توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب فعالیت های درس ۱۴ مطالعات ششم

    1 بازدید

    جواب فعالیت های درس ۱۴ مطالعات ششم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    جواب فعالیت های درس 14 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

    جواب فعالیت های درس 14 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

    سوالات درس چهاردهم مطالعات ششم با جواب شامل پاسخ کامل و جواب فعالیت های درس ۱۴ برنامه ریزی برای اوقات فراغت صفحه ی 69، 71، 72، 73 و 74 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی در این نوشتار از ساینس هاب تقدیم شما کلاس ششمی‌های گُل می‌شود.

    سوالات درس چهاردهم مطالعات ششم با جواب

    جواب فعالیت صفحه ۶۹ مطالعات ششم

    ✅ فعالیت 1

    🅰 روی یک کاغذ، کار ها و فعالیت هایی را که تاکنون برای پر کردن روز های تعطیل یا تعطیلات تابستان انجام داده اید، فهرست کنید.

    (با توجه به شیوه کرونا فعالیت‌هایی را مثال زدم که در محیط خانه قابل انجام است، اما در زیر چند مثال بدون توجه به شرایط کرونایی ارائه می‌کنم)

    🅱 اکنون برگه ی خودتان را در گروه با پاسخ های دوستانتان مقایسه کنید؛ چه تفاوتها و شباهت هایی دارد؟ بیان کنید.

    بیشتر فعالیت‌های ما مثل تماشای تلویزیون با هم مشترک بود اما برخی کارهای ما مثل یادگیری زبان انگلیسی یا مطالعه‌ی کتاب‌های غیردرسی با هم تفاوت داشت و هرکسی مطابق با سلیقه‌ی خودش اینکار ها را انجام می‌دهد.

    💜 Sci-HuB.iR 💜

    جواب فعالیت های صفحه ۷۱ مطالعات ششم

    ✅ فعالیت 2

    با راهنمایی معلّم، یک جدول هفتگی برای زمان حال یا ایام تابستان طراحی کنید و در جلوی هر یک از روز های هفته، برنامه های خود را بنویسید و آن را به معلّم نشان بدهید.

    ❤ ساینس هاب ❤

    ✅ فعالیت 3

    فکر کنید و چند شیوه ی خوب و جالب برای پر کردن اوقات فراغت پیشنهاد کنید که کمترین هزینه و امکانات را نیاز داشته باشد.

    پاسخ فعالیت های درس 14 مطالعات اجتماعی ششم

    جواب فعالیت های صفحه ۷۲ اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 4

    گفت و گو کنید: به نظر شما استفاده ی زیاد از بازی های رایانه ای ممکن است چه ضرر هایی داشته باشد؟

    ❤ ساینس هاب ❤

    ✅ فعالیت 5

    با پدربزرگ یا مادربزرگ یا یک نفر از افراد سالخورده ی فامیل مصاحبه کنید و از او بخواهید درباره ی چگونگی گذراندن اوقات فراغت در گذشته برای شما صحبت کند. گفته های او را بنویسید و به کلاس بیاورید.

    یک نمونه مصاحبه‌ی فرضی با مادربزرگ از ساینس هاب تقدم شما:

    در ایام قدیم که خیلی از تکنولوژی‌های امروزی مثل تلویزیون، گوشی موبایل و… وجود نداشت، ما بیشتر وقت خود را در کنار دوستان و خانواده سپری می‌کردیم. مثلاً با بچه های فامیل، بازی هایی از جمله: اتل متل توتوله، خاله‌بازی، اسم فامیل، بالابلندی، سنگ‌کاغذ‌قیچی و… انجام می‌دادیم.

    ❤ Sci-HuB.iR ❤

    ✅ فعالیت 6

    نام چند بازی محلّی را از بزرگترها پرس و جو کنید و چگونگی انجام دادن آن را در کلاس تعریف کنید و نمایش دهید.

    با ادامه‌ی جواب سوالات درس 14 مطالعات اجتماعی ششم دبستان همراه باشید.

    جواب فعالیت های صفحه ۷۳ اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 7

    به چند گروه تقسیم شوید و همفکری کنید. در محلّ زندگی شما چه امکانات عمومی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد؟ پرس و جو کنید و نام و نشانی آنها را بنویسید.

    (آدرس هر مورد را با توجه محل زندگیتان باید بنویسید)

    Sci-HuB.iR

    ✅ فعالیت 8

    فرض کنید قرار است مسئولان شهری یا روستایی در محلّ زندگی شما امکاناتی برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان فراهم کنند و از شما خواسته اند اظهار نظر کنید. چه پیشنهادهایی می دهید؟

    ❤ ساینس هاب ❤

    جواب فعالیت های درس چهاردهم اجتماعی ششم

    جواب فعالیت های صفحه ۷۴ اجتماعی ششم

    ✅ فعالیت 9

    به طور گروهی، کاربرگه ی شماره ی 18 را درباره ی آداب و مقررات برخی مکان های عمومی گذران اوقات فراغت، کامل کنید.

    ✍ برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه شماره 18 مطالعات ششم بر روی لینک زیر کلیک کند:

    کاربرگه 18 مطالعات ششم با جواب

    ✅ فعالیت 10

    اگر به اینترنت دسترسی دارید با راهنمایی و نظارت معلّم به پایگاه اینترنتی یکی از مؤسسات و سازمان های جدول بالا بروید و ببینید آیا می توانید برنامه های قابل استفاده برای خودتان پیدا کنید.

    مثلاَ می‌توانید به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کنید و از بخش ثبت نام در دوره های آموزشی، به جستجوی کلاس های موجود در استان خودتان بپردازدید و در صورت تمایل در کلاس دلخواه شرکت کنید.

    جواب سوالات فعالیت های درس چهاردهم 14 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را در این مطلب مشاهده کردید، امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ساینس هاب نیز بازدید نمایید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مطالعات اجتماعی : درس 14 گذراندن اوقات فراغت (ششم ابتدایی) Sixth Grade

    درس 14                                   گذراندن اوقات فراغت

    1- اوقات فراغت را تعریف کنید.

    انسان ها اغلب اوقات خود را برای انجام کار یا تحصیل یا وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند ، صرف می کنند. به اوقاتی که فرد از این امور فارغ یا آسوده است « اوقات فراغت » می گویند.

    2- منظور از فراغت چه زمانی است ؟

    فراغت زمانی است که پس از انجام کار یا تکلیف درسی ، فرصت پیدا می کنیم تا به فعالیت های دلخواه خودمان مانند کارهای هنری ، ورزش ف بازی و سرگرمی های مفید یا آموختن مهارت های مختلف بپردازیم.

    3- برای دانش آموزان چه زمان هایی فرصت خوبی برای انجام فعالیت های دلخواه است ؟

    روزهای تعطیل و ایام تعطیلات تابستان

    4- چند نمونه از کارهایی که در اوقات فراغت به تنهایی می توانید انجام دهید ، مثال بزنید.

    بعضی از کارها مانند مطالعه یا حل کردن جدول ، ساختن کاردستی ، پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعه های سنگ ، تمبر و نظایر آن را ممکن است به تنهایی انجام دهیم.

    5- چند نمونه از کارهایی که در اوقات فراغت می توان به طور گروهی برای آن ها برنامه ریزی کرد ، مثال بزنید.

    رفتن به سفرهای زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاه ها با خانواده و دوستان

    6- منظور از در نظر گرفتن شرایط و امکانات برای پر کردن اوقات فراغت چیست ؟

    ممکن است در محلّ زندگی ما برخی از امکانات وجود نداشته باشد یا پول کافی برای دسترسی به آن ها نداشته باشیم. در این صورت از روش هایی با امکانات و هزینه ی کم تر استفاده می کنیم.

    7- چند نمونه از شیوه های گذران اوقات فراغت در گذشته را نام ببرید.

    شرکت در مراسم و جشن ها ، شرکت در مراسم زور آزمایی و تیراندازی ف مجالس نقّالی و بازی های گروهی

    8- چند بازی قدیمی را که از گذشته تا کنون در بیش تر نواحی ایران رایج بوده اند ، نام ببرید.

    قایم باشک ( قایم موشک) ، نون بیار کباب ببر ، عمو زنجیر باف ، الک و دولک ، بادبادک بازی و طناب بازی

    9- مکان های عمومی گذران اوقات فراغت را نام ببرید.

    کتاب خانه های عمومی ، کتباخانه های مدارس ، سالن های تئاتر و سینما ف نمایشگاه ها بوستان ها ( پارک ها) ، مجموعه های شهر بازی ، ارودگاه ها ، مجتمع های فرهنگی - هنری ، باشگاه ها و سالن های ورزشی ، موزه ها (گنجینه ها ) ، فرهنگ سراها ، نگارخانه ها ، مساجد ( پایگاه های مقاومت بسیج ) ، کتابخانه ی مساجد ، کلاس های آموزشی ، کانون های فرهنگی - هنری )

    10- چرا وظیفه داریم از مکان های عمومی گذران اوقات فراغت حفاظت کنیم ؟

    زیرا این مکان ها متعلّق به همه ی مردم هستند.

    11- برخی از مؤسسات و سازمان هایی را که در امور اوقات فراغت فعالیت می کنند ، نام ببرید.

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سازمان دانش آموزی ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، سازمان تربیت بدنی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    12- هنگام حضور در ورزشگاه ها چه آداب و مقرراتی را باید رعایت کنیم ؟

    برای تهیه بلیت ، نوبت را رعایت کنیم.

    از مسخره کردن یک تیم یا هواداران آن خودداری کنیم و فقط تیم مورد علاقه مان را تشویق کنیم.

    از اموال عمومی حافظت کنیم.

    با نظم و آرامش به سالن ها وارد یا از آن ها خارج شویم.

    با انتظامات یا کارکنان ورزشگاه همکاری کنیم.

    13- به هنگام استفاده از بوستان ها ( پارک ها ) چه مقرّراتی را باید رعایت کنیم ؟

    روی چمن ها راه نرویم و فقط از پیاده روها استفاده کنیم.

    گل ها را نچنیم.

    زباله ها را در سطل های مخصوص بریزیم.

    14- در گذشته بچه ها بیش تر بازی های ... گروهی ... انجام می دادند.

    15- بازی های بچه ها در گذشته اغلب جنبه های ... حرکتی ... یا ... قدرتی ... داشتند.

    16- امروزه بازی های ... رایانه ای ... در بین بچه ها رواج پیدا کرده است.

    17- برای استفاده ی بهتر و مفید تر از اوقات فراغت باید ... برنامه ریزی ... مناسب داشته باشیم.

    18- برای پر کردن اوقات فراغت علاوه بر علاقمندی های خودمان ... شرایط ... و ... امکانات ... را هم باید در نظر بگیریم.

    فعالیت( 4)

    گفت و گو کنید : به نظر شما استفاده ی زیاد از بازی های رایانه ای ممکن است چه ضرر هایی داشته باشد ؟

    از جمله ضررهای استفاده ی زیاد از بازی های رایانه ای :

    - نداشتن فرصت برای انجام متعادل دیگر فعّالیت های زندگی

    - از دست رفتن فرصت بودن در کنار خانواده و لذّت بردن از گفت و گو با آنها

    - پرخاشگری به علّت آموزش خشونت در برخی از بازیها

    - مشکلات جسمانی از جمله ضعف بینایی

    - ضعف درسی و ...

    فعالیت ( 9)                               صفحه ی 76

    به وطور گروهی کاربرگه ی شماره 18 کتاب کار را درباره ی آداب و مقرّرات برخی مکان های عمومی گذران اوقات فراغت ، تکمیل کنید.

    کاربرگه ی شماره ی 18

    مقرّرات مکان های گذران اوقات فراغت

    به طور گروهی هم فکری کنید و چند مورد از مقرّرات استفاده از این مکان ها را بنویسید.

    منبع مطلب : 6shom-iran.blogfa.com

    مدیر محترم سایت 6shom-iran.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    سوالات و پاسخ متن درس 14 اجتماعی ششم دبستان ( گذراندن اوقات فراغت )


    1 . منظور از اوقات فراغت چیست ؟انسان ها ، اغلب اوقات خود را برای انجام کار یا تحصیل یا وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند ، صرف می کنند . به اوقاتی که فرد از این امور فارغ یا آسوده است ، اوقات فراغت می گویند .

    2 . فراغت چه زمانی است ؟فراغت زمانی است که پس از انجام کار یا تکالیف درسی ، فرصت پیدا می کنیم تا به فعالیت های دلخواه خودمان بپردازیم .

    3 . بهترین اوقات فراغت دانش آموزان ، چه زمان هایی است ؟روزهای تعطیل و تعطیلات تابستان

    4 . فعالیت های دلخواهی را که می توان در اوقات فراغت انجام داد ، نام ببرید ؟فعالیت هایی مانند کارهای هنری ، ورزشی ، بازی و سرگرمی های مفید یا آموختن مهارت های مختلف

    5 . چند نمونه از فعالیت های انفرادی در اوقات فراغت را نام ببرید .کارهایی مانند مطالعه ، حل کردن جدول ، ساختن کاردستی ، پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعه های سنگ ، تمبر و نظایر آن

    6 . نمونه هایی از فعالیت های گروهی در اوقات فراغت را نام ببرید .رفتن به سفرهای زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاه ها با خانواده یا دوستان یا شرکت در بازی های گروهی

    7 . در نظر گرفتن شرایط و امکانات برای پر کردن اوقات فراغت یعنی چه ؟ممکن است در محل زندگی ما برخی از امکانات وجود نداشته باشد یا پول کافی برای دسترسی به آن ها نداشته باشیم . در این صورت بهتر است از روش های دیگر با امکانات و هزینه ی کم تر استفاده کنیم .

    8 . در گذشته اوقات فراغت را چگونه می گذراندند ؟شرکت در مراسم و جشن ها ، شرکت در مسابقات زورآزمایی و تیراندازی ، مجالس نقالی و بازی های گروهی

    9 . تعدادی از بازی هایی را که از گذشته تا به امروز در بیش تر نواحی ایران رایج بوده اند ، نام ببرید .قایم باشک ، نون بیار کباب ببر ، عمو زنجیر باف ، الک و دولک ، بادبادک سازی و طناب بازی

    10 . تفاوت مهم بازی های گذشته و امروزه در چیست ؟در گذشته ، بچه ها بیش تر بازی های گروهی انجام می دادند این بازی ها اغلب جنبه های حرکتی یا قدرتی داشتند اما امروزه بازی های رایانه ای در بین بچه ها رواج پیدا کرده است .

    11 . مکان های عمومی گذران اوقات فراغت را نام ببرید .کتابخانه های عمومی ، کتابخانه های مدارس ، سالن های تئاتر و سینما ، نمایشگاه ها ، بوستان ها ( پارک ها ) ، مجموعه های شهر بازی ، اردوگاه ها ، مجتمع های فرهنگی ـ هنری ، باشگاه ها و سالن های ورزشی ، موزه ها ، فرهنگسراها ، نگارخانه ها و مساجد

    12 . در مساجد چه فعالیت هایی برای گذران اوقات فراغت انجام می شود ؟پایگاه های مقاومت بسیج ، کتابخانه ی مساجد ، کلاس های آموزشی ، کانون های فرهنگی ـ هنری

    13 . چرا باید از مکان های عمومی گذران اوقات فراغت حفاظت کنیم ؟زیرا این مکان ها متعلق به همه ی مردم هستند .

    14 . هنگام حضور در ورزشگاه ها باید چگونه رفتار کنیم ؟برای تهیه ی بلیت ، نوبت را رعایت کنیم ــ از مسخره کردن یک تیم و هواداران آن خودداری کنیم و فقط تیم خودمان را تشویق کنیم ــ از اموال عمومی حفاظت کنیم ــ با نظم و آرامش به سالن ها وارد یا از آن ها خارج شویم ــ با انتظامات و کارکنان ورزشگاه همکاری کنیم .

    15 . در بوستان ها ( پارک ها ) چگونه رفتار کنیم ؟روی چمن ها راه نرویم ــ گل ها را نچینیم ــ زباله ها را در ظرف های مخصوص بریزیم .

    16 . برخی از مؤسسات و سازمان هایی که در امور اوقات فراغت فعالیت می کنند را نام ببرید .کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ــ سازمان دانش آموزی ــ سازمان فرهنگی هنری شهرداری ــ سازمان تربیت بدنی ــ سازمان آموزش فنی و حرفه ای ــ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    منبع مطلب : www.asemankafinet.ir

    مدیر محترم سایت www.asemankafinet.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    فاطمه 17 روز قبل
    0

    خیلی خوب بود ولی من درس چهارده نمیخواستم من درس هشتم میخواستم

    مهدی 11 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید