در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.

سال کدام سیاره ی منظومه ی خورشیدی از بقیه طولانی تراست چرا

سال کدام سیاره ی منظومه ی خورشیدی از بقیه طولانی تراست چرا را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

سال کدام سیاره ی منظومه ی خورشیدی از بقیه طولانی تراست ؟ چرا صفحه 66 علوم چهارم

جواب فکر کنید صفحه ۶۶ کتاب علوم چهارم سال کدام سیاره منظومه شمسی از بقیه طولانی تر است به صورت کامل و رایگان از سایت نکس لود دریافت کنید.

سال کدام منظومه شمسی از بقیه بیشتر است

سال کدام سیاره منظومه خورشیدی از بقیه طولانی تر است

با سلام خدمت عزیزانی که این مطلب را مطالعه می‌کنید و در صدد آن است که جواب این گفت و گو کنید برای کتاب علوم چهارم را پیدا کنید در این سوال پرسیده شده است که سال کدام سیاره منظومه خورشیدی از همه طولانی تر است منظور آن است که قدمت و سن و سال کدام یک از سیاره های منظومه خورشیدی از بقیه بیشتر می باشد این مطلب را ایجاد کردیم تا شما عزیزان جواب را برای ما در پایین بفرستید تا آن را در سایت قرار بدهیم منتظر نظرات و جواب های شما هستیم.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : نپتون : با توجه به فاصله نپتون تا خورشید، این سیاره طولانی ترین دوره تناوب مداری را در میان دیگر سیاره های منظومه شمسی ‏دارد. به همین دلیل، یک سال نپتونی بیش از بقیه سیارات طول می کشد؛ یعنی 164 سال یا 60182 روز زمینی. نپتون بیشترین سال در میان سیاره های دیگر منظومه شمسی دارد.

فاطمه زهرا : نپتون, به خاطر اینکه دورترین سیاره به خورشید است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به دور خورشید بچرخد.

نویسنده : نپتون ، چون خیلی طول میکشد تا کامل به دور خورشید بچرخد.

فاطیما : نپتون چون مدت زمان بیشتری میکشد تا دور خورشید بچرخد.

محمد عبدی : نپتون چون که فاصله نپتون از خورشید بیشتر است.

فردین عبدی : نپتون چون از خورشید دورتر است و خیلی طول می کشد.

نویسنده : نپتون چون که از خورشیددور تر است برای همین سال های زیادی طول می کشد.

دریا : نپتون چون آخرین سیاره است و مدارش خیلی طولانی است خیلی طول می کشد.

محمد امین : نپتون.چون مدارش از بقیه سیاره ها بزرگتر و بلند تر است و از زمین دور تر است. به دلیل اینکه فاصله نپتون از زمین زیاد است..

امیرعلی صالحی : نپتون بخاتر اینکه دورترین سیاره به خورشید است و مدت زمان بیشتری طول میکشد تا به دور خورشید بچرخد.

منبع مطلب : nexload.ir

مدیر محترم سایت nexload.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

نپتون؛ سیاره‌ای که یک سال آن حدود ۱۶۵ سال زمین طول می‌کشد/ از دریای منظومه شمسی چه می‌دانید؟

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نپتون هشتمین سیاره از شمارش، چهارمین سیاره بزرگ از نظر قطر، سومین سیاره غول پیکر و متراکم‌ترین سیاره  در منظومه شمسی است، جرم نپتون ۱۷ برابر زمین و حجمش از سیاره اورانوس کمی بزرگ‌تر است.

سیاره آبی رنگ منظومه شمسی/ سیاره‌ای که 1 سال در آن 165 سال زمینی طول می‌کشد

این سیاره برای اولین بار در سال ۱۸۴۶ توسط "جان گاله "و "هاینریش دارست" کشف شد و اولین سیاره‌ای بود که پیش از اینکه با تلسکوپ مشاهده شد، وجود آن از طریق پیش‌بینی‌های ریاضی مشخص شد. این سیاره به دلیل اختلالاتی که در مدار اورانوس مشاهده شد، کشف شد. این اختلال که تغییر ناگهانی در چرخش اورانوس است ناشی از نیروی گرانش نپتون بود.

ویژگی‌های فیزیکی سیاره نپتون

این سیاره مانند همه سیاره‌های منظومه شمسی به لایه‌های مختلف تقسیم می‌شود. ترکیب نپتون با توجه به لایه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، متغیر است. هسته این سیاره از آهن، نیکل و سیلیکات، گوشته آن از آب، آمونیاک و متان و جو آن از هیدروژن، هلیوم و متان تشکیل شده است. فاصله زیاد نپتون از خورشید باعث شده که اتمسفر بیرونی آن، که بالاترین دمای ابرهای آن ۲۱۸- درجه سلسیوس است، سردترین نقطه منظومه شمسی باشد. به دلیل وجود متان در جو سیاره که رنگ قرمز را جذب می‌کند، این سیاره به رنگ آبی دیده می‌شود.

این سیاره 17 برابر سیاره زمین وزن دارد اما چگالی آن از چگالی زمین کمتر است، به دلیل فاصله این سیاره تا خورشید، نپتون طولانی ترین دوره تناوب مداری را در بین سیاره‌های دیگر منظومه شمسی ‏دارد. به همین دلیل، یک سال  در این سیاره معادل 165 سال زمینی است.‏

سیاره آبی رنگ منظومه شمسی/ سیاره‌ای که 1 سال در آن 165 سال زمینی طول می‌کشد

نپتون به خاطر داشتن انحراف محوری نزدیک به زمین و مریخ (28/5 درجه)‏‎ ‎‏ تا حدودی تغییرات فصلی دارد. یک فصل ‏نپتونی، بیش از 40 سال طول می‌کشد، اما مثل بقیه غول های گازی-یخی، تغییرات دمایی قابل توجهی ندارد.‏

حلقه‌های نپتون

نپتون دارای 5 حلقه است که این حلقه‌ها از حلقه زحل کمرنگ‌تر هستند و در  فاصله ۲۷۰۰۰ تا ۳۸۵۰۰ کیلومتری به دور سیاره ی نپتون می‌چرخند، اسم آنها " گیل، له وریه، لاسل، آراگو و آدامز" است. حلقه خارجی نپتون با بقیه حلقه‌های سیاره ای منظومه شمسی متفاوت است. این حلقه معروف به "آدامز" دارای سه بخش منحنی غیر عادی به نام های «آزادی، برابری و برادری» است که از بقیه قسمت‌های آن روشن تر و متراکم تر است. کشش جاذبه‌ای ماه‌های نپتون ممکن است باعث ناصافی یا نابرابری حلقه‌ها شده باشد. بعضی از ماه‌های کوچک‌تر نپتون ممکن است با نیروهای جاذبه شان از حلقه‌های داخلی نگهداری کنند. آنها مواد تشکیل دهنده حلقه ها را تأمین می کنند.

قمرهای نپتون

نپتون 14 قمر شناخته شده دارد. اسامی چند تا از قمرها: نایاد (Naiad)، تالسا(Thalassa)، دیسپینا(Despina)، گالاتیا(Galatea)، لاریسا(Larissa)، پروتیوس(Proteus)، تریتون(Triton)، نرئید(Nereid) و ....

چند نکته جالب درمورد قمرهای سیاره نپتون

نایاد: نزدیک ترین قمر به سطح نپتون است و شکل منظمی دارد. این ماه کوچک هر هفت ساعت و شش دقیقه دور سیاه می‌چرخد و قطر این ماه 58 کیلومتر است.

تریتون

تالسا: این قمر شکل نامنظمی و 80 کیلومتر قطر دارد.

پروتئوس: دومین قمر نپتون از نظر بزرگی است.

نرئید : خارجی‌ترین و سومین ماه بزرگ نپتون است که شکل بی قاعده‌ای دارد.

تریتون (Triton) بزرگترین قمر این سیاره است و  2705 کیلومتر قطر دارد و در فاصله 354.760 کیلومتری سیاره قرار گرفته است.این سیاره  ۹۹,۵% جرم اجسام چرخنده به دور نپتون را شامل می‌شود. نکته جالب در مورد این قمر این است که برخلاف جهت حرکت سیاره نپتون در چرخش است. تریتون بسیار سرد است و درجه حرارت آن  235- درجه سانتیگراد و یکی از سردترین مکان‌های منظومه شمسی است. تریتون مداری دایره شکل دارد و در مدت 6 روز زمینی یک بار دور نپتون می چرخد.

انتهای پیام/

منبع مطلب : www.yjc.ir

مدیر محترم سایت www.yjc.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

ناشناس 18 روز قبل