۵۱۲۱۳_۰۹۰۴۵۸

    منبع مطلب : kheradmand-school.ir

    مدیر محترم سایت kheradmand-school.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مروری بر درسهای مطالعات اجتماعی

    مروری بر درس های مطالعات اجتماعی کلاس سوم دبستان

    درس اول: من بزرگ تر می شوم:

    وقتی نوزادی به دنیا می آید ،برایش شناسنامه می گیرند. 

    شناسنامه نشان می دهدکه شخص کیست و از کدام خانواده است.

    شناسنامه نشان می دهد که ما ایرانی هستیم.

    از شناسنامه برای ثبت نام در مدرسه ،گرفتن دفترچه ی بهداشتی،ازدواج و کار استفاده می شود برای همین باید در نگه داری آن دقت کنیم.

    روی نوار دور دست نوزاد ،نام خانوادگی ،نام مادر ،قد و وزن ،جنسیت را می نویسند.

    درس دوم :من بزرگ تر شده ام:

    همه ی موجودات زنده رشد می کنند و کامل تر و بزرگ تر می شوند.

    رشد کردن تغییراتی را در موجودات زنده به وجود می آورد:

    -1 تغییرات بدن،بلند شدن قد و زیاد شدن وزن ا ست.

    -2 تغییر نیازها:با توجه به سن هر فرد ،نوع غذاها ،خوراک ،پوشاک و نوع فعالیت ها متفاوت است.

    -3 تغییر توانایی ها: در زمان های مختلف و سنین گوناگون توانایی ها متفاوت است.یعنی با توجه به

    سن خود می توانیم کارهای خاصی را انجام بدهیم.

    خط زمان :خطی است که نشان می دهد هر کاری در چه زمانی انجام شده است.

    خط زمان گذشته ،حال و آینده را نشان می دهد.

    درس سوم :آیا ما همه مثل هم هستیم؟

    شباهت هایما : همه ی ما به هوا،غذا ،آب ،محبت و مهربانی نیاز داریم. همه زیبایی ها را دوست داریم.

    تفاوت های ما:رنگ مو ،رنگ پوست و چشم ،قیافه ،قد و هیکل افراد باهم تفاوت دارد.

    استعداد ها و توانایی ها ی انسان ها با هم فرق دارد که باعث می شود بعضی کارها بهتر انجام شود.

    هیچ وقت دو نفرکاملا شبیه به هم نیستند.

    همه ی ما انسان ها ،آفریده ی خداوند هستیم .خداوند ما را با همین شباهت ها و تفاوت ها آفریده

    است.

    درس چهارم:خانواده

    خانواده با ازدواج زن و مرد به وجود می آید.

    با تولد فرزندان اعضای خانواده بیش تر می شود.

    به تعداد اعضای خانواده ،اندازه ی خانواده می گویند.

    اندازه ی خانواده ها با هم تفاوت دارد.

    درس پنجم:خانواده ام را دوست دارم.

    اعضای خانواده یک دیگر را دوست دارند.

    در خانواده،محبت ،مراقبت کردن از یک دیگر ،تفریح و سرگرمی و یادگیری وجود دارد.

    پدر و مادر از فرزندان مراقبت می کنند و برای آسایش و تربیت بچه ها تلاش می کنند.

    ما با حرف شنوی از والدین آنها را خوشحال می کنیم .

    درس ششم:تغییر در خانواده

    با گذشت زمان؛ تغییراتی در خانواده به وجود می آید.

    با تولد بچه ،اعضای خانواده بیش تر می شود و اندازه ی خانواده تغییر می کند.

    بچه ها در خانواده رشد می کنند و هر روز بزرگ تر می شوند.

    گاهی بعضی از اعضای خانواده برای تحصیل در دانشگاه یا کار به شهر دیگری می روند.

    با فوت یا طلاق اعضای خانواده کم تر می شود و اندازه ی خانواده تغییر می کند.

    فرزندان بزرگ می شوند و ازدواج می کنند و خانواده های جدیدی به وجود می آید.

    با ازدواج فرزندان و بچه دار شدن آن ها ،پدر و مادر صاحب نوه می شوند.

    پدر و مادر کم کم پیر می شوند.

    درس هفتم:از بزرگ تر ها قدر دانی کنیم.

    خداوند در قرآن می فرماید:

    به پدر و مادر نیکی کنید و چنان چه پیر شدند با نرمی و مهربانی با آن ها سخن بگویید.

    ما باید از بزرگ تر ها قدر دانی کنیم آن ها زحمت های زیادی کشیده اند.

    شجره نامه یا  ((درخت خانوادگی )) خانواده و بزرگان خانواده ی ما را معرفی می کند .

    درس هشتم :چرا با هم همکاری می کنیم؟

    اگر کارها راتقسیم کنیم و به کمک هم آن ها را انجام دهیم کارها سریع تر و بهتر انجام می شود.

    همکاری باعث می شود که لحظه های خوبی باهم داشته باشیم.

    ما در هر جایی باید در کارهایی که توانایی انجام آن را داریم، کمک کنیم .

    درس نهم :مقررات خانه ی ما

    در هر خانه مقرراتی وجود دارد.

    مقررات به ما می گوید چه کارهایی را باید انجام بدهیم یا ندهیم.

    مقررات در خانه و هر جای دیگر باعث ایجاد نظم می شود .

    بعضی مقررات در بین خانواده ها مشترک است .

    درس دهم:نیازهای خانواده چگونه تامین می شود ؟

    اعضای خانواده به غذا ،پوشاک و وسایل زندگی نیاز دارند.

    همه ی مردم برای تامین نیازهایشان باید کار کنند.

    افراد از راه کارکردن پول به دست می آورند؛این پول را در آمد می گویند.

    معمولا پدر بیرون از خانه کار می کند و برای همسر و فرزندانش وسایل زندگی را تهیه می کند.

    مادر هم در خانه کارمی کند و دربعضی از خانواده ها زنان شغل دیگری هم دارند.

    زنان شهری در اداره ،کارخانه،مدرسه یا بیمارستان کار می کنند.

    زنان روستایی در دوشیدن شیر دام ها ،قالی بافی یا کشاورزی کمک می کنند.

    در بعضی از شغل ها افراد کالایی را تولید می کنند مانند کشاورزی

    در بعضی شغل ها کالایی تولید نمی شود ؛فقط خدمتی به دیگران انجام می شود مثل معلمی.

    شغل ها به دو دسته ی تولیدی و خدمتی تقسیم می شوند.

    ما در جامعه به شغلهای مختلفی نیاز داریم .

    درس یازدهم :منابع

    بخشی از غذای ما از راه دامپروری و بخشی از راه کشاورزی به دست می آید.

    برای دام پروری به آب ،خاک و گیاه نیاز داریم .

    برای کشاورزی به آب و خاک نیاز داریم. 

    لباس ما معمولا از نخ درست شده است .نخ از پنبه یا پشم گوسفند به دست می آید.

    در بعضی از وسایل زندگی ما ،فلزاتی مانند آهن و مس به کار رفته است .این مواد را از زیر زمین استخراج می کنند.

    نفت ماده ی اولیه ی بعضی از وسایل زندگی ماست مثل :پلاستیک ها و شوینده ها و پارچه به خاک،آب،گیاهان،جانوران ،نفت و فلزات منابع طبیعی می گویند.

    ما غذا ،لباس و وسایل زندگی خود را از منابع به دست می آوریم.

    درس دوازدهم :درست مصرف کنیم.

    منابع طبیعی نعمت های خداوند هستند و ما باید از آن ها درست استفاده کنیم.

    راه های درست مصرف کردن:

    -1 صرفه جویی کنیم. 2-به اندازه ی پولی که داریم خرج کنیم. 3 - پس انداز کنیم. 4 - اسراف نکنیم

     وقتی درست و به انداز ه مصرف می کنیم در وا قع از منابع طبیعی محافظت می کنیم.

    زیاده روی در هر چیزی یعنی اسراف

    صرفه جویی یعنی از هر چیزی درست و به اندازه مصرف کنیم نه کم تر از نیازی که داریم مصرف کنیم . 

    درس سیزدهم:بازیافت

    به پوست میوه ها و باقی مانده ی مواد غذایی ،کاغذ ،جعبه ی مقوایی و چیزهایی که کهنه و شکسته شده

    که دور ریخته می شوند زباله می گویند.

    جمع شدن زباله ها برای سلامتی ما ضرر دارد و خطرناک است.

    باید هر شب ساعت 9 شب زباله ها را به محل جمع آور ی آن ها برد. 

    با جمع آوری زباله ها محیط زندگی ما پاکیزه و سالم می ماند.

    بازیافت یعنی از موادی که قبلا استفاده شده است دوباره چیز جدیدی بسازند.

    بازیافت کمک به حفظ منابع طبیعی است.

    زباله را به سه دسته ی زباله ی تر و زباله ی خشک و کاغذ تقسیم بندی می کنند.

    درس چهاردهم:خانه ام را دوست دارم.

    همه ی ما خانه ی خود را دوست داریم زیرا خانه، امن ،سرپناه،جای آرامش و تکیه گاه ماست.

    اعضای خانواده در خانه استراحت می کنند و می خوابند.

    اعضای خانواده در خانه دور هم جمع می شوند ،گفت و گو می کنند و اوقات خوبی را باهم می گذرانند.

    درخانه همه خدا را عبادت می کنند و از او به خاطر نعمت هایش تشکر می کنند.

    همه ی انسان ها برای زندگی کردن به خانه نیاز دارند .

    درس پانزدهم:خانه ها باهم تفاوت دارند.

    در کشور ما ایران مردم در مکان های مختلف زندگی می کنند و شکل خانه های آن ها با هم تفاوت

    دارد. بعضی ها در خانه های حیاط دار زندگی می کنند .

    در شهر ها مردم در ساختمان های بلند مرتفع (آپارتمان)زندگی می کنند.

    در خانه های روستایی مکان هایی هم برای انبار محصولات کشاورزی یا وسایل کشاورزی و نگه داری

    حیوانات قرار دارد .

    عشایر در چادر زندگی می کنند و شغل اصلی آن ها دامپروری است.

    عشایر برای یافتن چراگاه دام های خود از یک منطقه به منطقه ی دیگر کوچ می کنند.

    در مناطق پر باران سقف خانه های خود را شیب دار می سازند مثل شمال ایران.

    در بعضی از مناطق گرم سقف خانه ها را به شکل گنبد می سازند و برای خنک کردن هوای خانه از

    بادگیر استفاده می کنند.

    درس شانزدهم:خانه ی شما چه شکلی است؟

    درهر خانه مکان های مختلفی وجود دارد که در آن ها کارهای گوناگونی انجام می شود.

    شکل خانه ها از گذشته تا حال تغییر کرده است.

    برای ساختن خانه افراد زیادی که در کارها مهارت دارند با هم همکاری می کنند.هر کدام از افراد کاری

    را می کند که در آن مهارت دارد.

    مهندس ساختمان نقشه ی خانه را ترسیم می کند. بنا و کارگران دیوارها و سقف خانه را می سازند.

    لوله کش لوله ها رااززیرزمین عبورمی دهدوبرق کارسیم کشی می کند تابرق به همه ی مکانهای خانه برسد

    درس هفدهم:از خانه محافظت کنیم.

    نکات ایمنی یعنی چه کارهایی را باید انجام بدهیم یا ندهیم تا از خطر دور بمانیم.

    درهنگام استفاده از وسایل گازی ،برقی و مواد سوختنی باید نکات ایمنی هرکدام را رعایت کنیم.

    ما موران آتش نشانی با لباس و وسایل مخصوص آتش را خاموش می کنند تا جان و مال مردم رانجات

    دهند.

    شماره تلفن های ضروری :آتش نشانی 125  - اورژانس 115 - پلیس110 - راهنمای تلفن 118

    درس هجدهم:مدرسه ی دوست داشتنی ما

    مدرسه خانه ی دوم ماست.

    همه ی کارکنان مدرسه با هم همکاری می کنند تا دانش آموزان درس بخوانندو چیزهای جدید

    یادبگیرندو اوقات خوبی را در مدرسه بگذرانند.

    همکاری دانش آموزان در مدرسه : 1 -اسراف نکنند. 2 -مدرسه راتمیز نگه دارند.

    -3 از وسایل مدرسه درست استفاده کنند. 4- به دوستان خود کمک کنند. 5-در کارهای

    مدرسه همکاری کنند. 6-خوب درس بخوانند.

    درس نوزدهم:مکان های مدرسه را بشناسیم.

    مدرسه هم مانند خانه مقرراتی دارد .هر قسمتی از مدرسه مقررات مخصوص خودش را دارد.

    بعضی از مقررات موجب حفظ سلامتی و بعضی دیگر برای احترام به د یگران است.

    در مدرسه با رعایت مقررات به کوچکتر ها آموزش می دهیم .

    رعایت مقررات در هر جایی مخصوصا مدرسه باعث آسایش ما می شود و مفید است .

    درس بیستم:از خانه تا مدرسه

    هر خانه ای یک نشانی دارد که به ما می گوید آن خانه کجاست.

    مامور شهر داری برای همه ی خانه ها پلاک نصب می کند.

    نام خیابان و کوچه و شماره ی خانه ،نشانی خانه است.

    درس بیست و یکم :جهت های اصلی

    هر روز صبح خورشید از جهت مشرق طلوع می کند و در پایان روز در جهت مغرب غروب می کند.

    اگر در یک صبح آفتابی طوری بایستیم که دست راست ما به سمت مشرق(محل طلوع خورشید) باشد

    دست چپ ما به سمت مغرب (محل غروب خورشید)خواهد بود. روبروی ما شمال و پشت سر ما جنوب

    خواهد بود.

    شمال،جنوب،مشرق و مغرب جهت های اصلی هستند.جهت ها نشان می دهند که هر مکان در کجا قراردارد.

    درس بیست و دوم:پست

    مردم نامه ،کتاب،مجله ،بسته ی مخصوص و بعضی کالا ها را از طریق اداره ی پست به جایی که

    می خواهند می فرستند.

    در اداره ی پست نامه ها را با توجه به شهرها ومکان ها ی مختلف تقسیم و جدا می کنند و هر مامور پست نامه های یک منطقه را به دست مردم می رساند.

    امروزه مردم به وسیله ی رایانه،نامه های خود را در زمان کوتاهی برای یک دیگر می فرستند.

    برای پست کردن نامه باید نشانی خودتان(فرستنده)و نشانه ی (گیرنده) ی نامه را به خوبی بدانید و بر

    روی پاکت و در جای مخصوص خود بنویسید.وجود تمبر و کد پستی روی پاکت نامه ضروری است.

    درس بیست و سوم:ایمنی در کوچه و خیابان

    هنگام شب برای عبور از خیابان باید لباس روشن بپوشیدیا از شبرنگاستفاده کنید.

    اگر مسیر شما از کنار جاده می گذرد یک باره به میان جاده ندوید.

    تابلوهای راهنمایی برای عابران پیاده یا وسایل نقلیه نصب می شوند تا به طور صحیح از خیابان

    عبورکنند.

    در برخی از چهار راه ها چراغ مخصوصعابران پیاده و رانندگان وجود دارد.

    چراغ راهنمایی مخصوص وسایل نقلیه سه رنگ دارد:قرمز ،زرد و سبز

    چراغ راهنمایی مخصوص عابر پیاده دو رنگ دارد:سبز و قرمز

    برای عبور از خیابان از جایی که تابلوی محل عبور عابران پیاده یا خط کشی دارد استفاده می کنیم.

    در خیابان های بزرگ که عبور از آن ها خطرناک است باید از پل های هوایی استفاده کنیم.

    پلیس به همه ی مردم کمک می کند تا قوانین راهنمایی و رانندگی رارعایت کنند و به آن احترام

    بگذارند .شماره ی تماس با پلیس 110 است.

    منبع مطلب : yaresevom94.blogfa.com

    مدیر محترم سایت yaresevom94.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    رقیه خدادادی : نام دیگر درخت خانوادگی چیست؟ و چه چیزی را نشان می دهد

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    یسنا خانم 19 روز قبل
    0

    بده

    Silly customer services 25 روز قبل
    0

    لل د دابیتبونژتژتفوهخ

    هلیا 7 ماه قبل
    1

    اونیکه نو شته اسم دیگه شجره نامه چیست اسمش نسب نامس

    هلیا 7 ماه قبل
    -2

    خیلی الیه دوسش داشتم

    من اینارو خوندم همه چیزو

    یاد گرفتم ❤❤❤❤❤❤❤

    -1
    🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢 واقعا که 19 روز قبل

    🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢 واقعا که

    هلیا 7 ماه قبل
    -1

    نه خیر خیلی هم خوبه

    پی سی لای 10 ماه قبل
    0

    الماسی

    ناشناس 11 ماه قبل
    -2

    بددددددد

    سبحان 11 ماه قبل
    0

    آقای مهدی این خیلی خوب است

    سبحان 11 ماه قبل
    1

    میشه یواش تایپ کنی؟

    سبحان 11 ماه قبل
    -1

    سلام من میخواستم ببینم شجره نامه چیست معلم من یک امتحان داده بود ولی من یادم رفته بود شجره نامه چیست همین که دیدم آزمون نوشته توی این سایت یه نگاه بهش کردم دیدم همون سوالایی که معلمم داده بود با جوابش تند و تند جواب سوالات را دادم رفت🤣🤣😂🤣🤣

    ناشناس 12 ماه قبل
    0

    هعحج

    مهدی 1 سال قبل
    -2

    شجره نامه

    رقیه خدادادی 1 سال قبل
    5

    نام دیگر درخت خانوادگی چیست؟ و چه چیزی را نشان می دهد

    مهدی 1 سال قبل
    -1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید