در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه

    1 بازدید

    بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    تاریخ باز شدن مرز هوایی بین ایران و ترکیه مشخص شد! (بروزرسانی در 30 شهریور)

    تاریخ باز شدن مرز هوایی بین ایران و ترکیه مشخص شد! (بروزرسانی در 30 شهریور)

    جدید ترین خبر در تاریخ 30 شهریور 1399 :

    1️⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی ترکیش
    ۵ مهر ماه - فرودگاه استانبول

    2⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی پگاسوس
    ۷ مهر - فرودگاه صبیحا

    3⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی ایران ایر تور
    ۴ مهر از تهران و ۷ مهر از تبریز

    4⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی ایران ایر
    ۴ مهر - فرودگاه استانبول

    5⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی قشم ایر
    ۳ مهر - فرودگاه استانبول

    6⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی ماهان
    2-3-6-8-9 مهر - فرودگاه استانبول

    7️⃣ آغاز پرواز تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی آسمان
    ۴ مهر - فرودگاه استانبول

    جهت چک کردن قیمتبلیط استانبول اینجا کلیک کنید.

    نکته مهم : با توجه به ظرفیت پایین تک پروازهای برنامه ریزی شده، ظرفیت پروازها خیلی سریع پر میشوند. ما از همین طریق تاریخها و اطلاعیه های بعدی را اطلاع رسانی میکنیم.

    بخشنامه جدید و مهم ایران ایر در خصوص شرایط سفر به ترکیه از طریق مرز هوایی

    ===========================

      خبر در تاریخ 30 شهریور 1399 :

      ترکیش ایرلاین برای چندمین بار تاریخ جدید باز شدن پروازهای تهران - استانبول - تهران را اعلام کرد. در اطلاعیه ای که امروز از طرف ترکیش منتشر شده تاریخ 26 سپتامبر مصادف با 5 مهر 1399 به عنوان اولین تاریخ شروع پروازها اعلام شده است. جهت چک کردن قیمت بلیط استانبول اینجا کلیک کنید.

    ===========================

     خبر در تاریخ 29 شهریور 1399 :

    برقراری اولین پرواز توریستی تهران - استانبول در 1 مهر 1399

    هواپیمایی ماهان طبق بخشنامه اعلامی خود در روز سه‌شنبه 1 مهر 1399، اولین پرواز توریستی بین تهران و استانبول برگزار خواهد شد. جهت مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

    ===========================

      خبر در تاریخ 2 شهریور 1399 :

    ترکیش ایرلاین، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه، در جدیدترین بروزرسانی برنامه‌های پروازی خود اعلام کرد، از اوایل سپتامبر پروازهای خود را به ۵ شهر ایران از سر می‌گیرد. برنامه پروازی که ترکیش اعلام کرده به شرح زیر است:

    1️⃣ تهران: ۲۱ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر (در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است)
    2️⃣ تبریز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر  (در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است)
    3️⃣ شیراز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر  (در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است)
    4️⃣ مشهد: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر  (در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است)
    5️⃣ اصفهان: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر  (در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است)

    لازم به ذکر است این برای چندمین بار است که ترکیش برنامه پروازی به ایران را اعلام میکند، در چند سری قبل برنامه های اعلامی انجام نشدند و کنسل شدند. طبق شنیده ها فعلا تاریخ 10 مهرماه برای شروع مجدد پروازها اعلام شده است.

     منبع : وب سایت ترکیش ایرلاین

    ===========================

    اطلاعیه قدیمی :

    به نظر می‌رسد پس از گذراندن روزهای سخت قرنطینه در دوران کرونا، کم‌کم مرزهای هوایی کشورهای مختلف به روی یکدیگر باز می‌شود و البته این امر مهم با رعایت اصول تازه‌ای که دیگر به بخش جداناپذیری از فرهنگ سفر تبدیل شده، رخ خواهد داد.

    باتوجه به همین موضوع و به تازگی، وزیر امور خارجه ترکیه، کاووس اوغلو، اظهار داشته است که ترکیه برنامه دارد تا از تاریخ 11 شهریور ( در تاریخ 2 شهریور مشخص شد این برنامه کنسل شده است و طبق شنیده ها تاریخ 10 مهر 99 به عنوان تاریخ بعدی اعلام شده است) ، مرزهای هوایی این کشور را به روی ایران باز کرده و پروازهای بین ترکیه و ایران را از سر بگیرد.

    در جلسه‌ای که در مورد روابط و مسائل منطقه‌ای دو کشور در آن صحبت شد به این موضوع مهم نیز پرداخته شد، چراکه صنعت گردشگری در روابط بین دو کشور بسیار اهمیت داشته و یکی از نقاط عطف آن به شمار می‌رود و سالانه گردشگران بسیاری از ایران و از طریق هوایی به این کشور سفر می‌کنند. در این جلسه، هر دو طرف مذاکره اظهار امیدواری کردند که با برداشتن این قدم مهم، بتوان بخش ناچیزی از زیان‌هایی که صنعت گردشگری دو کشور در دوران پاندمی کرونا متحمل شدند را جبران کرد.

    آیا شما به محض باز شدن مرزهای هوایی ترکیه، به این کشور سفر خواهید کرد؟

    منبع: cnnturk.com

    منبع مطلب : lastsecond.ir

    مدیر محترم سایت lastsecond.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    چرا ترکیه مرز هوایی با ایران را باز نمی‌کند؟ - ایسنا

    چرا ترکیه مرز هوایی با ایران را باز نمی‌کند؟ - ایسنا

    به گزارش ایسنا، ترکیه از اسفندماه ۹۸ همزمان با تایید سرایت ویروس کرونا به ایران، تمام مرزهای مشترک را بست. اواخر خردادماه که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه رفت، برای بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی دو کشور گمانه زنی‌هایی شد تا این که روزنامه های ترکیه به نقل از وزیر امور خارجه این کشور نوشتند: مرز هوایی دو کشور از اول ماه اگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز می‌شود. با این وجود شرکت‌های هواپیمایی ایرانی زودتر از آن موعد، یعنی از اوایل تیرماه بلیت فروشی را آغاز کردندو در اطلاعیه‌هایی هم اعلام کردند این پروازها فقط برای شهروندان ترکیه، افراد دارای کارت اقامت و ویزای کار این کشور است. ترکیش ایرلاین هم اعلام کرد که پروازهای ترکیه به تهران از ۱۶ جولای (۲۶ تیرماه) از سر گرفته می‌شود، هرچند چندین بار این تاریخ را تغییر داد و هرگز پروازی را برقرار نکرد.

    در همان روزها، حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ تاکید کرد که مرزها برای مسافران و سفرهای توریستی باز نشده و هشدار داد که وضعیت بازگشایی مرز هوایی ایران و ترکیه قطعی نیست، چرا که ایرلاین ترک تا به حال چندین‌بار تعلیق پروازهای این مسیر را تمدید کرده و تاریخ برقراری پروازها را تغییر داده است.

    حدود دو هفته بعد، درحالی که تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و یک شرکت هواپیمایی ترک درحال فروش بلیت در مسیر تهران ـ استانبول بودند، سخنگوی سازمان هواپیمایی (۲۰ تیرماه) گفت که تبلیغات انجام تور و اعزام توریست به ترکیه صحت ندارد و مسافران باید از صحت و سقم بلیتی که دریافت می‌کنند، مطلع باشند.

    بعد از آن (۲۱ تیرماه)، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از مردم خواست تا زمانی که به صورت رسمی و قطعی راه‌اندازی پروازهای خارجی اعلام نشده بلیت آن را از سایت‌هایی که آن را تبلیغ می‌کنند نخرند. مقصود اسعدی سامانی در ادامه آن اظهارات گفت که در گذشته که هواپیمایی ترکیه خرید بلیت برای مردم ایران را آغاز کرده بود هشدار داده بودیم که معلوم نیست که این پروازها چه زمانی انجام شود و اینکه ایرلاین‌های خارجی بلیت بفروشند و امکان پرواز وجود نداشته باشد تنها حاصل آن این است که پول بلیت مردم را پیش خودشان نگه خواهند داشت.

    انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هم به این اظهارات واکنش نشان داد و اعلام کرد: آژانس‌های مسافرتی کار غیرقانونی نمی‌کنند. اگر مرز باز نیست، چرا پرواز را برقرار کرده‌اند؟ اگر مرز باز است و هواپیمایی‌ها بلیت می‌فروشند، چرا به آژانس‌ها ایراد می‌گیرند که بلیت پرواز و هتل فروخته‌اند!؟ پس مسافر از کجا باید این خدمات را بخرد؟ از طرفی مردمی که الان به ترکیه می‌روند قصد تفریح و آفتاب گرفتن در ساحل را ندارند و انگیزه‌ها بیشتر کاری و تجاری است.

    یک هفته بعد از این کنش‌ها و واکنش‌ها، ترکیه اعلام کرد که مجوز پروازها از ایران و افغانستان را لغو کرده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ۲۹ تیرماه گفت که شب قبلش، کشور ترکیه اعلام کرده که از ساعت صفر بامداد امروز پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند. برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به شهرهای ما بیاید همچنین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام شود اما شب گذشته ترکیه با صدور این پیام، اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نکرد.  

    همان روز دو شرکت هواپیمایی ایرانی که در این مسیر بلیت فروخته بودند به اطلاع مسافرانشان رساندند: «با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکیه و بسته‌شدن مرزهای این کشور، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا «اطلاع ثانوی» لغو شد. بر اساس اعلام کشور ترکیه، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شد.»

    گمانه زنی‌های غیر رسمی درباره علت لغو پروازهای تهران ـ استانبول زیاد است؛ از خبری که درباره عبور ۲۵ میلیون ایرانی از ویروس کرونا که در ۲۸ تیرماه اعلام شد تا تشکیک در صدور مجوز پروازهای تهران ـ استانبول. با این حال تعدادی از آژانس‌های ایرانی به ایسنا خبر داده‌اند که هواپیمایی ترکیه در نامه جدیدی، لغو ناگهانی این پروازها را بر گردن ویروس کرونا انداخته است. مقامات ترکیه تا کنون اظهارنظری در این رابطه نداشته‌اند. در نامه شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاین) نیز نوشته شده است: «در ادامه شیوع ویروس کرونا، تمام پروازهای این شرکت از مبدا ایران تا تاریخ ۱۵ اگوست ۲۰۲۰ برابر با ۲۵ مردادماه کنسل است.»

    این آژانس‌ها برای حفظ منافع کاری، به رقم بدهی شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته اشاره دقیق نمی‌کنند اما می‌گویند این شرکت هواپیمایی ترک و یکی از ایرلاین‌های ایرانی هنوز بدهی بلیت‌های کنسل شده در ماه های گذشته را کامل نداده‌اند، یک بدهی جدید بالا آورده‌اند و مردم را بار دیگر سرگردان کرده‌اند.

    آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می‌دهد: ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، پیش از مسدود شدن مرزهای دو کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا، جزء پنج کشور نخست بود که بیشترین تعداد گردشگر را در ترکیه داشتند. دولت ترکیه از اول ماه جولای (۱۱ تیر)، مرزهای خود را به روی تعدادی از کشورها که ویروس کرونا را کنترل کرده‌اند، باز کرد، اما هنوز مرز هوایی و زمینی ایران و ترکیه بسته است و دسترسی به دو کشور از طریق پروازهای قطر امکان پذیر است.

    انتهای پیام

    منبع مطلب : www.isna.ir

    مدیر محترم سایت www.isna.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    چرا باز شدن مرز ایران و ترکیه مهم است؟

    چرا باز شدن مرز ایران و ترکیه مهم است؟

    به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: بسته بودن مرزی مثل ترکیه فقط به گران‌تر شدن پرواز‌های این مسیر دامن زده است. نه تنها ایرلاین خارجی، بلکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی که گاهی در مسیر ترکیه پرواز دارند، بلیت‌ها را گران کرده‌اند، قیمت پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی برای مسیر یک‌طرفه استانبول ـ تهران به ۱۰ میلیون تومان هم رسیده است.

    مرز‌های ایران و ترکیه از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا بسته شد. دولت ترکیه قول داده بود مرز هوایی دو کشور از ابتدای ماه آگوست برابر با ۱۱ مردادماه باز شود، اما این تاریخ پس از چندبار تغییر، به ۱۱ مهرماه موکول شد. با این حال تعلیق‌های مکرر پرواز مستقیم تهران ـ استانبول و افزایش بدهی ایرلاین‌ها به مسافران باعث شد رییس سازمان هواپمایی کشور از مردم بخواهد فعلا بلیت پرواز‌های ترکیه را نخرند.

    از یک‌سو، افزایش نرخ تنها ایرلاین خارجی که در مسیر تهران ـ استانبول و برعکس پرواز دارد، اعتراض‌های بسیاری را برانگیخته است، به گونه‌ای که رییس سازمان هواپیمایی کشور از ورود وزارت امور خارجه به این پرونده و حل مشکل پرواز‌های این مسیر خبر داده است، و از سوی دیگر، آمار قابل توجه مبتلایان ویروس کرونا در دو کشور و افزایش نرخ ارز، این پرسش را در افکار عمومی ایجاد کرده که باز شدن این مرز در شرایط موجود چه ضرورتی دارد؟

    حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی ـ در پاسخ به این پرسش گفت: اگر مرز ایران و ترکیه همچنان بسته بماند جز ادامه گرانی بلیت پرواز‌های این مسیر و عقب ماندن مردم از امورات زندگی‌شان، اتفاق دیگری نخواهد افتاد.

    او که ویروس کرونا را تجربه کرده است، اظهار کرد: این بیماری واقعا ناشناخته است، زمانی که به این ویروس مبتلا شدم به هر پزشکی که مراجعه کردم یک درمان تجویز کرد، این یعنی هنوز تشخیص درستی از این ویروس و بیماری آن وجود ندارد و به نظر می‌رسد مهمان دائمی باشد و باید مثل بیماری‌های دیگر همچون آنفلوآنزا با آن کنار بیاییم. با این وضع اگر فکر می‌کنیم باید مرز‌ها را بسته نگه داریم تا از مرگ میلیون‌ها انسان جلوگیری شود اشتباه کرده‌ایم؛ این کار فقط اقتصاد کشور را فلج می‌کند. قاعدتا مرز‌ها باید زودتر باز شود تا امورات مردم بچرخد.

    او گفت: بازگشایی مرز ایران و ترکیه به این معنی نیست که قرار است فقط مسافر و گردشگر تردد کند، مردم آن‌قدر مشکلات معیشتی دارند که اگر مرز‌ها هم باز شود سفر گزینه آخر است، مردم کار دارند و ناچارند با این قیمت‌ها سفر کنند. اگر مرز‌ها باز نشود این اتفاق می‌افتد که یک ایرلاین که در آذر و دی‌ماه سال گذشته بلیت مسیر تهران ـ استانبول را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروخت حالا قیمت را تا ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان افزایش دهد. سال گذشته بر اثر رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها قیمت‌ها تا ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان افت کرده بود، درحالی‌که چارترکننده‌ها هر صندلی را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریده بودند، اما وجود رقبای زیاد و صندلی‌های بی‌مشتری، آن‌ها را ناچار کرد بلیت‌های مسیر تهران ـ استانبول را زیر قیمت بفروشند. حالا هم که رقیبی وجود ندارد قیمت‌ها سرسام‌آور شده است.

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی سهل‌انگاری و کوتاهی را اصلی‌ترین عامل گران‌فروشی پرواز‌های کنونی ترکیه دانست و افزود: این پرواز تحریم نیست که مساله آن لاینحل باشد. مردم نباید گرفتار این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها شوند و با این قیمت‌های سرسام‌آور سفر بروند. پرواز‌های ترکیه واقعا با قیمت‌های عجیبی درحال انجام است.

    او پس از بررسی و ارزیابی قیمت‌های پرواز‌های موجود، اظهار کرد: نزدیکترین پرواز تهران ـ استانبول هواپیمایی قطر حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت دارد، چون زمان این پرواز نزدیک است و مسافر کم دارد، همه کلاس‌های قیمتی آن جا می‌دهد، اما اگر تاریخ دورتری را برای این پرواز انتخاب کنیم، نه تنها به سختی می‌توان صندلی خالی در هر کلاس قیمتی پیدا کرد که نرخ آن فقط برای یک طرف به ۵۴ میلیون تومان می‌رسد. همین پرواز برای کلاس بیزنس با ترانزیت طولانی چهارده - پانزده‌ساعته در فرودگاه دوحه، حدود ۶۴ میلیون تومان قیمت دارد.

    رفیعی ادامه داد: متاسفانه فقط ایرلاین خارجی نرخ‌ها را بالا نبرده، پرواز‌های ایرانی هم که خالی می‌روند تا مسافران را از استانبول به تهران برگردانند قیمت‌ها را گران کرده‌اند. نمونه بلیت یکی از ایرلاین‌های داخلی را در مسیر یک‌طرفه استانبول ـ تهران برای من فرستاده‌اند که قیمت صندلی بیزنس آن به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و صندلی اکونومی (اقتصادی) آن به شش میلیون تومان رسیده بود.

    رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به وضعیت قیمت‌ها در دیگر مسیر‌های بین‌المللی اظهار کرد: قیمت پرواز‌های اروپایی با هواپیمایی ایران که به وین، میلان، لندن و پاریس انجام می‌شود فقط برای یک طرف از حدود شش میلیون تومان شروع می‌شود و برای مسیر رفت و برگشت به حدود ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. قطر هم تقریبا در این مسیر‌ها با همین قیمت پرواز دارد و نرخ پرواز‌های هواپیمایی امارات در این مسیر به حدود ۱۸ میلیون تومان می‌رسد، ولی قیمت استانبول واقعا وحشتناک است.

    او تاکید کرد: باید قیمت‌ها را کنترل کنند، چون تجربه نشان داده وقتی نرخ بلیت هواپیما بالا رفته دیگر پایین نیامده است. آن زمان که نرخ پایه ارزی بلیت از ۴۹۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسید اعتراض کردیم و گفتیم که همه هزینه‌های ایرلاین ایرانی به دلار نیست و باید قیمت‌ها را کنترل کنند؛ اما چه شد، قیمت‌ها برنگشت. الان هم اگر مدیریت نکنند دیگر این قیمت‌ها پایین نمی‌آید. همین عامل، باز شدن مرز‌ها و برگشت پرواز‌های خارجی را مشکل‌ساز می‌کند.

    رفیعی اظهار کرد: البته مساله الان مردم فقط قیمت بلیت هواپیما و یا هتل نیست. موضوع این است که اراده‌ای برای کنترل قیمت‌ها دیده نمی‌شود. وضعیت مردم تغییر کرده و باید این شرایط را درنظر گرفت.

    منبع مطلب : www.tabnak.ir

    مدیر محترم سایت www.tabnak.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 7 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید