در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    جواب درک مطلب فارسی سوم دبستان

    1 بازدید

    جواب درک مطلب فارسی سوم دبستان را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    دانلود رایگان pdf بهترین گام به گام فارسی سوم دبستان|کاملترین پاسخ های تشریحی- مجله استادبانک

    دانلود رایگان pdf بهترین گام به گام فارسی سوم دبستان|کاملترین پاسخ های تشریحی- مجله استادبانک

    گام به گام کتابهای درسی در یک اپلیکیشن

    اپلیکیشن گام به گام استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

    دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

    دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK) (لینک کمکی)

    لینک دریافت رایگان از Google Play

    لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

    منبع مطلب : www.ostadbank.com

    مدیر محترم سایت www.ostadbank.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    آموزش فارسی سوم ابتدایی درس به درس

    توضیحات کلی در مورد کتاب فارسی سوم ابتدایی

    بر اساس مصوبهٔ شورای عالی آموزش و پرورش در پایهٔ سوم، در یک هفته، هشت ساعت به درس فارسی (خوانداری و نوشتاری) اختصاص دارد.

    منظور از هشت ساعت، هشت جلسهٔ (زنگ) چهل و پنج دقیقه ای است
    که پرداختن به کلیهٔ فعّالیت های دستوری، ادبی،نگارشی، املایی و … در این دورهٔ زمانی اتفاق می افتد.

    به همین جهت در تدوین برنامهٔ کلاسی تفکیک عنوان (املا، انشا، جمله نویسی، خوانداری، نوشتاری و …) صورت نمی گیرد

    و این هشت جلسه با نام فارسی قید می شود و معلّم به تشخیص خود و با توجّه به موقعیّت کلاس، فرایند آموزش را برنامه ریزی می کند.

    برای مثال اگر اکثر دانش آموزان در املا ضعف دارند، معلّم ساعات بیشتری را به تقویت مهارت املا اختصاص می دهد

    و یا اگر اکثریت کلاس استعداد بالایی در نگارش و بندنویسی دارند،

    وقت بیشتری در جهت توسعهٔ این مهارت می گذارد.

    مهم تکمیل آموزش محتوای کتاب، مطابق با جدول بودجه بندی مورد توافق شورای آموزشی مدرسه است.

    با تعهد و تلاش، برای همهٔ عناصر سازندهٔ کتاب فارسی (متن درس، بخوان و حفظ کن، بخوان و بیندیش، مثل ، حکایت، گوش کن و بگو، صندلی صمیمیّت، واژه آموزی، بیاموز و بگو، نمایش، نگاه کن و بگو، نگارش، خط تحریری، فعّالیت هایتکمیلی، حل جدول، فعّالیت های املایی، جمله سازی) اهمّیت قائل شوند

    فارسی سوم، نقطهٔ عطف پیوند روح لطیف دانش آموزان با مهارت های زبان آموزی است

    که در شکلی دل نشین و روان در بستر ذائقهٔ کودکانهٔ دانش آموزان این پایه، جاری می شود.

    فعّالیت های مربوط به خواندن و درک متن

    درست و نادرست، درک مطلب و درک و دریافت

    سؤال های بخش درست و نادرست، درک مطلب و درک و دریافت از سطح مقدماتی تا پیشرفته تنظیم شده است.

    در طرح سؤال ها سطوح زیر مورد نظر بوده است:
    درک اطّلاعات صریح متن
    رسیدن به استنباط
    تلفیق اطّلاعات متن
    تفسیر اطّلاعات متن

    واژه آموزی

    در این بخش، واژه های پایهٔ دانش آموزان منظمّ می گردد و گسترش می یابد.

    پیامد گسترش واژگان دانش آموز، در درک خوانداری و شنیداری، همچنین در سخن گفتن و نوشتن نمود می یابد.

    در این بخش ارائهٔ مطالب از آسان به مشکل و با توجّه به بسامد فرایند واژه سازی است.

    در دروس اوّل ابتدا واژگان ذهنی دانش آموز طبقه بندی می شود و در ادامه، فرایند ترکیب و در آخر، فرآیند وندافزایی اساس تولید واژه جدید است. آموزش با ملاک معنایی انجام می شود.

    1 اوّل روابط واژگانی شبکه معنایی
    2 دوم روابط واژگانی شبکه معنایی
    3 سوم روابط واژگانی شبکه معنایی
    4 چهارم روابط واژگانی شبکه معنایی
    5 پنجم روابط واژگانی کلمات هم نویسه
    6 ششم ترکیب اسم پایهٔ فعل «کش » مانند دودکش
    7 هفتم ترکیب اسم «سر » اسم یا صفت مانند سرسبز، سرحال
    8 هشتم ترکیب صفت «خوش » اسم مانند خوشمزه
    9 نهم ترکیب اسم «دل » پایهٔ فعل مانند دل خواه
    10 دهم وندافزایی پسوند صف تساز « مند » مانند سودمند
    11 یازدهم وندافزایی پسوند مکان « ستان » مانند بیمارستان
    12 دوازدهم وندافزایی پسوند مکان « دان » مانند نمکدان
    13 چهاردهم وندافزایی پسوند مکان و شغل « ی » مانند عکاسی
    14 پانزدهم وندافزایی پسوند اسم ساز « ه » با اضافه شدن به اعضای بدن مانند چشمه
    15 شانزدهم وندافزایی پسوند صفت ساز « ناک » مانند خطرناک
    16 هفدهم وندافزایی پسوند صفت ساز « انه » مانند کودکانه

    بیاموز و بگو

    هدفی که از آموزش مطالب بیاموز و بگو دنبال می شود، آشنایی با اجزای جمله است؛ به عبارت دیگر هدف این است که دانش آموز یاد بگیرد جمله را به اجزای آن خرد کند.

    این امر در تقویت درک خوانداری و شنیداری بسیارمؤثّر است.
    مطالب بخش بیاموز و بگو شامل دو قسمت است:

    1تصریف (مفهوم جمع) پسوندهای: « ها »« ان» « ات »
    2 تطابق فاعل و فعل با تمرین دوسویه جای خالی فعل و فاعل
    3 آشنایی با دو گونه زبان با تبدیل گفتار به نوشتار
    4 معرّفی زمان حال، با توجّه به کاربرد، با مثال از کارهایی که دانش آموز در حال حاضر انجام می دهد.
    5 معرّفی زمان گذشته، با توجّه به کاربرد، با مثال از کارهایی که دانش آموز دیروز انجام داده است.
    6 معرّفی زمان آینده، با توجّه به کاربرد، با مثال از کارهایی که دانش آموز فردا قرار است، انجام دهد.
    7 معرّفی فعل به عنوان هستهٔ معنایی جمله با ارائهٔ مثال هایی از مقایسهٔ جملات با افعال مختلف
    8 معرّفی فعل به عنوان هستهٔ معنایی جمله با ارائهٔ مثال هایی از فعل لازم به تنهایی
    9 معرّفی فاعل با ارائهٔ مثال هایی از فعل لازم بدون اشاره به واژهٔ فاعل
    10 معرّفی مفعول با ارائهٔ مثا لهایی از فعل متعدی بدون اشاره به واژهٔ مفعول

    1 نشانه های نگارشی
    2 معرّفی علامت های (س)، (ع)، (ص)
    3 معرّفی حکایت
    4 معرّفی شعر
    5 مثالی از تشبیه و معرّفی غیرمستقیم آن
    6 یادداشت برداری

    مهارت گوش دادن

    درک شنیداری، پیش نیاز درک خوانداری است، به همین سبب لازم است در سه سالهٔ اوّل ابتدایی مورد توجّه ویژه قرار گیرد.

    در کتاب فارسی سوم، فعّالیت «گوش کن و بگو » از درس یازدهم، برای پرورش تمرکز شنیداری و درک پیام اصلی و دقّت در جزئیّات متن طرّاحی شده است که نیاز به نرم افزار دارد.

    این فعّالیت سبب می شود مهارت شنیداری در یک فرایند سنجیده، به دانش آموزان آموزش داده شود.

    گام های این فرایند عبارت اند از:

    گام اوّل: دانش آموزان با تمرکز کافی به متن شنیداری گوش بسپارند.
    گام دوم: اطّلاعات صریح متن شنیداری را درک کنند.
    گام سوم: سیر رویدادهای متن شنیداری را به خاطر بسپارند.
    گام چهارم: اطّلاعات متن شنیداری را تلفیق کنند.
    گام پنجم: اطّلاعات متن شنیداری را تفسیر کنند.
    در انجام این فعّالیت ، متن شنیداری برای دانش آموزان پخش می شود،
    آنها با دقّت گوش می کنند و به پرسش های مربوط به آن پاسخ می دهند.
    دانش آموزان نباید متن یادشده را قبلاً دیده یا شنیده باشند.

    به همین سبب، این متن ها در کتاب درسی نیامده است.
    معلّمان گرامیلازم است توجّه کنند که اگر کلاس آنها امکانات پخش متن شنیداری را ندارد، از انجام این فعّالیت غفلت نکنند.

    مهارت سخن گفتن

    توانایی خوب سخن گفتن، عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید.

    خداوند، آفریدگار بهترین هاست و در قرآن مجید نیز در سخن گفتن بهترین را می خواهد.

    در کتاب فارسی سومابتدایی، برای آموزش سخن گفتن و پرورش «فن بیان »طرّاحی ویژه ای شده است.

    آموزش با فعّالیت تصویری «نگاه کن و بگو » آغاز می شود.
    تصاویر به گونه ای انتخاب شده اند که به کمک آنها موضوع در ذهن دانش آموز طبقه بندی شود و منسجم سخن بگوید.

    آموزش این فرایند با راهنمایی معلّم انجام می شود.
    مطلبی که اهمّیت دارد این است که دانش آموز در سال دوم، به اندازهٔ کافی در مورد تصاویر خلّقانه صحبت کرده است؛

    حالا زمان آن رسیده است تا به سخن او جهت داده شود و از پراکنده گویی جلوگیری شود.
    فعّالیت «نگاه کن و بگو » تا درس هشتم ادامه دارد.

    طی این هشت درس دانش آموز به کمک تصاویر، یاد می گیرد ابتدا یک موضوع را در ذهنش طبقه بندی کند، سپس سخن بگوید.

    از درس نهم، فعّالیتی با عنوان «صندلی صمیمیت » جایگزین آن شده است.

    در این فعّالیت، آموزش سخن گفتن یک گام جلوتر می رود و دانش آموز تنها با یک موضوع، بدون ارائهٔ تصویر، سخن می گوید.

    این فعّالیت، سخن گفتن منسجم و پیوسته به موضوع را آموزش می دهد

    و تمرینی برای سخن گفتن مناسب در برابر جمع و پرورش فن بیان در کودکان است.

    اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن، پیش درآمد درست نویسی و نوشتهٔ خلّق است.

    مهارت نوشتن

    نوشتن یکی از مهارت های زبانی است که از طریق آن، شخص می تواند اندیشه ها،باورها، احساسات و تجربه های دیداری، شنیداری و خوانداری خویش را به نوشتار درآورد.

    مهارت نوشتن به نویسنده، این امکان را می دهد تا در مورد مطالبی که می خواهد بنویسد، تفکر کند و نوشته های خود را پیرایش و ویرایش کند.

    نویسنده هرچه در به کارگیری هنجارهای نگارشی توانا تر باشد، مطلبی که می نویسد، منسجم تر خواهدبود و پیام او شفاف و روشن به خواننده، انتقال خواهدیافت.

    املاخود شامل مراحلی است که از آن جمله می توان به نوشتن درست نشانه ها، توانایی تبدیل نشانه های آوایی به نوشتاری و توانایی خواناو زیبانویسی اشاره کرد.

    کتاب فارسی سوم ابتدایی علاوه بر پرداختن به املا، به دومین سطح نوشتن توجّه ویژه ای دارد.
    سطح دوم نوشتن، نگارش و انشا است. از آنجایی که بند،اصلی ترین جزء انشا است، آموزش نگارش در پایهٔ سوم ابتدایی با بندنویسی شروع می شود.

    درواقع هدف این است که دانش آموز در پایان سال سوم ابتدایی قادر باشد یک بند منسجم بنویسد و نشانه های نگارشی را درست به کارگیرد.

    در کتاب مهارتهای نوشتاری، برای هر درس، صفحه ای با عنوان «نگارش » وجود دارد که به آموزش بندنویسی می پردازد.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    آموزش درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    روش تدریس پیشنهادی:روش تدریس اعضای گروه، بارش فکری

    روش تدریس اعضای گروه

    در این الگو هر فراگیر می تواند به اعضای گروه خود آموزش بدهد.

    بنابراین هر عضو هم به عنوان معلّم و هم به عنوان شاگرد عمل می کند.

    در اجرای این الگو، همیاری بین اعضای گروه راز موفّقیت است.

    هیچ کسی نمی تواند در کلاس درس،خاموش باشد.

    شیوۀ اجرا:

    1 کلاس را به گروه های سه نفره تقسیم کنید.
    2 به اعضای گروه ها شماره بدهید.
    3 از دانش آموزان بخواهید کتاب خوانداری را باز کنند و به متن درس سوم (آسمان آبی، طبیعت پاک) نگاه کنند.
    4 متن درس این قابلیّت را دارد که به سه بخش تقسیم شود و لطمه ای به پیوستگی مطالب وارد نشود
    به همین دلیل این روش برای این درس مناسب است.
    5 مطالعهٔ هر قسمت از درس را به صورت فردی به افراد گروه بر حسب شماره، واگذار کنید.
    6 از دانش آموزان بخواهید، شماره های مانند هم از هر گروه، یک جا جمع شوند و گروه جدید تشکیل دهند.
    7 اعضا در گروه های جدید یک به یک به نوبت هر چه را که از مطالعهٔ قسمت مربوط به خود آموخت هاند برای هم گروهی، توضیح دهند.
    بدین ترتیب آموخته های هر نفر با تکرار مطلب، تثبیت و کامل می شود
    8 از دانش آموزان بخواهید به گروه اصلی خود برگردند.
    9 دانش آموزان بعد از استقرار در گروه، به ترتیب شماره، مطالبی را که فرا گرفته اند برای هم توضیح می دهند.
    بدین ترتیب متن درس سوم توسّط دانش آموزان اعضا گروه تدریس می شود.
    10 اینک به جمع بندی مطالب بپردازید. تعدادی از بچّه ها جلوی کلاس آمده و برای کل کلاس توضیحاتی ارائه می دهند.
    بعد از تفهیم مطلب، بخش روخوانی درس را انجام داده و به تمرین های درک مطلب و درست و نادرست بپردازید.

    درک متن درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    توجّه داشته باشید که در فرایند درک متن در این فصل، پس از آموزش تمرکز و درک اطّلاعات صریح متن، گامی فراتر رفته و به استنباط پرداخته می شود.

    به عنوان مثال وقتی سؤال شده است، «آسمان آبی نشانهٔ چیست؟ »
    دانش آموز به کمک استنباط می تواند پاسخ دهد که نشانهٔ هوای تمیز است،

    واژه آموزی درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    به کلماتی که از یک ریشه و خانواده هستند و در سه حرف اصلی اشتراک دارند، کلمات هم خانواده می گویند،

    شناخت ویژگی هم خانواده بودن، به تشخیص شکل کلمات و درست نویسی در املا به دانش آموزان کمک می کند.

    موضوع هم خانواده بودن کلمات را فقط در کلمه های عربی آموزش می دهیم.

    معلّمان گرامی لازم است توجّه کنند که آموزش، فقط با توجّه به حوزهٔ معنایی کلمات هم خانواده انجام شود

    و حتی از ارائهٔ عنوان کلمات هم خانواده به دانش آموزان پرهیز شود.

    تعدادی از کلمات هم خانواده در دو یا سه دسته را به صورت درهم از طنابی که بالای تخته سیاه نصب کرده اید، با گیره آویزان کنید.

    سپس نمایندگان گروه، جلوی کلاس آمده، دسته های کلمات را مرتب کنند.

    شما نیز به ایشان کمک کنید. اگر تختهٔ هوشمند داشته باشید،

    می توانید با استفاده از این رسانه، تدریس را به صورت جذّاب ارائه دهید.

    شایان ذکر است که تولید محتوای الکترونیکی قبل از تدریس، در پیش برد اهداف آموزشی مؤثّر و مفید است.

    تمرین خواندن درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    با تقویت مهارت خواندن، مهار ت های زبانی دیگر به ویژه نوشتن، گسترش می یابد.

    لذا به این قسمت از کار اهمّیت بدهید. خواندن،اصلی ترین ابزار آموزش است.

    پرورش و تقویت مهارت خواندن موجب پرورش و به کار انداختن همهٔ قوای فکری و ذهنی «یعنی » قوّهٔ تمیز، استدلال، تعمیم، تجربه و قضاوت می گردد

    که هر کدام در نگارش و املای دانش آموز، نقش تعیین کننده ای دارد.

    برای بهبود سواد خواندن می توانید از دانش آموزان بخواهید مطلبی را که دانش آموزان دیگر با صدای بلند می خوانند، آنها خود آهسته بخوانند.

    نگاه کن و بگو درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    فعّالیت نگاه کن و بگو را با قوّت و ارائهٔ شگردهای خلّقانه مانند دروس قبل عملیاتی نمایید.

    بیاموز و بگو درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    در این بخش، هدف این است که دانش آموزان با دو گونهٔ زبان(گونهٔ گفتاری، گونهٔ نوشتاری) آشنا شوند.
    برای آموزش آن می توان دو کتاب داستان به کلاس آورد که یکی با زبان نوشتاری تدوین شده است و دیگری با زبان گفتاری.

    درواقع خواندن و مقایسهٔ دو متن سبب می شود دان شآموز بین آن دو تمایز قائل شود.
    گاهی دانش آموز هنگام املا کلمات را به زبان گفتاری می نویسد.

    برای جلوگیری از این مشکل می توانیم یک املا با گونهٔ گفتاری اجرا کنیم
    و توضیح دهیم که اگر این کار با آگاهی انجام شود، اشکالی ندارد

    اما وقتی متن با گونهٔ نوشتاری خوانده می شود، املای آن نیز باید به صورت نوشتاری باشد.

    در نوشتن متن، رعایت اصول درست نویسی و پرهیز از شکسته نوشتن و محاوره، توصیه می شود.
    توجّه کنید می توانید به عنوان تکلیف شب به این آموزش بیشتر بپردازید.

    بخوان و حفظ کن درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    موضوع شعر، بهداشت روانی است و دارای یک مضمون عاطفی است که پرداختن به آن در کلاس، جای تأمّل و دقّت دارد.

    ابتدا به روش بارش مغزی، نگرش ها و نظرات دانش آموزان را جویا شده، سپس مطلب خود را جمع بندی نمایید.
    شعر هم بازی سرودهٔ اسداللّه شعبانی است.

    درس سوم نوشتاری سوم ابتدایی

    صفحۀ اوّل درس سوم نوشتاری سوم ابتدایی

    تمرین سوم از صفحه اوّل کتاب نوشتاری درس سوم:
    پاسخ ⇐ درس، مدرسه، تدریس
    ربط، رابط، مرتبط
    شکر، شاکر، مشکور

    صفحۀ دوم درس سوم نوشتاری سوم ابتدایی

    هرگاه در یک عبارت، کلمهٔ اوّل به نشانه های ه ختم شود برای ربط به کلمهٔ دوم «یای میانجی » می آید؛

    در غیر این صورت  ِ ربط دو کلمه را به هم ربط می دهد.

    علّت این است که ساخت هجایی زبان فارسی امکان حضور دو مصوّت پشت سرهم را ندارد؛

    بنابراین برای آسان کردن تلفّظ، یک صامت میانجی بین آنها می آید.

    صفحۀ سوم درس سوم نوشتاری سوم ابتدایی

    معلمّ برای انجام درست تمرین اوّل، خود باید توانایی و قابلیت لازم برای خوانانویسی و زیبانویسی را داشته باشد.

    معلمّی که خط زیبا ندارد، نخواهد توانست صرفا با گفتن و توضیح دادن، خطّ دانش آموز را زیبا سازد.

    در این نوع یادگیری بین مهارت های ویژه معلمّ و یادگیری مؤثرّ رابط های مستقیم وجود دارد.
    لذا لازم است معلمّان محترم به این نکته توجّه داشته باشند.

    صفحۀ چهارم درس سوم نوشتاری سوم ابتدایی

    مطالب بخش نگارش با رعایت سلسله مراتب آموزشی، دانش آموز را در نوشتن یک بند خوب، یاری می رساند.

    در این صفحه پس از دو جلسه تمرین بندنویسی، تعریف بند ارائه می شود.

    درواقع نوع آموزش به گونه ای طرّاحی شده است که دانش آموزان در عمل به این معنی می رسند.

    آنها در درس اوّل ملاک ساختاری را آموختند  و در درس دوم به ملاک معنایی رهنمون شدند

    حالا در درس سوم جمع بندی می کنند که متن به لحاظ ساختاری از چند جمله تشکیل شده است و به لحاظ معنایی این جملات مرتبط هستند.

    لازم به ذکر است مطالب داخل کادر به هیچ وجه برای حفظ کردن نیست و فقط به هدایت و جمع بندی ذهنی دانش آموز کمک می کند.

    پس از اتمام بندنویسی از دانش آموزان بخواهید، نوشته های خود را در گروه برای دوستان شان بخوانند.

    متن پیشنهادی املا درس سوم فارسی سوم ابتدایی آسمان آبی، طبیعت

    در یک صبح دلپذیر بهاری به همراه پدرم به دامنهٔ کوهی رفتیم.

    پدرم گفت: «هر چه را که می بینی و می شنوی یادداشت کن. هر چه نوشتهٔ تو کوتاه و گویا باشد بهتر است. »

    گردش در محیط سالم انسا نها را غرق شادی و نشاط می کند و همهٔ آدم هایی که به کوه آمده بودند

    خوب به اطراف نگاه می کردند تا زیبایی های طبیعت را بهتر ببینند و به آنها خوش بگذرد.
    پدرم عادت دارد علاوه بر خانه، محلّه و طبیعت را پاکیزه نگه دارد.

    برای همین اگر در بین راه آشغال و زباله می دید آنها را در سطل زباله می انداخت.

    یکی از رفتگران که رفتار پدرم را دید. بسیار تشکّر کرد و گفت: «خوش حالم که شما به پاکیزگی اهمیّت می دهید.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    ناشناس : سلام درست و نادرست درک مطلب نویسنده ی بزرگ را بگویید

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 8 روز قبل
    0

    درک

    ناشناس 26 روز قبل
    0

    سلام

    ناشناس 27 روز قبل
    1

    سلام ببخشید میشه خواهش میکنم سوال ۲ صفحه ۱۰۴ فارسی روم هم بزارید خیلی هم ممنون

    1
    لاله 27 روز قبل

    ببخشید یادم رفت اسمم رو بگم 😊

    ( لاله هوشمند )هستم.. 1 ماه قبل
    1

    خوشم نیومد

    شما خوب درس نمیدید 😒😒😒😒😒😒😒😒😒

    مصطفی 2 ماه قبل
    2

    دک و مطلب

    مهسا 2 ماه قبل
    1

    لطفا تمام درس های سوم رو بفرست

    ماهان 2 ماه قبل
    -2

    درک ودریافت فارسی سوم ابتدایی

    عباس محمد زاده 2 ماه قبل
    3

    سلام من جواب درک متلب را میخاهم هرچه میگردم نیست

    0
    مصطفی 2 ماه قبل

    دک مطلب رامیخاهم ببینم

    مهرنوش خالقی 2 ماه قبل
    2

    بد بد بد

    -1
    ( لاله هوشمند )هستم.. 1 ماه قبل

    بله درسته

    ناشناس 2 ماه قبل
    5

    سلام درست و نادرست درک مطلب نویسنده ی بزرگ را بگویید

    محمدرضا 3 ماه قبل
    -2

    آیا کتاب فارسی خود را دوست داری ؟چرا ؟

    سجاد سعیدی 3 ماه قبل
    1

    ۱.چه زمانی تو کتاب را به سفر می بری‌ و کتاب کی‌ تو را‌ به سفر مبرد؟

    -1
    بله 1 ماه قبل

    بله

    فارسی درک مطلب سوال ۳ 3 ماه قبل
    2

    ۳

    -1
    محمدرضا 3 ماه قبل

    آیا کتاب فارسی خود را دوست داری ؟چرا؟

    -1
    محمدرضا 3 ماه قبل

    آیاکتاب فارسی خود را دوست داری؟چرا؟

    ناشناس 3 ماه قبل
    -2

    منم نمیدونم

    سارا 3 ماه قبل
    3

    جواب درک مطلب درس یار مهربان سوم دبستان

    0
    بد بود دوست نداشتیم 1 ماه قبل

    بله

    2
    محمدرضا 3 ماه قبل

    آیا کتاب فارسی خود را دوست داری؟چرا ؟

    -2
    محمدرضا 3 ماه قبل

    چه زمانی تو کتاب رابه سفر میبریی وکتاب کی تورا به سفر میبرد؟

    0
    پاشایی 3 ماه قبل

    وقتی ک کتاب رادرکیفم میگذارم وبه مدرسه میبرم ووقتی ان رامیخوانم اومرابه سفرمیبرد

    3
    محیا 3 ماه قبل

    چه زمانی تو کتاب رابه سفرمیبری و کتاب کی تورا به سفرمیبرد؟

    ناشناس 4 ماه قبل
    2

    درک و دریافت صفحه ۶۳ فارس سوم

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    احمد محمدی

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    درک مطلب درس اول

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    سلام دوست من هروقت کامل شدخبرم کن

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    چرا مادر پری کوچلونخی درست کردویک سر نخ رابه پایاو بست

    1
    ناشناس 26 روز قبل

    سلام

    0
    ناشناس 4 ماه قبل

    درک ودریافت

    علی باوی 4 ماه قبل
    1

    سوال ۳ سوال دربیاریم از درس

    نازنین 4 ماه قبل
    0

    سلام می شه کسی بگه جواب درک و دریافت ص۶۳ فارسی سوم چی می شه ؟؟؟؟؟؟؟

    1
    سامی 3 ماه قبل

    جواب 1) چون پی کوچولو بال نداشت و نمی توانست مثل مادرش پرواز کند و به زمین بیاید.

    جواب 2) خیر، چون خاله خرگوشه به پری کوچولو دروغ گفت.

    جواب 3) چون پری کوچولو هنوز بال نداشت و نمی توانست پرواز کند.

    نیا 5 ماه قبل
    0

    درک مطلب درس فداکاران پایه سوم

    -1
    مهدیار 4 ماه قبل

    رفتار شهید خیام و شهید فهمیده چه شباهتی با هم داشتند

    اعظم 5 ماه قبل
    0

    برنامه شما خیلی خوب است

    مهدی 5 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید