در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    درس ازاد ششم ابتدایی فرهنگ بومی ۱

    1 بازدید

    درس ازاد ششم ابتدایی فرهنگ بومی ۱ را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    پاورپوینت های فصل درس آزاد (فرهنگ بومی 1) از کلاس ششم دبستان

    درس هفتم فارسی ششم ابتدایی درس آزاد

    درس هفتم فارسی ششم ابتدایی درس آزاد

    اهداف درس هفتم فارسی ششم ابتدایی درس آزاد 

    1 –   تشخیص کاست یهای احتمالی کتاب و اقدام به تولید محتوای متناسب با فرهنگ بومی؛
    2  – پرورش توانایی تولید مادّهٔ درسی در دان شآموزان با نظارت و هدایت آموزگاران؛
    3  – پاسخ به نیازهای معلّمان، دانش آموزان و اولیا؛
    4  – بهر ه گیری از مشارکت همکاران در تألیف کتاب؛
    5  بهر ه گیری از تعامل دانش آموز و خانواده در سازماندهی و تألیف کتاب؛
    6  – آشنایی با برخی از نمودهای فرهنگی و جلوه های آداب و رسوم و سنّت های بومی یا منطقه ای؛
    7  – شناخت بیشتر شخصی تهای علمی و فرهنگی محلّ زندگی؛
    8 –  توجّه عمیق تر به لهجه، گویش و نشان ههای زبان محلی؛
    9  – پرورش توانایی تفکّر و نقد و تحلیل نسبت به مباحث فرهنگی؛
    10  – ایجاد علاقه نسبت به فرهنگ محلّی و آثار ادبی و زبانی منطقه ای.

    روش پیشنهادی تولید درس آزاد: بارش فکری

    مراحل تولید

    1 –  با نظرخواهی از دانش آموزان، موضوعی مرتبط با فرهنگ بومی و محلّی انتخاب می شود.
    2 –  قوانین مربوط به بارش فکری برای دانش آموزان مطرح می شود و آنها ملزم خواهند شد این قوانین را رعایت کنند.
    انتقاد کردن، آری، رد کردن دیدگاه های دیگران، خیر.
    ساختن ایده های بهتر از ترکیب ایده های مطرح شده؛ استقبال از هرچه بیشتر شدن ایده ها.

    3 –  نظرات یا اطّلاعات دانش آموزان دربارهٔ موضوع انتخابی پرسیده می شود و کلیهٔ جمله ها بدون کم و کاست، روی تابلو نوشته می شود.
    4  – پس از تمام شدن بارش فکری دانش آموزان، آنها گروه بندی می شوند تا راجع به جمله های نوشته شده در گروه گفت وگو کنند و از این طریق، جمله های تکراری را حذف نمایند. جمله هایی را که قابلیت ادغام دارند، ادغام و جمله هایی که نیاز به اصلاح دارند، اصلاح کنند.
    5 –  جمله های جدید، مجدداً بر روی تابلو نوشته می شوند و با نظر کلیهٔ دانش آموزان، اولویت بندی صورت می گیرد.
    6 –  متن حاصل بعد از تنظیم و نهایی شدن با خطّ خوش، بر روی تابلو نوشته می شود و همهٔ دانش آموزان، آن را در کتاب خود می نویسند.

    نکتۀ مهم: پیشنهاد می شود در هر استان، متون تولید شده در این فصل، گردآوری و جمع بندی شود.

    نوشته به گونه ای باشد که ویژگی های آن استان را به خواننده معرّفی کند.

    این مطالب برای گروه زبان و ادب فارسی دفتر تألیف ارسال شود

    تا از کنار هم قرار دادن آنها کتابی با عنوان دایره المعارف استان شناسی تولید شود که مخاطبش دانش آموز دورهٔ ابتدایی باشد.

    بدیهی است استا نهایی که مطلبی ارسال نکنند، در آن کتاب، غایب خواهند بود.

    معلمان گرامی می توانند هفت جلسه را طبق برنامهٔ درس های پیشین به درس آزاد اختصاص دهند.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    سارا 2 ماه قبل
    0

    حیدر بابا در ازربایجان زندگی می کرد

    الیناز 2 ماه قبل
    0

    عالی بود من تونستم که یک متن زیبا بنویسمواینکه راه حل های خیلی خوبی داریداز تمام زحماتتون ممنون هستم♥اگر این مطالب را بخوانید میتوانید به راحتی داستان طرح کنید 💝

    مهدی 3 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید