توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    خلاصه درس ورزش و نیرو علوم ششم

    1 بازدید

    خلاصه درس ورزش و نیرو علوم ششم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    خلاصه درس ورزش و نیرو (1) علوم ششم دبستان

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی دریک نگاه

    در این درس دانش آموزان با مشاهده، تفسیر، فراخوانی تجربه های شخصی، انجام فعالیت های گروهی و بازی های هدفمند به مفهوم نیرو پی برده و آن را حس می کنند و با اثرات نیرو بر اجسام اطراف خود آشنا می شوند و سرانجام متوجه می شوند که دست کم دو جسم باید بر هم اثر کنند تا نیرو به وجود آید.
    همچنین در خواهند یافت اگر نیروهای وارد بر جسمی ساکن، اثر همدیگر را خنثی کنند، جسم حرکت نخواهد کرد.

    نقشه مفهومی ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی
    نقشه مفهومی درس ششم علوم ششم ابتدایی

    اهداف ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    1 –  هل دادن و کشیدن را معادل وارد کردن نیرو بدانند و اثرات نیرو بر یک جسم را تشخیص دهند.
    2 –  در مثال های ساده، نیرو را شناسایی کرده و اثر آن بر حرکت را بیان کنند.
    3 –  اثر دو یا چند نیرو بر یک جسم را تعیین کنند.
    حل فعالیت کار در کلاس صفحه 45 علوم ششم ابتدایی 

    الف )مشاهده می شود :
    الف) بلند کردن وزنه توسط وزنه بردار
    ب) هوا کردن بادبادک
    پ) یک موشک در آستانهٔ پرتاب
    ت) یک تیر و کمان کشیده شده توسط شخص
    ث) ضربهٔ یک تنیسور به توپ
    ج) مهار یک توپ توسط دروازه بان
    ب) نتیجه فعالیت های صفحهٔ 45 درس ششم علوم ششم ابتدایی
    الف) بلند کردن
    ب) بالارفتن بادبادک
    پ) پرتاب شدن توپ
    ت) رها شدن تیر
    ث) به حرکت درآمدن موشک
    ج) متوقف شدن توپ

    اثر نیرو درس ششم علوم ششم ابتدایی

    وقتی حرکت جسمی مانند توپ تغییر می کند، مثلاً وقتی توپی متوقّف می شود
    یا شروع به حرکت می کند، حتماً نیرویی سبب این تغییر حرکت شده است.
    بنابراین می توانیم بگوییم؛ وقتی حرکت جسم تغییر می کند که به آن نیرویی وارد شود.

    گفت و گو کنید صفحهٔ 47 درس ششم علوم ششم ابتدایی؛

    الف) حرکت
    ب)کُند
    پ) سریع تر
    ت) توقف
    ث)جهت
    فعالیت «ایستگاه فکر » صفحهٔ 50  درس ششم علوم ششم ابتدایی؛

    الف) دست کم دو جسم
    ب)خیر، دو جسم باید بر هم اثر کنند (برهم کنش کنند) تا در حین برهم کنش به هم نیرو وارد کنند.

    فعالیت «علم و زندگی » صفحهٔ 50 درس ششم علوم ششم ابتدایی ؛

    الف) اگر نیروها موازنه شوند یعنی دو گروه نیروی هم اندازه به طناب وارد کنند و نیروها همدیگر را خنثی کنند، جسم حرکت نمی کند.
    ب ) در این حالت، گروهی که نیروی بیشتری وارد کرده، گروه دیگر را به طرف خود می کشد. در این حالت نیروها موازنه نیستند و یکی از نیروها دارای مقدار بیشتری است.
    بنابراین بر طناب نیروی خالصی وارد شده است.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    ناشناس : خیلی بد بد بد بد بدبد

    ناشناس : خررررر جرررررررر

    s : 🤪😇😍

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مانیا 3 روز قبل
    0

    بچه هابه نظر من اصلا خوب نبود 😶😑😶😒

    ناشناس 5 روز قبل
    -1

    سلام

    ناشناس 18 روز قبل
    -1

    سلام

    ناشناس 10 ماه قبل
    0

    خوب نبود 😣

    دختر 10 ماه قبل
    0

    خیلی بد بود بد

    ناشناس 10 ماه قبل
    0

    خیلی بد بو

    y 10 ماه قبل
    1

    من خواستم خلاصه هم داشته باشه

    یگانه 11 ماه قبل
    1

    خیلی بد بود اصلا اینا که گزاشتید نیست

    درسا 11 ماه قبل
    2

    😬😬😬کی میخواد این و بنویسه اخه حداقل یه زره کم تر بود خیلی بهتر بود.

    بعد اصلاً این خلاصه ی درس ۶ نیست.

    سحر 11 ماه قبل
    -1

    عوضی چرا کپی کرده عن تر الان من به معلمم چی بگم آشغال اصلا خوب نبود اصلاااا

    1
    دو 10 ماه قبل

    وای

    ناشناس 11 ماه قبل
    0

    گوه بخور گور خره گاوه گوسفند باید خلاصه رو میزاشتی پس ما برا خانممون چی بفرستیم گاو

    ناشناس 11 ماه قبل
    0

    من خلاصه درس ۶ علوم رو میخوام

    ناشناس 11 ماه قبل
    0

    زر نزنید سگ ها نجس👅👅👅👅👅

    0
    حاج قاسم 11 ماه قبل

    خوردنی سگ نجس

    بی تر بیت مادرت تربیتت نکرده😡😡

    0
    حاج قاسم 11 ماه قبل

    نفهم

    بی ادب😒

    پریا 11 ماه قبل
    0

    1 – هل دادن و کشیدن را معادل وارد کردن نیرو بدانند و اثرات نیرو بر یک جسم را تشخیص دهند.

    2 – در مثال های ساده، نیرو را شناسایی کرده و اثر آن بر حرکت را بیان کنند.

    3 – اثر دو یا چند نیرو بر یک جسم را تعیین کنند.

    حل فعالیت کار در کلاس صفحه 45 علوم ششم ابتدایی

    الف )مشاهده می شود :

    الف) بلند کردن وزنه توسط وزنه بردار

    ب) هوا کردن بادبادک

    پ) یک موشک در آستانهٔ پرتاب

    ت) یک تیر و کمان کشیده شده توسط شخص

    ث) ضربهٔ یک تنیسور به توپ

    ج) مهار یک توپ توسط دروازه بان

    ب) نتیجه فعالیت های صفحهٔ 45 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    الف) بلند کردن

    ب) بالارفتن بادبادک

    پ) پرتاب شدن توپ

    ت) رها شدن تیر

    ث) به حرکت درآمدن موشک

    ج) متوقف شدن توپ

    مریم 11 ماه قبل
    -1

    بده

    ناشناس 12 ماه قبل
    0

    خیلی بده این اصلا خلاصه ی درس ۶ نیست

    اتنا 12 ماه قبل
    0

    من کع هیچی ازش نفهمیدم

    ۱۱ 12 ماه قبل
    3

    این درس درمورد نیروهای ما انسان ها صحبت میکرد. اگر ما بدون نیرو بخوایم کاری انجام بشه اصلا انجام نمیشه مثلا ما یک توپ رو میخایم صوت کنیم اگر نیرو ما کم باشه که توپ کم روبه جلو میره و زود وایمسته و اگر با نیرو و شتاب بیشتری بزکنیم ممکنه توپ خیلی جلوتر برود.

    s 12 ماه قبل
    4

    🤪😇😍

    امیر 12 ماه قبل
    3

    ❤︎

    ناشناس 12 ماه قبل
    7

    خیلی بد بد بد بد بدبد

    سلطانی 12 ماه قبل
    2

    ما اگر هر چقدر به یک جسم نیرو وارد کنیم همون قدر نیرو وارد میکنه اما در جهت مخالف

    مثلاً اگه به توپ نیرو وارد کنی همون قدر بالا میره

    سییی 1 سال قبل
    1

    تلاشهایی

    ناشناس 1 سال قبل
    4

    خررررر جرررررررر

    0
    *********** 12 ماه قبل

    چی

    0
    آفرین 1 سال قبل

    ها

    ناشناس 1 سال قبل
    2

    خیلب ااوتو

    دلوین 1 سال قبل
    0

    چرته اثلا خوبنبود

    دلوین 1 سال قبل
    -1

    گوه نخور

    1
    سحر 11 ماه قبل

    کونی خفه شو تو😏

    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید