توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    تحقیق درباره بازی های رایانه ای

    1 بازدید

    تحقیق درباره بازی های رایانه ای را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    بازی های رایانه ای و بازی کردن فرهنگ ها

    بازی های رایانه ای و بازی کردن فرهنگ ها

    اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.

    با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید.در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.

    لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.

    برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

    منبع مطلب : civilica.com

    مدیر محترم سایت civilica.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    بازی کامپیوتری


    بازی رایانه ای یا بازی کامپیوتری (به انگلیسی: PC game یا Computer game) یک بازی ویدئویی است که به‌جای اجرا روی کنسول بازی ویدئویی یا دستگاه آرکید، در رایانه شخصی انجام می‌شود. بازی‌های کامپیوتری از سال ۱۹۸۳ خصوصاً در اروپا رایج گردیدند. این زمان، زمان کدگذاری اتاق خواب نام گرفت. این بازی‌ها از سال ۲۰۰۰ به‌صورت دیجیتالی مورد انتشار قرار گرفتند. این بازی‌ها به‌صورت رایگان یا به‌عنوان محصول تجاری عرضه می‌شوند.

    رشد اولیه

    توسعه PDP-1 در سال ۱۹۶۱ برای بازی‌های کامپیوتری معتبر می‌باشد. بازی‌های کامپیوتری شامل دو کنترل‌کننده می‌باشد که در فضا مانور داده و سبب نابودی یکدیگر می‌شوند. همچنین رایانه‌های شخصی تنها با توسعه ریز پردازنده و میکرو کامپیوتر و بازی کامپیوتری نسبت به رایانه‌های بزرگ و مینی کامپیوتر که قبلاً وجود داشته‌اند محبوب تر شده‌اند .OXO، اقتباس شده از tic-tac-toe، در سال ۱۹۵۲ برای EDSAC عرضه گردید. یکی دیگر از بازی‌های کامپیوتری در سال ۱۹۶۱ توسعه پیدا کرد در زمانی که دانشجویان MIT مارتین گریتز و الن کوتاک با استیو روسول کامپیوتر را برای محاسبات ریاضی استفاده کردند.[۱] اولین نسل از بازی‌های رایانه‌ای که از داستانها اخذ شده بود توسط کاربر از طریق صفحه کلید قابل بازی کردن بود. اولین بازی ماجراجویی در سال ۱۹۷۶ توسط ویل کرودر برای مینی کامپیوترهای PDP-11 ساخته شد و در سال ۱۹۷۷ به وسیلهٔ دون ودز تکمیل گردید.[۲] از سال ۱۹۸۰ قابلیت کامپیوترهای شخصی برای راه‌اندازی بازی‌های افزایش یافت ولی در این زمان گرافیک کامپیوترها یک عامل مهم در یه .دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده. بازی‌ها معرفی گردید. بازی‌های بعدی شامل دستورهای متنی همراه با گرافیک پایه در بازی‌های SSI Gold Box مانند Pool of Radiance, و Bard's Taleبود. از سال ۱۹۷۰ الی ۱۹۸۰ بازی‌ها در راستای گروه‌ها و نشریات سرگرم‌کننده و تفریحی مانند Creative Computing و Computer Gaming World توسعه پیدا کرد. این نشریات استاندارد نوشتن در کامپیوتر و بازی کردن یا خواندن نرم‌افزارها را ارائه نمود.[۳] میکروسافت یکی از اولین بازی‌ها بود که به کاربرها فروخته شد. از اولین فروش در سال ۱۹۷۷ میکروسافت بیش از ۵۰ هزار نسخه بر روی کاست نوار فروخت.

    رکود صنایع و عواقب آن

    همان‌طور که بازی‌های ویدئویی جهت عرضه به بازار به شکل کارتریج با کیفیت پایین توسط شرکت‌های متعدد به بازار عرضه گردید و محصولات زیادی مانند Atari 2600 توسط Pac-Man و E.T. جهت استفاده کامپیوترهای شخصی وارد بازار شد. از سال ۱۹۸۳ علاقه‌مندی به بازی‌های ویدئویی کاهش یافته و توجهات به سمت بازی‌های کامپیوتری سوق پیدا نمود.[۴] در اثر رکود اقتصادی بازار این بازی‌ها مقداری کساد شده و شرکت‌ها دچار زیان و ضرر شدند. در مقابل بازار کامپیوترهای خانگی رونق گرفت. از نمونه‌های ارزان آن‌ها می‌توان به کمودور ۶۴ نام برد. بازار با تجربه آمریکائی شمالی با ایجاد سیستم NES در آمریکا تجدید حیات نمود. رونق بازی‌های کامپیوتری در اروپا تا سال‌ها ادامه داشت. کامپیوترهای با مارک ZX Spectrum و BBC Micro در بازار اروپا بسیار موفق بودند. اما NES که انحصار آمریکای شمالی و ژاپن شده بود، موفق نگردید. تنها کنسول ۸ بیتیکه در اروپا موفق بود بر اساس Sega Master System واقع شده بود.[۵] تفاوت کلیدی میان کامپیوتر غربی و ژاپنی در زمان رزولوشن صفحه نمایش بود. رزولوشن سیستم ژاپنی بیشتر از 640 X ۴۰۰ بود. در زمان سیستم ۱۶ بیتی Commodore Amiga و Atari ST در اروپا عمومی شده بودند در حالیکه Sharp X68000 و FM Towns در ژاپن عمومی شده بود.

    تکامل بازی‌های رایانه ای

    در سال ۱۹۸۷ IBM PC بسرعت در بازار رشد نمود و به مهم‌ترین شرکت سازنده بازی‌های تبدیل شد. بیش از یک سوم از بازی‌های که در آمریکای شمالی برای کامپیوترهای شخصی فروخته شده دو برایر تعداد کمدورهای و Apple II فروخته شده بود. در سال ۱۹۸۹ Computer Gaming World گزارش نمود که صنایع به سمت استفاده از کارت گرافیک VGA می‌باشند. در حالی که برخی از بازی‌ها با پشتیبانی از VGA در آغاز سال آگهی شد آن‌ها معمولاً گرافیک EGA از طریق کارت‌های VGA پشتیبانی می‌شوند. دراواخر سال ۱۹۸۹ اکثر ناشران از 320x200 MCGA به عنوان زیرگروه VGA حمایت کردند.[۶][۷][۸] پیشرفت‌های بیشتر به کارهای هنری بازی و صوتی با امکان معرفی ساخته شد در دسامبر ۱۹۹۲ Computer Gaming World گزارش داد که DOS 82 درصد از فروش بازی‌های کامپیوتری را در سال ۱۹۹۱ به خود اختصاص داده‌است – در آوریل ۱۹۹۳ Computer Gaming World اعلام نمود ۹۱ درصد خوانندگان از کامپیوترهای IMB 6% Amiga و 3% Macintosh و 1% Atari ST استفاده کرده‌اند. همچنین مؤسسه ناشران نرم‌افزار بر اساس مطالعات که بر روی کاربران انجام داده‌اند اعلام کرده‌اند که ۷۴٪ آن‌ها از کامپیوترIBM و 10% Macintosh و، 7% AppleII و بقیه ۸٪ استفاده نموده‌اند. 51% IBM[۹] حافظه CD-ROM نسبت به فلاپی‌ها بسیار زیاد می‌باشد که این مهم کمک به کاهش سرقت در نرم‌افزارها و نیز کاهش قیمت آن‌ها می‌کند.

    بازی‌های معاصر

    از سال ۱۹۹۳ بازی‌های کامپیوتری نسبت به سایر نرم‌افزارها نیاز به حافظه بیشتری پیدا کرد. از سال ۱۹۹۶ با توسعه نرم‌افزار ویندوز حافظه و مسایل مربوطه ساده شدند.[۱۰] کنسولهای 3D مانند Super Mario 64 سبب محبوبیت in hardware accelerated 3D graphics در کامپیوترهای شخصی گردید. سرعت و بهبود تکنولوژی گرافیک کامپیوترها سبب افزایش سطح واقع گرایی در رابطه با بازی‌های کامپیوتری گردید.

    خصوصیات اساسی

    بازبودن

    ویژگی‌های مشخص سیسم عامل PC فقدان کنترل متمرکز است. تمامی سیستم‌ها عامل بازی‌ها بجز اندروید در یک گروه ساده مدیریت می‌شوند. مزایای صریح بودن شامل موارد زیر می‌باشد.[۱۱]

    بازیهای قدیمی می‌توانند در سیستم‌های جدید نیز مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی بازی‌های جدید اغلب در سیستم‌های قدیمی نیز قابل اجرا می‌باشند

    بازیها جهت به روز شدن نیاز به گرفتن اجازه بر روی کامپیوترها ندارند و سیستم‌های عامل عموماً در حال تغییر می‌باشند.[۱۲][۱۳]

    کامپیوترها یک ابزار چند منظوره می‌باشند و عملکرد داخلی آن به صاحب آن بستگی دارد و پیکر بندی اشتباه می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد نماید. سازگار بودن سخت‌افزارها نیز امکان‌پذیر می‌باشد. توسعه بازی‌ها با طیف گسترده‌ای از تنظیمات سخت‌افزار همراه می‌باشد.

    به‌طور کلی اجزای کامپیوتر به صورت جداگانه برای سود به فروش می‌رسد[۱۴]

    در بیشتر مواقع کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزارهای کامپیوتر مشکل می‌باشد. این امر منجر به سوئ استفاده و تقلب در آن‌ها می‌گردد.[۱۵]

    صراحت نرم‌افزارها سبب می‌گردد تا کاربرها اجازه ویرایش و بارگذاری آن‌ها در اینترنت را بر اساس حالت آن‌ها داشته باشند.[۱۶] انتشار ابزار برای ایجاد یک بازی توسط سازندگان امر طبیعی می‌باشد این معمول است برای توسعه دهندگان حرفه‌ای که برای ایجاد بازی به انتشار ابزار بپردازند. [۱۷]

    بازی PC عمدتاً از طریق اینترنت به روش دانلود به صورت مستقیم به فروش می‌رسد.[۱۲] این رویکرد اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان مستقل کوچک با تولید کنندگاه بزرگ بازی‌ها رقابت کنند و این امر از محدود شدن سرعت و ظرفیت دیسکهای نوری که کاربرد زیادی در بازی‌ها دارند جلوگیری می‌کند . .[۱۸][۱۹] توزیع دیجیتال هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و کمبود سهام را حذف کرده و اجازه می‌دهد هزینه‌ها افزایش پیدا نکند.[۲۰]

    موزه بازی‌های رایانه‌ای

    موزه‌های بازی‌های رایانه‌ای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد:

    در سال ۲۰۱۱ در برلین، موزه‌ای افتتاح شد که محل نگهداری بازی‌های رایانه‌ای از دهه ۱۹۷۰ تاکنون است.

    موزه هنر و سرگرمی‌های دیجیتال، در اوکلند کالیفرنیا نیز نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای است که در آن مجموعه، به این‌گونه بازی‌ها به صورت کلی جمع‌آوری شده‌اند.

    موزه بازی در رم به نگهداری از بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده شده‌است.

    موزه تاریخ رایانه در مانتین ویو در کالیفرنیا دارای مجموعه‌ای از بازی‌های رایانه است و به بازدیدکنندگان اجازه بازی با نخستین بازی ویدئویی یعنی بازی جنگ فضایی را می‌دهد.

    بازی های رایانه ای در فضای مجازی

    امروزه بازی های رایانه ای بصورت فایل های نصبی در فضاهای مجازی و وبسایت های بصورت رایگان برای دانلود ارائه می گردند و دسترسی به این بازی ها به راحتی و با حداکثر سرعت امکان پذیر می باشد.[۲۱]

    جستارهای وابسته

    منابع

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    مدیر محترم سایت fa.wikipedia.org لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مقالات علمی همکاران-بازی های رایانه ای، بایدها و نبایدها | مرکز بهداشت شماره 2

    بازی های رایانه ای، بایدها و نبایدها

    بازی‌های رایانه ای جزو محبوب‌ترین بازی‌ها برای بچه‌ها لقب گرفته، اما باید توجه داشت که این بازی‌ها می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به حساب بیاید.  هر چند به اعتقاد برخی کارشناسان، تعدادی از بازی‌های فکری و معمایی می‌تواند سلول‌های مغزی را به فعالیت واداشته و فکر کودکان را تقویت کند و در رشد خلاقیت و بالندگی ذهنی کودکان تاثیر داشته باشد، اما والدین باید در انتخاب نوع بازی برای گروه‌های سنی و تاثیر این بازی‌ها در جسم و روح فرزندان خود نهایت دقت را داشته باشند.

    بازی‌های رایانه ای، خلاقیت کودکان را شکوفا می‌کند و به نیازهای آن‌ها برای تجربه کردن هیجان، پاسخ فوری می‌دهد. علاوه بر آن، مهارت‌های حرکتی انگشتان دست کودکان و نوجوانان در اثر مشغول شدن با صفحه کلید و بازی‌های رایانه ای به تدریج افزایش می‌یابد در نتیجه این گروه از بچه‌ها در کار با رایانه نیز سریع تر از سایر کودکان عمل می‌کنند. البته در کنار این فواید مضرات قابل توجهی نیز در بازی‌های رایانه ای گزارش شده است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

    کودک نباید در بازی های رایانه ای آزادانه عمل کند . والدین باید برای بازی وی محدودیتی قائل شوند.به طور میانگین یک کودک می تواند به مدت دو ساعت، آن هم با کنترل و نظارت والدین از بازی های رایانه ای مناسب برای سن خود استفاده کند. با توجه به تحقیقات انجام شده ، مدت زمان نشستن پشت میز رایانه نباید بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد و این، درباره کودکانی که بازی های رایانه ای انجام می دهند نیز صدق می کند. کودکان و نوجوانان معتاد به اینترنت مانند رانندگانی هستند که بی اعتنا به علایم راهنمایی و رانندگی، اتومبیل اسقاطی خود را در جاده‌های خاکی به هر سو می‌رانند تا آن که بالاخره وارد تونل افسردگی می‌شوند. افرادی که ساعت‌های متمادی در اینترنت پرسه می‌زنند و به بازی‌های رایانه ای می‌پردازند معمولا برای درس خواندن و فراگیری نکات و مباحث آموزشی، وقت کم می‌آورند

    محاسن بازی ها  ی رایانه ای

    یادگیری آسان

    با رایانه هرچند بار که بخواهند، می توانند موضوعی را ببینند و مرور کنند.

    خلق نقاشی ها بدون کثیف کردن لباسها و اطراف

    تمرین مهارت ها

    آموزش مفاهیم و مبانی ریاضیات را با کمک شکلهای کودکانه

    وارد کردن بچه ها  به دنیایی که کنترلش در دست آنهاست و به همین دلیل آنها از این بازی لذت می برند.

    باعث هماهنگی چشم و دست وپرورش عضلات ظریف کودک می شود.

    وسیله کمک آموزشی برای معلولین و پرکردن اوقات فراغت آنان است.

    معایب بازی های رایانه

    الف ) آسیبهای جسمانی

    عوارض چشمی: فرد به دلیل خیره شدن مداوم به صفحه نمایش رایانه به شدت تحت فشار نور قرار می گیرد

    به دلیل این که کودک در یک وضعیت ثابت تا ساعتها می نشیند ، ستون فقرات و استخوان بندی او دچارمشکل می شود. احساس سوزش و سفت شدن گردن ، کتف ها و مچ دست از دیگر عوارض کار نسبتاً ثابت و طولانی مدت با رایانه است .

    پوست فرد در معرض مداوم اشعه هایی قرار می گیرد که از صفحه رایانه پخش می شود.

    ایجاد تهوع و سرگیجه خصوصاً درکودکان و نوجوانانی که زمینه صرع دارند، از دیگر عوارض بازی ها ی رایانه ای است .

    چاقی و اضافه وزن: خوردن تنقلات و خوراکی هنگام تماشای تلویزیون یا بازی رایانه ای، کودک را در معرض چاقی قرار می دهد؛ چرا که فرد بدون توجه و ناآگاه از مقدار موادی که مصرف می کند، فقط این خوراکی ها  را می خورد و در بسیاری موارد به دلیل اینکه به مقدار زیادی حواس خود را به آنچه که  می بیند معطوف نموده، از غذاهای آماده و یا خوراکی هایی با ارزش غذایی کم و کالری بالا استفاده می کند که  به راحتی خورده می شوند و نیازی به جویده شدن ندارند. در پاره ای اوقات در بازی های رایانه ای طولانی مدت استفاده کودکان یک یا چند وعده غذایی خود را حدف می کنند و این، بیشترین آسیب را به عادات و رفتارهای تغدیه ای آنان می زند.

    آسیب های جسمانی فراوانی از جمله بروز تیک ها و فشارهای عصبی، سردرد، چشم درد، چاقی، کمر درد، دردهای مفصلی انگشتان و مچ دست، کم خوابی و بی خوابی، اختلال در اشتها می تواند به همراه داشته باشد.

    ب ) آسیبهای روانی – تربیتی

    ۱- تقویت حس پرخاشگری .

    خشونت مهمترین مشخصه بازی های رایانه ای است استمرار چنین بازی هایی کودک را پرخاشگر و ستیزه جو بار می آورد.

    و در طراحی جدیدترین و جذابترین بازی های کامپیوتری به حد افراط از آن استفاده می شود

     ۲- انزواطلبی

    کودکانی که به طور مداوم با این بازی ها درگیرند درونگرا می شوندکه این امر باعث می شود که کودک از گروه همسالان جدا شود که این خود سرآغازی برای بروز ناهنجاری های دیگر است .

    ج) تنبل شدن ذهن:

    این بازی ها سلولهای مغزی را گول می زنند و از نظر حرکتی نیز فقط چند انگشت کودک را حرکت می دهند . کودک سر خورده ، افسرده، غیر متحرک وغیرسازنده هستند و خود اتکایی او بسیار کم خواهد بود و ابتکار عمل نخواهند داشت.

    د) تاثیر منفی در روابط خانوادگی :

    در بعضی خانواده ها زن و مرد شاغل هستند و یا بعضی ازمردان بیش از یک شغل دارند و خود به خود روابط عاطفی و درکنار هم بودن خانواده کمتر شده کا امروزه نیز جعبه جادویی یا جاذبه ی سحر آمیزی به نام رایانه مشکلات را دوچندان کرده است.

    و) افت تحصیلی

    به دلیل جاذبه مسحور کننده ای که این بازی ها دارد، بچه ها وقت و انرژی زیادی را صرف بازی با آن می  کنند، حتی بعضی از کودکان صبح، زودتر از وقت معمول بیدار می شوند تا قبل از مدرسه کمی بازی کنند .

    رهنمودها

    اگر چنانچه قراراست از بازی های کامپیوتری استفاده کنید، بهتراست بازی های تصویری خلاق که کودکان باید به وسیله آنها، معما هایی را حل کنند، بیش از بازی های دیگر مورد توجه قراردهید.

     بازی دسته جمعی کودکان ، با ابزارهای تصویری کمتر مسئله ساز است، این اسباب بازی ها ، زمانی مخرب خواهد بود که کودک به تنهایی برای ساعات طولانی ، غرق بازی شود.

     والدین وقت بیشتری را به کودک و نوجوان خویش اختصاص بدهند. هر قدر وقت گذاری و ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد زمینه چنین بازی هایی کمتر فراهم می شود.

    بهتراست که والدین همراه فرزندان خود به کوهستان، باشگاهها و میادین ورزشی بروند و به بازی های مورد علاقه آنها بپردازند تا انرژی عصبی و روانی آنان تخلیه شده و توجهشان ازبازی ها ی رایانه ای منحرف شود.

    به فرزندتان اجازه ندهید در فاصله نزدیکی از صفحه رایانه بنشیند.

    ازرایانه های با صفحه کوچک استفاده کنید.

    نور صفحه تلویزیون را کم کنید.

     ضروری است بچه ها به طور مرتب بین دو نوبت بازی استراحت کنند.

    چشمها باید مسلط به صفحه رایانه باشد.

     روشنایی اتاق به نحوی تنظیم شود که زنندگی نور به حداقل برسد.

    بهتر است والدین با کودکان صحبت کنند که فقط روزهای تعطیلی مجاز به استفاده ازاین بازی ها  هستند.

    با استدلال و منطق آسیب هایی را که کامپیوتر به کودکان وارد می آورد متذکر شوید.

    مخربترین بازی های تصویری ، بازی هایی هستند که تصاویر آنها، به طور مکرر، بر صفحه ظاهر می شوند و کودک باید به تمام تصاویری که ازبرابر چشم وی می گذرند، شلیک کند، لذا توصیه می شود از این گونه بازی ها کمتر در دسترس کودک قرار گیرد.

    والدین هنگام خرید بازی برای فرزندان خود سعی کنند از بازی‌های تولید داخل استفاده کنند و شرایط سنی فرزندان خود را برای آن بازی درنظر بگیرند.   همچنین باید زمان بیشتری را برای فرزندان خود صرف کنند چراکه هر قدر صمیمیت والدین با فرزندان بیشتر باشد زمینه استفاده کودکان از چنین بازی‌هایی کمتر خواهد شد. 

    زمینه رفتن کودکان خود به گیم نت ها را از بین ببرند، زیرا این محیط‌ها مکان مناسب برای کودکان آنان نیست.  البته جاذبه بازی‌های رایانه ای امروزی بسیار شگفت انگیزتر از بازی‌های سنتی قدیمی است و اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان و گاهی بزرگ‌ترها جذب اینگونه بازی‌ها می‌شوند بی دلیل نیست.

    تهیه و تنظیم:  اعظم عباسی کارشناس بهداشت خانواده مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان

    منبع: ماهنامه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، تبیان

    منبع مطلب : isfhealth2.mui.ac.ir

    مدیر محترم سایت isfhealth2.mui.ac.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    یه بنده خدا ناشناس 16 روز قبل
    1

    عالی بود خیلی ممنون

    مهدی 1 سال قبل
    2

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید