در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب نگارش درس ششم کلاس پنجم

    1 بازدید

    جواب نگارش درس ششم کلاس پنجم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    جواب درس ششم نگارش پنجم

    جواب درس ششم نگارش پنجم

    گام به گام نگارش پنجم درس 6

    جواب فعالیت های نگارش پنجم دبستان

    درس ششم :: سرود ملی

    املا و دانش زبانی صفحه 34 نگارش پنجم

    1 مانند نمونه کامل کنید.

    جواب صفحه 35 نگارش پنجم

    2 برای هر کدام از شکلهای صداهای زیر، یک واژه از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

    جواب صفحه 35 نگارش پنجم

    3 از کدام یک از واژه‌ های درس بیشتر خوشتان میآید؟

    جواب این قسمت را در نظرات برای ما ارسال نمایید.

    ارسالی یسنا باقری :

    مرز استقلال
    عظمت سلام
    حاضران خلاصه

    چرا این واژه ها را دوست دارید؟

    چون این ها از بهترین کلمه ها ساخته شده و این کلمات میتواند کمک زیادی در حنس توجه داشته باشد

    جواب درک متن صفحه 36 نگارش پنجم

    جواب درک متن صفحه 36 نگارش پنجم

    درباره سرود ملی یک بند بنویسید و نشانه های اما ولی و را در آن به کار ببرید

    همه کشور ها افزون بر پرچم که نشانه استقلال ان است یک سرود ملی نیز دارد.

    سرود ملی یا سرود میهنی قطعه ای موسیقی یا سرود است که توسط دولت ها به عنوان سرود ملی به رسمیت شناخته می شود. امروزه در جهان هر کشوری سرود ملی مخصوص خود را دارد.سرود ملی آوازه ای است که در موقعیت های مخصوص در کشور نواخته می شود .

    هر کشوری علاوه بر پرچم یک سرود ملی دارد. همه ی ما آنرا حفظ هستیم
    سرود رسمی دولت ایران و یکی از نمادهای ملی ایران است که در مراسم رسمی، یادبودهای ملّی، مسابقات ورزشی و دیگر مناسبت‌های ملّی اجرا یا پخش می‌شود. سرود ملّی ایران دارای دو بخش شعر و موسیقی است.

    هر سرود ملی مخصوص یک کشور است و در هر مسا بیاتی مثل کشتی ورزشی وقتی سرود ملی نواخته میشود به احترام او می ایستیم وبا آن زمزمه می کنیم.

    جواب نگارش صفحه 37 نگارش پنجم

    تجربه شنیدن کدام یک از صداهای زیر را دارید؟ احساس خود را از شنیدن آن بنویسید.

    صدای سرود ملی : سرود ملی، سرودی که مخصوص یک ملت است و‌نماد وحدت آنهاست؛ چند بیت شعری که برای هر ایرانی افتخاری است که فریاد میزند و در دهان دشمنان میکوبد که من ایرانیم و آرمان های خود را دارم. همه ما وقتی این سرود را می‌شنویم به احترامش می ایستیم و دست روی سینه هایمان می گذاریم. همه ما با شنیدن این چند بیت شعر ، مو به تنمان سیخ میشود زیرا افتخار میکنیم، زیرا حس خوبی داریم حسی که در وجودمان غلیان میکند که شاید حس وطن پرستی است. حسی که لحظه شنیدن این ملودی تقریبا آرام، شاید اصلا توصیف هم نشود اما حسی است ناب و‌دست نیافتنی.‌ سرود ملی نماد خیلی چیزهاست برای ما ایرانیان؛نماد وحدت و همدلی ،نماد خونی که شهدا به ما هدیه کردند،نماد رهبری که باعث این انقلاب عظیم شد و و و …. .

    منبع مطلب : hamgamdars.com

    مدیر محترم سایت hamgamdars.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب سوالات درس ششم فارسی پنجم ابتدایی (سرود ملی)

    جواب سوالات درس ششم فارسی پنجم ابتدایی (سرود ملی)

    جواب سوالات درس ششم درس سرود ملی فارسی پنجم ابتدایی شامل جواب سوالات درک مطلب و درست و نادرست صفحه ۵۰، خوانش و فهم صفحه ۵۴ و معنی کلمات درس ششم فارسی پنجم دبستان و … در این صفحه تقدیم شما خواهد شد.

    درس سرود ملی فارسی پنجم ابتدایی

    پرچم سه رنگ و زیبای ایران به اهتزاز در آمد و همراه آن، سرود ملی نواخته شد:

    «سرزد از اُفق، مهر خاوران
    فروغ دیده‌ی حق باوران
    بهمن، فرِّ ایمان ماست. پیامت ای امام
    استقلال، آزادی، نقش جان ماست.
    شهیدان، پیچیده در گوش زمان فریادتان
    پاینده، مانی و جاودان
    جمهوری اسلامی ایران»

    سرود پایان یافت. دست‌های خود را بالا برد و به احساسات مردمی که در ورزشگاه بودند، پاسخ داد. گردن‌آویز طلا بر سینه‌اش می‌درخشید. حاضران شادمانی می‌کردند و پیروزی او را تبریک می‌گفتند.

    شما هم سرود ملّی کشورمان را شنیده‌اید. هر کشوری، افزون بر پرچم که نشانه‌ی استقلال آن است، یک سرود ملّی نیز دارد که، خلاصه‌ی افتخارات، عظمت‌ها و خواسته‌های یک ملت است. سرود ملّی همچون آیینه‌ای است که مردم یک کشور، گذشته‌ها، آرزوها، پیروزی‌ها و اعتقادات خود را در آن می‌یابند.

    شاید دیده باشید که در مراسم بزرگ و هنگام اعلام پیروزی قهرمانان در مسابقات ورزشی، سرود ملّی کشورها نواخته می‌شود. همه‌ی مردم کشور، این سرود کوتاه و شورانگیز را می‌شناسند، به آن احترام می‌گذارند و با غرور و افتخار آن را می‌خوانند؛ سرود ملی کشورها معمولاً کوتاه است و همین کوتاهی، کار را مشکل می‌کند.

    تصور کنید می‌خواهید حرف‌های بسیار مهم و ارزشمندی را در چند جمله بگویید. انتخاب این جمله‌ها نیازمند تفکّر و هنرمندی فراوان است. به خصوص اگر بخواهید آنها را موزون و زیبا بگویید.

    سرود ملی تنها شعر نیست؛ موسیقی و آهنگ نیز دارد. موسیقی آن معمولاً بسیار گرم و هیجان‌انگیز است. این آهنگ شور انگیز، روحیه‌ی شجاعت، دفاع از کشور و علاقه به آن را در مردم بر می‌انگیزد.

    هر کشوری برای اینکه پیشرفت کند، نیازمند همکاری، از خود گذشتگی و ایثار است.
    فداکاری و سخت‌کوشی مردم، ضامن آزادی و استقلال کشور است. سرود ملّی هم می‌کوشد چنین روحیه‌ای را در مردم، تقویت کند.

    اکنون سرود کشورمان را یک بار دیگر بخوانید و مهم‌ترین کلمه‌های آن را کنار هم بگذارید.

    بهمن، ایمان، امام، استقلال، آزادی، شهیدان و جمهوری اسلامی ایران واژه‌های اصلی این سرود است. از این کلمه‌ها چه می‌فهمیم؟

    سرود ملی کشورمان با دعا برای پایندگی و جاودانگی ملت و کشور پایان می‌یابد. کشوری که با تاریخ کهن و افتخارات بزرگ خود در جهان می‌درخشد. در آینده نیز به یاری خدا، با گام‌های استوار فرزندان خویش، به سوی سازندگی و سربلندی به پیش خواهد رفت.

    خوشا مرز ایرانِ عَنبر نسیم                                  که خاکش گرامی‌تر از زرّ و سیم

    هوایش موافق به هر آدمی                              زمینش، سراسر پُر از خرّمی

    همه بوستانش، سراسر گُل است                            به باغ اندرون، لاله و سُنبل است

    💛 Sci-HuB.iR 💙

    درست و نادرست درس ششم فارسی پنجم ابتدایی

    جواب درست و نادرست صفحه ۵۰ فارسی پنجم

    💙💙💙

    درک مطلب درس ششم فارسی پنجم ابتدایی

    جواب سوالات درک مطلب صفحه ۵۰ فارسی پنجم

    چون سرود ملّی همچون آیینه‌ای است که مردم یک کشور، گذشته‌ها، آرزوها، پیروزی‌ها و اعتقادات خود را در آن می‌یابند.

    فداکاری و سخت‌کوشی مردم، ضامن آزادی و استقلال کشور است.

    سرود ملی نشانه‌ی استقلال، افتخارات، عظمت‌ها و خواسته‌های یک ملت است و پرچم نیز نشانه‌ی استقلال یک کشور است. و شباهتشان این است که هر دو از علاقمندی‌های مردم هر کشور و نشان دهنده‌ی استقلال آن ملت هستند.

    پیام امام خمینی (استقلال و آزادی)

    دانش زبانی درس ششم فارسی پنجم

    اهمیت زبان فارسی

    در این درس خواندیم که «سرود ملّی» نشان افتخار، استقلال و عظمت یک کشور است. سرود ملّی هر کشوری به زبان ملّی و رسمی آن سرزمین، نوشته و خوانده می‌شود.
    سرود ملّی ایران عزیز ما، به زبان فارسی است. زبان فارسی، زبان ملّی کشور ماست. وقتی همه‌ی ما ایرانیان در برابر پرچم سه رنگ و زیبای خود، برپا می‌ایستیم، سرود ملّی را به زبان فارسی و با احترام، زمزمه می‌کنیم.
    زبان فارسی، مانند پرچم ما، همه‌ی اقوام و مردم سراسر میهن را به هم پیوند می‌دهد و باعث وحدت و یکپارچگی ما و قدرتمندی ایرانِ عزیز، می‌شود.

    بخوان و حفظ کن درس ششم فارسی پنجم

    برای مشاهده شعر ای ایران و معنی آن بر روی این لینک کلیک کنید: معنی شعر ای ایران فارسی پنجم دبستان

    💙 Sci-HuB.iR 💙

    خوانش و فهم درس ششم فارسی پنجم ابتدایی

    جواب سوالات خوانش و فهم صفحه ۵۴ فارسی پنجم

    به نظر من بند اول (ای ایران، ای مرز پُر گُهَر ای خاکت سر چشمه‌ی هنر …) قشنگ تر از بقیه بود، زیرا توصیف زیبایی از ایران دارد.

    با  ادامه ی مطلب و معنی لغات درس ششم فارسی پنجم ابتدایی همراه باشید.

    در ادامه با معنی لغات درس سرود ملی فارسی پنجم دبستان همراه باشید.

    💛💛

    معنی کلمات درس ششم فارسی پنجم ابتدایی

    در این بخش معنی کلمات و واژه های درس سرود ملی (درس ششم) فارسی پنجم ابتدایی را مشاهده خواهید کرد.

    امبدوارم از معنی کلمه ها و جواب سوالات درس ششم فارسی پنجم ابتدایی به خوبی استفاده کنید. برای مشاهده ی جواب درس هفتم فارسی پنجم ابتدایی (درس آزاد فرهنگ بومی1) بر روی همین لینک آبی کلیک کنید. همچنین برای دسترسی به سایر دروس از برچسب های زیر استفاده کنید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب نگارش ششم ابتدایی درس پنجم

    جواب نگارش ششم ابتدایی درس پنجم

    جواب نگارش ششم ابتدایی درس پنجم (هفت خان رستم) چیزی است که در این صفحه تقدیم شما عزیزان می‌شود. در ادامه با جواب سوالات درس پنجم نگارش فارسی ششم دبستان به تفکیک هر بخش و هر صفحه همراه باشید. 

    💙💚💛

    ✅ جواب نگارش ششم ابتدایی درس پنجم صفحه 33 بخش املا و دانش زبانی

    جواب صفحه ی ۳۳ نگارش ششم

    </ سوال اول />

    1️⃣ مانند نمونه واژه هایی از متن درس بیابید و در شکل بنویسید.

    💛💜💚

    جواب صفحه ی ۳۴ نگارش ششم

    </ سوال دوم />

    2️⃣ با توجّه به علامت ها و واژه های نوشته شده، جمله های متناسب با آنها را از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

    بزد تیغ و بنداخت از بر، سرش. فروریخت چون رود خون از برش.

    رخش، می‌کوشد تا با کوفتن سم بر زمین، رستم را از وجود اژدها آگاه کند.

    رستم، با پشت سر گذاشتن هفت مرحله‌ی بسیار دشوار و خطرناک، یاران خود را از بند دیوان، نجات می دهد و به ستایش یزدان می پردازد:

    </ جواب سوال سوم – صفحه 34 نگارش ششم />

     3️⃣ 🅰 یک نمونه مبالغه که در صحبت‌هایتان به کار می‌برید، بنویسید.

    مثال: صد دفعه گفتم  ⬅ در اصل گوینده صد بار نگفته، بلکه چند بار تکرار کرده است.

    دو ساعته ما رو اینجا علاف کردی! ⬅ اینگونه نیست که واقعاً دو ساعت اونجا منتظر بودیم بلکه فقط زمان زیادی منتظر بودیم.

    انقدر اینجا بمون تا علف زیر پات سبز بشه ⬅ منظور این است که حتی اگه مدت بسیار زیادی هم اینجا منتظز باشی فایده‌ای ندارد.

    از سرما یخ زدم ⬅ این مبالغه رو وقتی خیلی سردمون هست به کار میبریم اما هیچوقت تا حالا به طور واقعی منجمد نشدیم!

    مخم سوت کشید ⬅ وقتی از یه مسئله پیچیده ای خیلی تعجب می‌کنیم اینگونه مبالغه میکنیم اما در واقع اصلاً مخمون صدایی نمیده 😁

     3️⃣ 🅱 معنای دور و معنای نزدیک کنایه‌ی زیر را بنویسید.

    معنای دور و معنای نزدیک آب در هاون کوبیدن :

    💙💚💛

    ✅ نگارش ششم درس پنجم هفت خان رستم با جواب

    </ جواب صفحه ی ۳۵ نگارش ششم />

    1️⃣ بیت زیر را به نثر ساده باز نویسی کنید.

    خروشید و جوشید و برکند خاک  🏇   ز سمش زمین شد همه چاک چاک

    معنی این بیت که در حال نوصیف حرکت رخش (اسب رستم) می‌باشد:

    شیهه ای بلند کشید و با ضربات سُمّش زمین تکه تکه شد و خاک بلند شد.

    برای مشاهده ی معنی کامل این شعر بر روی لینک: معنی درس هفت خان رستم فارسی ششم کلیک کنید. در این لینک جواب سوالات درس فارسی را نیز خواهید دید.

    2️⃣ برای موفقیت در زندگی، به نظرتان چه خان هایی پیش رو دارید؟

    یکی از لازمه‌های موفقیت در زندگی اجتماعی، داشتن تحصیلات است. برای رسیدن به درجات بالای علمی، خان‌های مختلفی پیش روی ما قرار دارد که از همین امتحانات پایه ششم ابتدایی گرفته تا کنکور و … ادامه خواهد داشت.

     3️⃣ یک نمونه مبالغه از متن درس ذکر کنید و آن را توضیح دهید.

    یکی از مبالغه های درس هفت خان رستم کلاس ششم همین بیت سوال اول است:

    ز سمش زمین شد همه چاک چاک: این یک مثال برای مبالغه هست زیرا اسب آنقدر قدرت ندارد که با پاهایش زمین را تکه تکه کند بلکه شاعر قصد دارد قدرت اسب و تلاش او را به رخ بکشد.

    یک مثال دیگر برای مبالغه درس پنجم نگارش ششم ابتدایی:

    فرو ریخت چون رود، خون از برش: این هم مبالغه است چون هیچ موجودی آنقدر خون ندارد که باعث تشکیل رود بشود بلکه شاعر قصد داشته بزرگ بودن اژدها را تصویرسازی کند.

    💙💚💛

    ✅ جواب درس پنجم نگارش ششم بخش کارگاه نویسندگی

    </ جواب صفحه ی ۳۶ نگارش ششم />

    </ سوال اول />

    از پنجره کلاس به بیرون نگاه کنید چه میبینید ؟

    پنجره‌ی کلاس ما دریچه ای است به روی یک دنیای کوچک، یک طرف را که نگاه کنی دانش آموزان کلاس اولی که هنوز با خانه جدیدشان (مدرسه) سازگار نشده‌اند و غرق در دنیای بچگانه‌ی خود هستند و در سمت دیگر حیاط، همکلاسیان ششمی من در حال پچ پچ و خندیدن با هم هستند. حیاط دنیای کوچک دو دروازه بزرگ برای فوتبال بازی کردن در زنگ ورزش دارد اما در زنگ تفریح تبدیل به میله بارفیکس بچه های پر جنب و جوش مدرسه می‌شود. و ناظمی که او هم از پنجره‌ی دفتر مدیریت مدرسه در حال نظاره‌ی دانش آموزان است تا مبادا به خودشان آسیبی بزنند.

    </ سوال دوم – صفحه 37 نگارش ششم />

    چشمانم را بسته ام و صدای گنجشک ها که روی درخت بزرگ حیاط ما درحال جیک جیک کردن هستند به گوشم می‌خورد. یعضی وقت ها فکر می‌کنم که گنجشک ها می‌خواهند چیز مهمی را به ما بگویند که اینگونه با شور و شوق آواز می‌خوانند.

    وقتی سکوت همه جا را فراگرفته صداهایی به گوشت می‌خورد که تاکنون به آن توجهی نمی‌کردی درست مثل تیک تیک ساعت. اکنون به گذر زمان بیشتر توجه می‌کنم؛ هر صدای ثانیه شمار ساعت به من می‌گوید که عمر در گذر است و باید از آن به خوبی استفاده کرد و شاد زیست.

    </ جواب سوال سوم – صفحه ۳۷ نگارش ششم />

     3️⃣ برداشت خود را از ضرب المثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب در یک بند بنویسید.

    این ضرب المثل به ما می‌گوید که هرکاری تنها در زمان خودش ارزش دارد و اگر کاری به موقع انجام نشود ممکن است سودمندی خودش را از دست بدهد و فایده ای نداشته باشد. درست مثل نوش دارویی که رستم پس از مرگ سهراب تهیه کرد و دیگر سودی به حال فرزندش نداشت.

    معنی ضرب المثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب برای درس پنجم نگارش ششم را در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید.

    Sci-HuB.iR

    ✅ درس پنجم نگارش ششم با جواب صفحه 38 درک متن

    الف) به جمله های زیر دقت کنید:

    واژه ی بنابراین یکی دیگر از واژه هایی است که میان دو جمله می آید و علّت، سبب و دلیل را بازگو می‌کند.

    </ جواب صفحه ی ۳۸نگارش ششم />

    ب) جاهای خالی را با اما، ولی، بنابراین، و کامل کنید.

    چند وقت پیش داستانی درباره ی خیر و شر خواندم. اینکه سال ها پیش خیر و شر برای شنا کردن به دریا رفتند اما شر زودتر از آب بیرون آمده و لباس های خیر را پوشید. بنابراین خیر هم برای اینکه برهنه نماند، مجبور شد لباس های شر را بپوشد. و حالا سالهاست که آدم‌ها خیر و شر را اشتباه می‌گیرند.

    ✅ جواب درس پنجم نگارش ششم دبستان صفحه 39 هنر و سرگرمی

    1️⃣ از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.

    </ جواب صفحه ی ۴۰نگارش ششم />

    2️⃣ جمله های نوشته شده را در جورچین زیر شماره گذاری کنید و داستان آن را بخوانید.

    داستان به صورت مرتب شده:

    عنوان داستان: نگهبان کاروان

    همچنین در عکس زیر جورچین شماره گذاری شده سوال دوم صفحه 40 کتاب نگارش ششم دبستان را مشاهده می‌کنید.

    امیدوارم از جواب درس پنجم نگارش ششم ابتدایی به خوبی استفاده کرده باشید و از آن راضی وخوشحال باشید. باز هم به ساینس هاب سر بزنید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    آیدا 3 ماه قبل
    0

    خیلی بدرد نخور بود

    0
    فاطمه 3 ماه قبل

    خیییلی هم خوب بود

    امیرمحمد 4 ماه قبل
    0

    مرسی

    ناشناس 3 ماه قبل
    0

    خیلی خوبه

    مومو 3 ماه قبل
    0

    مومو هستم م.....و....م.....و......ه....س....ت.....م...😑

    0
    آرنا 9 روز قبل

    عزيزم مومو كه نميگه من مومو هستم

    0
    ناشناس 3 ماه قبل

    خب ب درک ک مومو هستی الان ما چی کار کنیم

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    ۳۵ از کدام یک از واژه های درس بیشتر خوستان می اید

    🌹 4 ماه قبل
    -2

    ولی من صفحه ۴۶ می خواستم😘

    0
    مومو 3 ماه قبل

    مومو هستم

    🌹 4 ماه قبل
    0

    ممنون ازشما💖👱

    لبجلزح 4 ماه قبل
    -2

    تل حلن😆😂😆😤😆😥😇😧

    کردر 4 ماه قبل
    0

    ستانانابدر

    کردر 4 ماه قبل
    -1

    ستانانابدر

    کردر 4 ماه قبل
    -1

    ستانانابدر

    Nazi 4 ماه قبل
    -1

    عالی بود

    -1
    ناشناس 3 ماه قبل

    کسوکیرم تو⁦┻┻︵ヽ(`Д´)ノ︵┻┻⁩

    نیلی 4 ماه قبل
    1

    عالی بود❤❤❤❤

    ابوالفضل نیکزاد هستم 4 ماه قبل
    0

    فیلم بگذازید

    ابوالفضل نیکزاد هستم 4 ماه قبل
    -1

    فیلم بگذارید

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    از کدام یک از واژه های درس بیشتر خوشتان می آید؟مرز استقلال- افتخارات بزرگ-فضیلت-نهان

    0
    ابوالفضل 4 ماه قبل

    متاندا

    ناشناس 5 ماه قبل
    2

    سلا م میشه نگارش رو همش رو بزارین

    ناشناس 5 ماه قبل
    0

    (سئوال ا مانند کا مل کنید )سازنده ‌+ی= سازندگیپاینده + ی=پا یندگی

    فاطمه 5 ماه قبل
    1

    جنس چیه

    ناشناس 5 ماه قبل
    2

    ۱_ مانند نمونه کامل کنید.سازنده + ی =سازندهی پاینده + ی = پایندهی جاودانه +ی = جاودانهیایران + ی = ایرانی

    هانیه 5 ماه قبل
    0

    🥰

    پروانه 5 ماه قبل
    -2

    عالی بود بی نظیر بود به من خیلی کمک کرد👌👌👌

    پروانه 5 ماه قبل
    -2

    هستم عالی بود

    خاطره مزاریان 5 ماه قبل
    -1

    سوال دو صدای ز مرزعظمتحاضران گذشته هاصدای س استقلال ایثار خلاصه

    rojan 5 ماه قبل
    2

    به من کمک کرد مرسی

    ایسا لطیف پور 5 ماه قبل
    -1

    صدای /ز/: مرز-نیز-نیاز مند-افزون-ازادی-صدای /س/: سرود ملی-استقلال-سرزد

    برای ارسال نظر کلیک کنید