جواب نگارش پنجم درس بازرگان و پسران
جواب نگارش پنجم درس بازرگان و پسران را از سایت پست روزانه دریافت کنید.
جواب نگارش کلاس پنجم درس چهارم
@media (max-width:1008px){
.noresp{ display:none !important}
}
.form-control{ width:auto !important; border-radius:0px}
.inner-contentbox{ margin-bottom:15px !important}
.alink img{
max-width:100% !important;
width:auto !important;
height:auto !important
}
.alink h2{ font-family: IranianSansB;
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px; margin-bottom:20px}
.alink h3{ font-family: IranianSansB;
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151); margin-bottom:20px}
.alink p{ line-height:27px}
.alink a{ font-size:15px}
.shoar{background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px; line-height:32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top:20px
}
.end{border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;}
.slo{
font-size:50px;
font-family:yekan;
margin-left:20px;
}
.slo2{
font-size:50px;
font-family:yekan;
position:relative;
top:33px ;
margin-right:20px;
}
.mytable tr td { border:1px solid #ccc;}
.mytable tr:nth-child(even) {background: #ED7D31; color:white}
.mytable tr:nth-child(even) td { color:white !important}
.mytable tr:nth-child(odd) {background: #FFF}
.mytable tr:first {background:#EBFC87}
.mytable li:nth-child(5n+3) {font-weight: bold}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {margin-bottom: 1px; }
.mb-5{ margin-bottom:3px !important}
h4{ font-size:14px !important; font-family: IranianSansB;
font-size: 17px;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);}
در این مقاله لینک دانلود فایل کتاب درس نگارش فارسی پایه پنجم ابتدایی 98 – 99 به همراه نمونه سوالات درس نگارش فارسی پنجم ابتدایی نوبت اول و دوم مدارس مختلف قرار داده شده است .
جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی با متحوای کتاب درس نگارش فارسی سال تحصیلی 98 – 99 ، فایل pdf این درس را در این قسمت ارائه داده ایم . دانش آموزان با کلیک روی لینک زیر می توانند فایل pdf کتاب نگارش فارسی را بصورت رایگان دریافت نمایند .
منبع مطلب : showhow.ir
مدیر محترم سایت showhow.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب درس سوم نگارش پنجم
گام به گام نگارش پنجم درس 3
جواب فعالیت های نگارش پنجم دبستان
درس سوم :: بازرگان و پسران
دانش زبانی صفحه 23 نگارش پنجم
1- جدول را مانند نمونه کامل کنید.
2- الف) با توجه به متن درس، جاهای خالی را با واژههای مناسب پر کنید.
ای فرزندان بکوشید به ….کسب…. هنر و فضیلت، که انسان ثروتمند و ….باهنر….، اگرچه گمنام باشد و دشمن بسیار داشت باشد، به سبب …. عقل…. و هنر …. خویش…. ، در میان مردم، شناخته می شود، چنان که ….فروغ…. آتش را هرچه تلاش کنند کم شود؛ باز هم ….شعله ور…. می گردد.
ب) از میان واژههایی که نوشتید، سه تا را به دلخواه انتخاب کنید و در یک جمله به کار برید.
واژه ها : کسب ، عقل ، باهنر
جمله : انسان های فهیم با کسب دانش و هنر، به عقل خود افزوده و باهنر می شوند.
3- الف) از بین واژههای داخل گلبرگ، گوشدادنی ها و شنیدنی ها را جدا کنید و در مرکز گل بنویسید.
گوش دادنی ها : خش خش برگ ها، صدای پرندگان، بوق ماشین، تیک تیک ساعت
شنیدنی ها : تدریس معلم، اخبار، قصه های مادر بزرگ، تلاوت قرآن
ب) یکی از گوشدادنی ها را به دلخواه انتخاب کنید و دربارهی آن توضیح دهید.
ب) تدریس معلم : با خوب گوش دادن به تدریس معلم و مباحث آموزشی او، در واقع تمام مطالب مفید و مهم درسی را فرا می گیریم و نیاز کم تری برای وقت گذاشتن جهت یادگیری این مطلب داریم.
درک متن صفحه 25 نگارش پنجم *
جواب این قسمت را در نظرات ارسال نمایید.
جواب صفحه 26 نگارش پنجم
حکایت زیر را بخوانید و دربارهی مفهوم آن کمی بیندیشید، پس از درک موضوع، آن را در دو
بند به زبان ساده بنویسید.
«دو کس، رنج بیهوده بردند و سعی بیفایده کردند؛ یکی آنکه اندوخت و نخورد و دیگر آنکه
آموخت و نکرد: علم، چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست، نادانی».
دو دسته افراد هستند که زحمت و تلاش بیهوده می کشند.
دسته اوّل : افرادی هستند که برای جمع آوری مال و ثروت بسیار تلاش می کنند ولی از آن مال و ثروت برای خود استفاده نمی کنند و خساست به خرج می دهند.
دسته دوم : افرادی هستند که در کسب علم و دانش بسیار تلاش می کنند، امّا در عمل، آن را به کار نمی برند و از علم خود استفاده نمی کنند. در واقع این افراد هرجه در کسب علم و را به کار نمی برند و از علم خود استفاده نمی کنند. در واقع این افراد هرجه در کسب علم و دانش تلاش کنند چون از آن در رفتار و کردار خود، استفاده نمی کنند، نادانی بیش نیستنند و در جهالت به سر می برند.
یا ارسالی در نظرات سایت!
دو نفر الکی خود را رنج دادندو سعی بی فایده کردند از انها که فکر کرد ورنج نکشید.
دسته اول : مال و ثروت بسیاری دارند و میتوانند با آن ها کار بسیاری انجام دهند ولی این دسته که زحمت کشیده اند تا این همه مال و ثروت به دست آورد ،از ثروتش هیچ استفاده ای نمیکند وبامال و ثروت بسیار مانند درویشان زندگی میکند.
منبع مطلب : hamgamdars.com
مدیر محترم سایت hamgamdars.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب نگارش پنجم دبستان - همگام درس
جواب درس سوم نگارش پنجم
گام به گام نگارش پنجم درس 3
نام درس : بازرگان و پسران | موضوع : گام به گام درسی | پنجم ابتدایی
منبع مطلب : hamgamdars.com
مدیر محترم سایت hamgamdars.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.
جواب کاربران در نظرات پایین سایت
مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
نامی ندارم... : درک متن صفحه ۲۵ نگارش: به جمله های زیر دقت کنید. بازرگان زندگی خوب و ارامی داشت. فرزندان هم در کنار پدر و مادر، فضای گرم و پر مهری داشتند. ان نقطهی شهر هوای پاکیزه تری دارد و بیماریتان هم باید در همان محل ساخته شود. مریم گفت: (انها از تدریس اموزگار خود لذت می بردند). علی نیز تایید کرد. در مثال های بالا《هم》و 《نیز》، جمله ها را به هم پیوند دادهاند و معنی دو جمله را به هم ارتباط پیدا میکنند. یک کتاب داستان انتخاب کنید. سپس جمله هایی را که با《هم》و《نیز》به یکدیگر ارتباط پیدا میکنند، بیابید و در جدول زیر بنویسید. هم: اقای دکتر، به من دارو داد و مادر (هم)برای من سوپ درست کرد من(هم)مانند دیگران برای تولد زهرا خوشحال بودم. نیز: من(نیز)به حرف مادرم گوش دادم و دیگر دروغ نگفتم. همهی مردم جهان در خانه مانده اند، و ما (نیز)در خانه هایمان میمانیم. دوست عزیز امیدوارم از مطلب استفاده کرده باشی من نامی ندارم.
سارینا کاظمی : صفحه ۲۵نگارش پایه پنجم: هم: دراین روزهای کرونایی همه درخانه می مانند ماهم درخانه می مانیم نیز: پرستاران نیز دراین روزها بسیار خسته اند انشاالله از این مطلب استفاده کرده باشید 😊
سارینا کاظمی : صفحه ۲۵نگارش پایه پنجم :
هم:دراین روزهای کرونایی همه درخانه می مانند ماهم درخانه می مانیم
نیز:پرستاران نیز دراین روزها بسیار خسته اند
انشاالله از این مطلب استفاده کرده باشید 😊
نامی ندارم... : درک متن صفحه ۲۵ نگارش:
به جمله های زیر دقت کنید.
بازرگان زندگی خوب و ارامی داشت.فرزندان هم در کنار پدر و مادر،فضای گرم و پر مهری داشتند.
ان نقطهی شهر هوای پاکیزه تری دارد و بیماریتان هم باید در همان محل ساخته شود.
مریم گفت:(انها از تدریس اموزگار خود لذت می بردند).علی نیز تایید کرد.
در مثال های بالا《هم》و 《نیز》،جمله ها را به هم پیوند دادهاند و معنی دو جمله را به هم ارتباط پیدا میکنند.
یک کتاب داستان انتخاب کنید.سپس جمله هایی را که با《هم》و《نیز》به یکدیگر ارتباط پیدا میکنند، بیابید و در جدول زیر بنویسید.
هم:
اقای دکتر،به من دارو داد و مادر (هم)برای من سوپ درست کرد
من(هم)مانند دیگران برای تولد زهرا خوشحال بودم.
نیز:
من(نیز)به حرف مادرم گوش دادم و دیگر دروغ نگفتم.
همهی مردم جهان در خانه مانده اند، و ما (نیز)در خانه هایمان میمانیم.
دوست عزیز امیدوارم از مطلب استفاده کرده باشی
من نامی ندارم.
اصلا خوب نیست چون ناقص هستش😡😡 : اصلا خوب نیست چون ناقص است
ميتا : من جواب صفحه ٢٥ را ميخواهم
ناشناسم : بددددد همین😐😐
هالزی : من یک کتاب داستان خواندم جواب را الان ارسال میکنم
نگارش ص ۲۵ : نگارش بازرگان و پسران
درست گفتی : اصلا ناقص ترین بود 😑😕
S : ببینید من میخواستم صفحه ۲۵ رو تکمیل کنم اما همه چیز عالی بود ، ولی من میخواستم صفحه ۲۵ رو بازنویسی کنم که شما ننوشته بودین
ناشناس : چرا اینگیلیسی نوسته
براتون متاسفم که میاین جواب هارو از اینجا در میارید.
من جواب صفحه ی ۲۵ رو میخواستم اما سازنده ی اسکل نزاشته بود
متاسفم هم برای سازنده ی عمول و هم شما ها
میتونید به سایت ماگرتا مراجعه کنید اون جواب صفحه ی ۲۵ ش کامله کامله
درس سوم :: بازرگان و پسران
دانش زبانی صفحه 23 نگارش پنجم
1- جدول را مانند نمونه کامل کنید.
2- الف) با توجه به متن درس، جاهای خالی را با واژههای مناسب پر کنید.
ای فرزندان بکوشید به ….کسب…. هنر و فضیلت، که انسان ثروتمند و ….باهنر….، اگرچه گمنام باشد و دشمن بسیار داشت باشد، به سبب …. عقل…. و هنر …. خویش…. ، در میان مردم، شناخته می شود، چنان که ….فروغ…. آتش را هرچه تلاش کنند کم شود؛ باز هم ….شعله ور…. می گردد.
ب) از میان واژههایی که نوشتید، سه تا را به دلخواه انتخاب کنید و در یک جمله به کار برید.
واژه ها : کسب ، عقل ، باهنر
جمله : انسان های فهیم با کسب دانش و هنر، به عقل خود افزوده و باهنر می شوند.
3- الف) از بین واژههای داخل گلبرگ، گوشدادنی ها و شنیدنی ها را جدا کنید و در مرکز گل بنویسید.
گوش دادنی ها : خش خش برگ ها، صدای پرندگان، بوق ماشین، تیک تیک ساعت
شنیدنی ها : تدریس معلم، اخبار، قصه های مادر بزرگ، تلاوت قرآن
ب) یکی از گوشدادنی ها را به دلخواه انتخاب کنید و دربارهی آن توضیح دهید.
ب) تدریس معلم : با خوب گوش دادن به تدریس معلم و مباحث آموزشی او، در واقع تمام مطالب مفید و مهم درسی را فرا می گیریم و نیاز کم تری برای وقت گذاشتن جهت یادگیری این مطلب داریم.
با اسپیلاوایزر بدون جراحی فقط با 1,170,000 تومان درد زانوتو درمان کن!
با اسپیلاوایزر بدون جراحی فقط با 1,170,000 تومان درد زانوتو درمان کن!
مشاوره رایگان
yektanet-logo-sign
تبلیغ
درک متن صفحه 25 نگارش پنجم *
جواب این قسمت را در نظرات ارسال نمایید.
جواب صفحه 26 نگارش پنجم
حکایت زیر را بخوانید و دربارهی مفهوم آن کمی بیندیشید، پس از درک موضوع، آن را در دو
بند به زبان ساده بنویسید.
«دو کس، رنج بیهوده بردند و سعی بیفایده کردند؛ یکی آنکه اندوخت و نخورد و دیگر آنکه
آموخت و نکرد: علم، چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست، نادانی».
دو دسته افراد هستند که زحمت و تلاش بیهوده می کشند.
دسته اوّل : افرادی هستند که برای جمع آوری مال و ثروت بسیار تلاش می کنند ولی از آن مال و ثروت برای خود استفاده نمی کنند و خساست به خرج می دهند.
دسته دوم : افرادی هستند که در کسب علم و دانش بسیار تلاش می کنند، امّا در عمل، آن را به کار نمی برند و از علم خود استفاده نمی کنند. در واقع این افراد هرجه در کسب علم و را به کار نمی برند و از علم خود استفاده نمی کنند. در واقع این افراد هرجه در کسب علم و دانش تلاش کنند چون از آن در رفتار و کردار خود، استفاده نمی کنند، نادانی بیش نیستنند و در جهالت به سر می برند.
یا ارسالی در نظرات سایت!
دو نفر الکی خود را رنج دادندو سعی بی فایده کردند از انها که فکر کرد ورنج نکشید.
دسته اول : مال و ثروت بسیاری دارند و میتوانند با آن ها کار بسیاری انجام دهند ولی این دسته که زحمت کشیده اند تا این همه مال و ثروت به دست آورد ،از ثروتش هیچ استفاده ای نمیکند وبامال و ثروت بسیار مانند درویشان زندگی میکند.
امیدوارم مطالب سودمند باشه براتون 🥰😚
بله خیلی راضی هستم چون سوال کتاب نگارش خیلی خوب میاره
بسیار عالی بود تونست به امتحانم کمک کنه
ما امروزه هم باید در خانه بمانیم چون ویروس کرونا باز هم شدیدتر شده است ما باید با هم کرونا را شکست دهیم این متن برای هم در صفحه ۲۵ کتاب
ما نیز بزرگتر شده ایم و باید به آینده خود فکر کنیم تا بتوانیم نیزمثل بقیه دکتر ها بشویم این متن در مورد نیز در صفحه 25
ما امروزه هم باید در خانه بمانیم چون ویروس کرونا باز هم شدیدتر شده است ما باید با هم کرونا را شکست دهیم این متن برای هم در صفحه ۲۵ کتاب
ما نیز بزرگتر شده ایم و باید به آینده خود فکر کنیم تا بتوانیم نیزمثل بقیه دکتر ها بشویم این متن در مورد نیز در صفحه 25
ما امروزه هم باید در خانه بمانیم چون ویروس کرونا باز هم شدیدتر شده است ما باید با هم کرونا را شکست دهیم این متن برای هم در صفحه ۲۵ کتاب
ما نیز بزرگتر شده ایم و باید به آینده خود فکر کنیم تا بتوانیم نیزمثل بقیه دکتر ها بشویم این متن در مورد نیز در صفحه 25
الب
خوبه ولی کامل نیست لطفا مشکل رو بر طرف کنیم
سلام
من ناز نین زهرا هستم
میشه جواب صفحه ی ۲۶و ۲۵ رو برام توی واتساپ بفرستید
این گوشی مال خودم هست خودم نگاه می کنم
تر خدا
برا م بفرستین
پرستاران نیز در این روز خسته شدند
من یک کتاب داستان خواندم جواب را الان ارسال میکنم
این سایت خیلی خوبه من پنجم هستم همه چیز داره
من از گام به گام نگاه میکنم درس هارا ولی مثل نگارش که توی گام به گام پولی شده از این جا نگاه میکنم و ریاضی که جواب هایش فرق داره توی گام به گام
کامل نبود😠😠
بددددد همین😐😐
خیلی بد بود چون ناقص هستش
سلام ستایش هستم
برای صفحه 25میتونید از درس رازی و ساخت بیمارستان کمک بگیرید
هم:بیمارستان هم باید در همان محل ساخته شود
نیز:تصمیم گرفتند نظر طبیب شهر را نیز بپرسند
میشه صفحه 26را توضیح بدید
بدیدبدبدبدبدبد🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
من جواب صفحه ی ۲۵رو میدونم
خیلی خوب بود😌😌😌
خیلی خوب بود
خیلی خوب ب🙃😌😌
9۸
خیلی ناقص بوده ایت و من از شما ناراضي هستم و ناراحت
عاللللللییی
من در مورد تلاوت قران انتخاب کردم ولی نمیدونم چجور بنویسمش
سلام
چرا اینگیلیسی نوسته
جواب کل درس
جواب صفحه 27
جواب درک متن
بیمارستان هم باید در همان محل ساخته شود . هم
تصمیم گرفتند نظر طبیب بزرگ شهر را نیز بپرسند . نیز
جواب صفحه 25 را بگید
ممنون
بیمارتان؟
رزبلقفیلابفاذبلزالدذوئ
رزبلقفیلابفاذبلزالدذوئ
3200 45000
صفحه ی24و25و26نگارش پنجم
درک متن صفحه ۲۵ کتاب نگارش هم لطفا بگین
اینکه چیزی من میخواستم نبود خیلی بد بود
گی خار ها
اصلا خوب نیست چون کامل نیست 😠😠
بسیار عالی است اگر شما نبودید من الان لنگ بودم
عاااااالی❤
عااااااالی❤
عالی دست شما درد نکنه
مرسی گلم نمیشه جواب و بگی عزیزم
مرسی گلم
سلام می خواستم ببینم میشه جواب درس های دیگر هم بدین. 😘😘😘
شکوه خیره کننده
عالی بود ممنونم💗💗💗💗
عالیییی
جواب صفحه ۲۵
خوب نیست
نگارش پنجم صفحه ۲۵
ببخشید میشه کامل درس بازرگان و پسران رو بزارید صفحه 23 25 26
من صفحه ۲۸ می خواستم که اصلا نام اوران ایرانی بودند واقعا افتضاح😐😑
خیلی خوب بود عزیزم عااااااالی بود من ازش استفاده کردم
درک متن نگارش پنجم
ممنون همه چیز عالی بود ولی اگه صفحه ۲۵ بود خیلی بهتر میشد
ببینید من میخواستم صفحه ۲۵ رو تکمیل کنم اما همه چیز عالی بود ، ولی من میخواستم صفحه ۲۵ رو بازنویسی کنم که شما ننوشته بودین
اگر من خودم می دونستم صحفه ۲۵ نگارش را نمی آمد جستو جو کنم خودم می نوشتم☹☹☹☹☹☹☹واقعا متاسفم براتون
ممون
ببخشید من خودم نمیدونم جوابش چی میشه همه هم که فقط مثل من انتقاد کردن پس جوابی نداره
این خیلی عالی استتتتتتتتت
آن الا خیلی خیلی سپاس گذارم خیلی خوب بود <br><br>مرسی😊😊😊
سلام چطورید دانش آموزان ما باید درست درس بخوانیم اگر ن خوانیم میدونیم که اگر درس ن خوانیم مثل دیگران اذیت میکشیم میدوید منو درک میکنید و اگر درس بخوانیم مثل دیگران مهندس میشویم پس قدر درس را بدانید
اصلا خوب نیست چون ناقص است
صفحه ۲۵نگارش پایه پنجم :<br><br>هم:دراین روزهای کرونایی همه درخانه می مانند ماهم درخانه می مانیم <br><br>نیز:پرستاران نیز دراین روزها بسیار خسته اند <br><br>انشاالله از این مطلب استفاده کرده باشید 😊
اصلا
خیلی خیلی عالی
عالي بود☺️
من خودم جواب این صفحه رو نمیدونم بعد باید خودم بهش پاسخ بدم؟ <br><br>یعنی چی <br><br>من که از کار اینا سردر نیاوردم
من نمی دونم
درک متن رو صفهی ۲۵ رو بگید
آره بگو
نگارش بازرگان و پسران
صفحه ی ۲۵نگارش را بگو
من هم صفحه ی ۲۵ رو دارم کسی می خواد ؟؟
بچه ها تو گوگل بزنیم معنی شعر درس چهار دهم سپس همین شعر میاد که تو کتاب چهارم بوده است . بعد خودتون معنی اون رو یکم بیشتر خودتون توضیحش بدین
درک متن صفحه ۲۵ نگارش:<br>به جمله های زیر دقت کنید.<br>بازرگان زندگی خوب و ارامی داشت.فرزندان هم در کنار پدر و مادر،فضای گرم و پر مهری داشتند.<br>ان نقطهی شهر هوای پاکیزه تری دارد و بیماریتان هم باید در همان محل ساخته شود.<br>مریم گفت:(انها از تدریس اموزگار خود لذت می بردند).علی نیز تایید کرد.<br>در مثال های بالا《هم》و 《نیز》،جمله ها را به هم پیوند دادهاند و معنی دو جمله را به هم ارتباط پیدا میکنند.<br>یک کتاب داستان انتخاب کنید.سپس جمله هایی را که با《هم》و《نیز》به یکدیگر ارتباط پیدا میکنند، بیابید و در جدول زیر بنویسید.<br>هم: <br>اقای دکتر،به من دارو داد و مادر (هم)برای من سوپ درست کرد<br>من(هم)مانند دیگران برای تولد زهرا خوشحال بودم. <br>نیز:<br>من(نیز)به حرف مادرم گوش دادم و دیگر دروغ نگفتم.<br>همهی مردم جهان در خانه مانده اند، و ما (نیز)در خانه هایمان میمانیم.<br>دوست عزیز امیدوارم از مطلب استفاده کرده باشی<br>من نامی ندارم.
نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.
😑