در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب فعالیت های درس ۶ علوم ششم

    1 بازدید

    جواب فعالیت های درس ۶ علوم ششم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی دریک نگاه

    در این درس دانش آموزان با مشاهده، تفسیر، فراخوانی تجربه های شخصی، انجام فعالیت های گروهی و بازی های هدفمند به مفهوم نیرو پی برده و آن را حس می کنند و با اثرات نیرو بر اجسام اطراف خود آشنا می شوند و سرانجام متوجه می شوند که دست کم دو جسم باید بر هم اثر کنند تا نیرو به وجود آید.
    همچنین در خواهند یافت اگر نیروهای وارد بر جسمی ساکن، اثر همدیگر را خنثی کنند، جسم حرکت نخواهد کرد.

    نقشه مفهومی ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی
    نقشه مفهومی درس ششم علوم ششم ابتدایی

    اهداف ورزش و نیرو 1 درس ششم علوم ششم ابتدایی

    1 –  هل دادن و کشیدن را معادل وارد کردن نیرو بدانند و اثرات نیرو بر یک جسم را تشخیص دهند.
    2 –  در مثال های ساده، نیرو را شناسایی کرده و اثر آن بر حرکت را بیان کنند.
    3 –  اثر دو یا چند نیرو بر یک جسم را تعیین کنند.
    حل فعالیت کار در کلاس صفحه 45 علوم ششم ابتدایی 

    الف )مشاهده می شود :
    الف) بلند کردن وزنه توسط وزنه بردار
    ب) هوا کردن بادبادک
    پ) یک موشک در آستانهٔ پرتاب
    ت) یک تیر و کمان کشیده شده توسط شخص
    ث) ضربهٔ یک تنیسور به توپ
    ج) مهار یک توپ توسط دروازه بان
    ب) نتیجه فعالیت های صفحهٔ 45 درس ششم علوم ششم ابتدایی
    الف) بلند کردن
    ب) بالارفتن بادبادک
    پ) پرتاب شدن توپ
    ت) رها شدن تیر
    ث) به حرکت درآمدن موشک
    ج) متوقف شدن توپ

    اثر نیرو درس ششم علوم ششم ابتدایی

    وقتی حرکت جسمی مانند توپ تغییر می کند، مثلاً وقتی توپی متوقّف می شود
    یا شروع به حرکت می کند، حتماً نیرویی سبب این تغییر حرکت شده است.
    بنابراین می توانیم بگوییم؛ وقتی حرکت جسم تغییر می کند که به آن نیرویی وارد شود.

    گفت و گو کنید صفحهٔ 47 درس ششم علوم ششم ابتدایی؛

    الف) حرکت
    ب)کُند
    پ) سریع تر
    ت) توقف
    ث)جهت
    فعالیت «ایستگاه فکر » صفحهٔ 50  درس ششم علوم ششم ابتدایی؛

    الف) دست کم دو جسم
    ب)خیر، دو جسم باید بر هم اثر کنند (برهم کنش کنند) تا در حین برهم کنش به هم نیرو وارد کنند.

    فعالیت «علم و زندگی » صفحهٔ 50 درس ششم علوم ششم ابتدایی ؛

    الف) اگر نیروها موازنه شوند یعنی دو گروه نیروی هم اندازه به طناب وارد کنند و نیروها همدیگر را خنثی کنند، جسم حرکت نمی کند.
    ب ) در این حالت، گروهی که نیروی بیشتری وارد کرده، گروه دیگر را به طرف خود می کشد. در این حالت نیروها موازنه نیستند و یکی از نیروها دارای مقدار بیشتری است.
    بنابراین بر طناب نیروی خالصی وارد شده است.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب فعالیت های درس 6 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

    جواب فعالیت های درس 6 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

    سوالات درس ششم مطالعات ششم با جواب شامل پاسخ کامل و جواب فعالیت های درس 6 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی صفحه ی 26، 29، 30، 32 درس ۶ مطالعات اجتماعی ششم دبستان (درس محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف) در این نوشتار از ساینس هاب تقدیم شما عزیزان کلاس ششمی می‌شود.

    سوالات درس ششم مطالعات ششم با جواب

    فعالیت صفحه ۲۶ مطالعات ششم

    ✅ فعالیت 1

    غلّات، حبوبات و محصولات جالیزی سه گروه مهم از گیاهان زراعی هستند. همفکری کنید و از هر گروه چند محصول نام ببرید.

    💜 Sci-HuB.iR 💜

    جواب سوال صفحه ۲۷ مطالعات ششم

    به نمودار مقابل توجه کنید. این نمودار میزان تولید گندم کشور را در سالهای مختلف نشان میدهد.

    ✅ بیشترین میزان تولید گندم در چه سالی بوده است؟

    با توجه به نمودار، بیشترین میزان تولید گندم ایران در سال 86-1385 بوده است (بیشتر از 15 میلیون تُن گندم) 

    ✅ از این نمودار چه چیزهایی می فهمید؟

    می‌توان فهمید که میزان کشت گندم در ایران ثابت نبوده است و در برخی سال‌ها بیشتر و در برخی سال‌ها کمتر تولید شده است. نکته‌ی جالب توجه این است که هرگاه تولید گندم به نقطه‌ی اوج رسیده است، سالِ بعد از آن افت شدیدی پیدا کرده است. همچنین مشاهده می‌کنیم که در این سال‌ها هیچگاه تولید گندم ایران کمتر از 7 میلیون تُن نبوده است و هیچگاه هم فراتر از 16 میلیون تُن نرفته است.

    فعالیت صفحه ۲۹ مطالعات ششم

    ✅ فعالیت 2

    با همراهی خانواده یکی از دو فعّالیت زیر را انجام دهید.

    🅰 از یک یا چند مغازه‌ی برنج فروشی، نام انواع (گونه‌های) برنج ایرانی و قیمت آنها را بپرسید و به کلاس بیاورید.

    🅱 از یک فروشنده‌ی میوه و سبزی بپرسید کدام محصولات مغازه‌ی او کشت گلخانه‌ای است و آنها را از کجا تهیه می‌کند؟

    محصولاتی همچون: بادمجان، کدو، قارچ، خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی گلخانه ای هستند. برخی مغازه‌دار‌ها مستقیماً از گلخانه تهیه می‌کنند و برخی دیگر از میدان میوه و تره‌بار شهر

    ❤ ❤

    جواب فعالیت صفحه ۲۹ مطالعات ششم

    🥉 از بزرگترها درباره‌ی جهاد سازندگی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها فعالیت میکرد، پرس و جو کنید و چند مورد از اقدامات جهاد را در کلاس بیان کنید.

    اقدامات جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها به طور خلاصه در راستای زدودن فقر و محرومیت از روستاها و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستایی و… بوده است که در زیر این اقدامات را مشاهده می کنید:

    با ادامه‌ی جواب سوالات درس 6 مطالعات اجتماعی ششم همراه باشید.

    فعالیت صفحه ۳۰ مطالعات اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 3

    🅰 درباره‌ ی معنی و مفهوم آنچه امام صادق در مورد کشاورزی فرمودند، گفت و‌ گو کنید.

    جواب فعالیت صفحه ۳۰ مطالعات ششم

    این حدیث از امام صادق، نشان دهنده‌ی اهمیت و ارزش والای کشاورزی از منظر اسلام می‌باشد. زیرا در دین اسلام، حلال بودن و زحمت کشیدن برای کار بسیار با اهمیت است و کشاورزی این ویژگی‌ها را دارد.

    ساینس هاب

    کشاورزی یکی از پُر ریسک‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است. بلایای طبیعی، آفات نباتی، انواع بیماری های گیاهی، تغییرات ناگهانی دما می‌تواند خسارت زیادی به کشاورزان وارد کند به همین دلایل است که بیمه محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

    یمه کشاورزان نوعی بیمه است که به موجب آن محصولات کشاورزی در مقابل مُخاطرات جَوی مانند تگرگ، طوفان، سیل، صاعقه، یخبندان، گرمازدگی، بیماری‌های نباتی و حوادثی مانند آتش‌سوزی مورد پوشش قرار می‌گیرند و خسارت مالی وارده به کشاورز در دوره کاشت، داشت و برداشت تا میزان مورد تعهد بیمه‌گر جبران می‌شود.

    کشاورزان واجد شرایط (مردان 18 تا 55 سال و زنان 18 تا 50 سال) می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی بشوند و از مزیت‌های متعددی از جمله حقوق بازنشستگی بهره‌مند بشوند. نحوه‌ ثبت نام از طریق کارگزاران (دهیاران، تعاونی‌های روستایی و عشایر و …) در هر شهرستان و استان می‌باشد. برای حق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور 8 سطح درآمدی در نظر گرفته شده است که 2 برابر حق بیمه‌ای که افراد پرداخت می‌کنند، دولت پرداخت خواهد کرد. 

    با ادامه‌ی جواب فعالیت های درس 6 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی همراه باشید.

    ❤ساینس هاب

    فعالیت صفحه 30 مطالعات ششم

    ✅ فعالیت 4

    🅰 مساحت باغ آقای رضوانی دو هکتار است؛ یعنی چند مترمربّع؟ نمودار محصول باغ آقای رضوانی را روی کاربرگه ی شماره ی 7 ترسیم کنید.

    2 × 10000 = 20000

    هر 1 هکتار معادل 10000 متر مربع می‌باشد. بنابراین مساحت باغ آقای رضوانی 20 هزار متر مربع است.

    برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه شماره 7 مطالعات ششم بر روی لینک زیر کلیک کند:

    کاربرگه 7 مطالعات ششم با جواب

    Sci-HuB.iR

    فعالیت صفحه 30 اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 5

    روی نقشه ی ایران در کاربرگه ی شماره ی 8 نواحی کشت مرکبات، پسته و خرما را معیّن کنید.

    برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه شماره 8 مطالعات ششم بر روی لینک زیر کلیک کند:

    کاربرگه 8 مطالعات ششم با جواب

    با ادامه‌ی جواب سوالات درس ۶ مطالعات اجتماعی ششم همراه باشید.

    فعالیت های صفحه ۳۲ مطالعات اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 6

    اگر قرار باشد کشاورزی کنید دوست دارید چه محصولی بکارید؟ چرا؟

    من انار می‌کارم زیرا انار میوه‌ی بومی ایران است و با آب و هوای محل زندگی من سازگار است. درخت انار بیش از 40 سال عمر مفید دارد و در برابر کم‌آبی مقاوم است. ار آنجایی که ایران نخستین صادر کننده‌ی انار در جهان است بنابراین من هم می‌توانم به صادرات فکر کنم. همچنین خودم به میوه‌ی انار بسیار علاقه دارم و به همبن دلیل با عشق و علاقه، مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت آن را دنبال خواهم کرد.

    Sci-HuB.iR

    ✅ فعالیت 7

    کاربرگه ی شماره ی 9 را کامل کنید.

    برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه شماره 9 مطالعات ششم بر روی لینک زیر کلیک کند:

    کاربرگه 9 مطالعات ششم با جواب

    ساینس هاب

    ✅ فعالیت 8

    به طور گروهی یکی از فعالیت‌های زیر را انتخاب کنید و انجام دهید:

    در عکس زیر یک نمونه پوستر با موضوع اسراف نکردنتاقدیم شما کاربران عزیز ساینس هاب می‌شود:

    در عکس زیر یک نمونه (بخشی از یک روزنامه در مورد کشاورزی) مشاهده می‌کنید.

    جواب سوالات فعالیت های درس ششم 6 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را مشاهده کردید که امیدوارم برایتان مفید بوده باشد و از صفحات دیگر ساینس هاب نیز بازدید کنید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    BABK 15 روز قبل
    0

    من میخوام صفحه 71 72 علوم ششم را حل کنم

    حسین بزی 1 ماه قبل
    0

    لطفاً نیرو رو تعریف کنین

    به توچه 1 ماه قبل
    -1

    مشتی

    الیاس 2 ماه قبل
    -1

    عالی بودنمان درس هاتون

    کوثر 2 ماه قبل
    -1

    خوب نبود

    2
    N 1 ماه قبل

    واقعا سایتش عالیه 💓↙↙↙

    ولی چرا درس علوم رو ندارن💘؟؟؟؟؟؟

    A 3 ماه قبل
    2

    اصلا خوب نبود

    ناشناس 3 ماه قبل
    3

    برو بابت

    مهدی 3 ماه قبل
    2

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید