توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    سامانه ارسال لیست حقوق به دارایی

    1 بازدید

    سامانه ارسال لیست حقوق به دارایی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    تسلیم الکترونیکی لیست حقوق کارکنان

       به منظور تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و جلب رضایت مودیان محترم مالیاتی و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، سازمان امور مالیاتی اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق نموده است.

    در این سیستم اطلاعات پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان حقوق و میزان حقوق و مزایای پرداختی و مالیات مرتبط بر آن به شکل فایل الکترونیکی از مودی دریافت و در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ذخیره می گردد. به همین منظور مودی می تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می شود فایل الکترونیکی مورد نظر را تولید و به واحد امور مالیاتی ارایه نماید و یا با استفاده از سیستم های نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهیه فایل الکترونیکی با قالب مورد نظر سازمان نماید.

    توضیحات :

    1. به اطلاع مودیان محترم می رساند این نرم افزار صرفا جهت ایجاد اطلاعات الکترونیکی لیست حقوق می باشد و بعنوان سیستم حقوق و دستمزد قابل استفاده نیست.

    2. شرکتهایی که فایلهای مورد نظر را توسط نرم افزار اختصاصی خود تولید می نمایند(طبق فرمت مورد تائید سازمان در دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی)، از این نرم افزار جهت کنترل صحت اطلاعات و چاپ خلاصه لیست استفاده نمایند. تا در صورت وجود خطا قبل از مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه ار آن مطلع گردند.


    ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان


    بخشودگی جرائم فروردین ماه 1395 در خصوص پرداخت مالیات حقوق و مالیات قطعی موضوع تبصره ماده 86 قانون مالیاتهای مستقیم

    منبع مطلب : e3.tax.gov.ir

    مدیر محترم سایت e3.tax.gov.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان

    به منظور تسهیل در دریافت اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق و جلب رضایت مؤدیان محترم مالیاتی و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، سازمان امور مالیاتی اقدام به طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مالیات بر درآمد حقوق نموده است.

    در این سیستم اطلاعات پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان حقوق و میزان حقوق و مزایای پرداختی و مالیات مترتب بر آن به شکل فایل الکترونیکی از مؤدی دریافت و در پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ذخیره می گردد. به همین منظور مؤدی می تواند با ورود اطلاعات در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارایه می شود فایل الکترونیکی مورد نظر را تولید و به واحد امور مالیاتی ارایه نماید و یا با استفاده از سیستم های نرم افزاری موجود خود، اقدام به تهیه فایل الکترونیکی با قالب مورد نظر سازمان نماید.

    توضیحات :

    1. به اطلاع مودیان محترم می رساند این نرم افزار صرفا جهت ایجاد اطلاعات الکترونیکی لیست حقوق می باشد و بعنوان سیستم حقوق و دستمزد قابل استفاده نیست.

    2. شرکتهایی که فایلهای مورد نظر را توسط نرم افزار اختصاصی خود تولید می نمایند(طبق فرمت مورد تائید سازمان در دفترچه راهنمای تهیه فایل الکترونیکی)، از این نرم افزار جهت کنترل صحت اطلاعات و چاپ خلاصه لیست استفاده نمایند. تا در صورت وجود خطا قیل از مراجعه به واحد مالیاتی مربوطه ار آن مطلع گردند.

    ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان

    نکات ضروری

    جهت جلوگیری از هرگونه خطا از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده نمایید

    راهنمای استفاده از سامانه را از اینجا دریافت نمایید

    راهنمای تهیه لیست حقوق و خلاصه لیست حقوق را از اینجا دریافت نمایید

    جهت نمایش گزارش ها، برنامه فلش را از اینجا دریافت نمایید

    شماره تماس مرکز پشتیبانی سامانه مالیات بر درآمد حقوق 35087

    منبع مطلب : www.rezajalaly.com

    مدیر محترم سایت www.rezajalaly.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ارسال لیست مالیات حقوق + ورود به سامانه مالیات بر حقوق

    ارسال لیست مالیات حقوق + ورود به سامانه مالیات بر حقوق

    طبق ماده 86 قانون مالیات های مستقیم، پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده(85) این قانون محاسبه و کسر و‌ تا پایان ماه بعد (1) ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت‌کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه‌های بعد فقط ‌تغییرات را صورت دهند. در این مقاله به طور جامع موضوع ارسال لیست مالیات حقوق را مورد بررسی قرار می دهیم.

    چه کسانی مشمول ارسال لیست مالیات حقوق و پرداخت آن هستند؟

    کلیه اشخاص حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند، مطابق با ماده 86 قانون مالیات های مستقیم باید لیست مالیات بر حقوق کارکنان خود را از طریق سامانه مالیات بر درآمد حقوق و دستمزد سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

    با توجه به اقدامات سازمان امور مالیاتی جهت سهولت در کنترل و نگهداری اطلاعات ارسالی توسط اشخاص و شرکت‌ها، ارسال لیست مالیات نیز به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.

    قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم برای این که بدانید مالیات یعنی چی به سایر مقالات سایت سپیدار مراجعه نمایید.

    از جمله اطلاعاتی که شرکت‌ها به صورت ماهانه باید به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، لیست مالیات حقوق و دستمزد پرسنل است. پیرو توضیحات بالا ارسال اطلاعات حسابداری حقوق و دستمزد و مبالغ کسر شده توسط کارفرمایان باید در قالب نرم افزار (تایید شده از جانب دارایی) تکمیل گردیده و پس از دریافت قبض دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت، با مراجعه به هر یک از بانک‌ها پرداخت شود. این وجه پرداخت شده نیز مشابه کلیه قبوض (تلفن ثابت، گاز و…) در لحظه پرداخت در حساب‌های مربوط به سازمان ثبت می گردد و نیازی به مراجعه حضوری به شعب مالیاتی و تهیه مدارک مکتوب و ارتباط با ممیزین جهت تایید اطلاعات نیست.

    آموزش نحوه ارسال لیست مالیات حقوق (لیست حقوق و دستمزد)

    1 – برای ارسال لیست مالیات حقوق، ابتدا باید به سایت tax.gov.ir وارد شده و بر روی گزینه فهرست مالیات حقوق الکترونیکی کلیک کنید. با توجه به توضیحات بالا کلیه اطلاعات ارسالی به سازمان امور مالیاتی از طریق همین سایت و با استفاده از کلیک بر روی هر یک از سرفصل هایی که در عکس ذیل آمده است مقدور خواهد بود.

    سامانه سایت tax.gov.ir برای ارسال مالیات حقوق

    2 – با کلیک بر روی آیتم فوق وارد مرحله بعدی می شوید، در اینجا نیاز است روی متن ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان کلیک کنید. به جای طی کردن مرحله 1 و 2 می توانید به صورت مستقیم به سایت http://salary.tax.gov.ir مراجعه نمایید.

    ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان

    3 – سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور که بعد از ثبت نام در سازمان امور مالیاتی به صورت نامه محرمانه به شرکت‌ها ارسال می‌گردد. وارد پرتال مربوط به خود شود:

    پرتال ارسال لیست حقوق دارایی

    4 – با انتخاب فهرست حقوق و سپس انتخاب فهرست حقوق جدید می توانید فایلی را که در قالب مربوطه از نرم افزار حقوق و دستمزد خود (همانند سپیدار) دریافت کرده اید در سایت بارگذاری نمایید. در حال حاضر اکثر نرم افزارهای حسابداری قابلیت تبدیل اطلاعات حقوق و دستمزد به قالب‌های دارایی را دارند ولی در صورتی که نرم افزار شما این قابلیت را ندارد در همین سایت نرم افزاری برای تبدیل داده‌ها وجود دارد که توضیحات نحوه نصب و استفاده از آن ذکر شده است.

    انتخاب فهرست حقوق در سامانه ارسال لیست مالیات

    5 – با وارد شدن در این مرحله باید فیلد‌های مربوط به ماه، حوزه مالیاتی، نوع لیست و نام لیست را تکمیل کرده و نسبت به انتخاب نحوه ثبت لیست بارگذاری فایل‌های WP،WH،WK اقدام کنید.

    فرمت فایل های ارسالی در سامانه ارسال مالیات حقوق

    تکمیل فیلد های مربوطه به صورت انتخابی است. در مورد قالب‌های WP/WH/WK نیز در بالا اشاره شد که باید داده ها در قالب مذکور بار گذاری گردد. دقت کنید که فرمت فایل ها در سیستم عامل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. البته در بیشتر سیستم عامل ها و سیستم عامل ویندوز فرمت فایل هایی که برای سیستم حقوق دستمزد گرفته می شود، فرمت WK و WH دارند، و فرمت های DK و  DH نیز فرمت هایی هستند از سیستم حقوق و دستمزد در سیستم عامل هایی مثل MS DOS گرفته می شوند.

    فرمت فایل های ارسالی در سامانه ارسال مالیات حقوق

    لازم به ذکر است، در صورتی که حجم فایل های مالیات حقوق شما زیاد است می توانید دو فایل را در یک فایل ZIP قرار دهید و سپس نسبت به ارسال آن اقدام کنید.

    در بخشی که می توانید لیست مالیات حقوق را ارسال کنید 4 گزینه در مقابل شما قرار داده می شود.

    اگر تمایل داشتید که با استفاده از فایل فشرده ZIP ارسال کنید با گزینه سوم را انتخاب کنید.

    سامانه ارسال لیست مالیات حقوق

    در طول سالهای اخیر سامانه های الکترونیکی زیادی بر انجام امور مالیات و بیمه انجام شده است که راه اندازی همه آن ها چند هدف واحد را دنبال می کنند. مهمترین این اهداف، تسهیل و تسریع در انجام این امور بوده است. هدف از راه اندازی سامانه ارسال لیست مالیات حقوق نیز در ابتدا افزایش سرعت و راحتی مودیان در ارسال لیست اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق بوده و هست. جلب رضایت مودیان مالیاتی، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان و ایجاد شفافیت در انجام همه این امور، از دستاوردهای اجرای این طرح ها بوده است.

    در سامانه ارسال مالیات بر حقوق همه جزئیات و اطلاعات مورد نیاز در مورد پرداخت کننده و دریافت کننده حقوق ذکر می شود و جزئیات مربوط به میزان حقوق و مزایا و مالیاتی که برای آن باید پرداخت شود در قالب فایل های الکترونیکی از مودیان مالیاتی دریافت می شود و در این سامانه ذخیره می شود.

    ورود به سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق از طریق این آدرس امکان پذیر است: http://salary.tax.gov.ir

    فایلی که مودیان باید در خصوص ارسال لیست مالیات در اختیار سامانه مورد نظر قرار دهند را می توان با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در نرم افزاری که توسط سازمان امور مالیاتی ارائه شده است ایجاد نمود.

    البته انجام این کار با استفاده از نرم افزارهای حسابداری نیز امکان پذیر است. البته برای اینکار نرم افزار حسابداری باید قابلیت مورد نظر را در خود داشته باشد. در صورت تمایل در مقاله بهترین نرم افزار حسابداری می توانید با یک نرم افزار استاندارد و ایده آل بیشتر آشنا شوید.

    2 نکته مهم در ارسال لیست مالیات بر حقوق

    لیست مالیات

    سپس اطلاعات خود را در قالب TEXT مطابق قالب دارایی ثبت و اطلاعات را در آن بار گذاری بفرمائید و یا از یکی از سیستم های مالی که قابلیت تبدیل لیست های حقوق به قالب مربوطه را دارند استفاده بفرمائید.

    بر روی دکمه ثبت لیست کلیک کنید.

    معمولا ثبت اطلاعات بر روی سایت به مدت زمانی جهت ثبت بر روی سیستم نیاز دارند. از سایت خارج و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به قسمت فهرست فایل ها مراجعه و روی فهرست لیست ها کلیک کنید.

    فهرست لیست ها

    فهرست حقوق

    ویرایش فایل لیست مالیات

    رادیو مالی

    منبع مطلب : www.sepidarsystem.com

    مدیر محترم سایت www.sepidarsystem.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید