توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    ایا قیمت ماشین سنگین کاهش می یابد

    1 بازدید

    ایا قیمت ماشین سنگین کاهش می یابد را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    قیمت خودرو در بازار به زودی کاهش می‌یابد/ دلالان بازار خودرو را بهم ریختند/ مردم فعلا خرید نکنند

    قیمت خودرو در بازار به زودی کاهش می‌یابد/ دلالان بازار خودرو را بهم ریختند/ مردم فعلا خرید نکنند

    به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سایپانیوز، امیر جعفرپور درباره روند قیمتی که خودروهای داخلی و به خصوص پراید در این روزها در بازار دارند، افزود: ستاد تنظیم بازار با همکاری سایر مجموعه ها و سازمان حمایت در حال نهایی کردن قیمت خودرو متناسب با استانداردها 85 گانه، آلایندگی ها و رعایت استانداردهای الزامی است.

    وی با بیان اینکه به زودی قیمت خودرو در کارخانه های خودروسازی تجدید نظر می شود، تصریح کرد: با بررسی های دقیقی که صورت گرفته قیمت خودرو به نحوی تعیین خواهد شد که با بازار تفاوت زیادی نخواهد داشت، این امر ضمن حذف دلالان باعث خواهد شد که قیمت ها دیگر هیجانی افزایش پیدا نکند و مردم با شوک قیمتی روبرو نشوند.

    معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: توصیه ما به مردم  این است که تا اعلام قیمت خودروها به هیچ عنوان از بازار خودروی خریداری نکنند و مطمئنا باشند که بعد از تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار ضمن ترکیدن حباب قیمت، قیمت انواع خودروها در بازار متعادل خواهد شد و در پی آن شاهد هماهنگی عرضه و تقاضا خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: خرید هر گونه خودرو در این روزهای بازار به ضرر مصرف کننده است.

    جعفرپور گفت: در حال حاضر تفاوت قیمت خودروهای کارخانه و بازار بسیار زیاد است و این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، به همین دلیل در تصمیم های جدید دیگر چنین فاصله قیمتی وجود ندارد.

    وی تأکید کرد: طی چند وقت اخیر دلالان بازار خودرو را بهم ریختند و اجازه ندادند قیمت ها مسیر طبیعی خود را طی کند، از اینرو با تصمیم های جدیدی که به زودی اعلام می شود، مشکل بازار خودرو حل خواهد شد.

    جعفرپور گفت: دلالان بازار خودرو، قیمت پراید را بالا بردند و قیمت فعلی آن که بیش از 80 میلیون تومان است، پذیرفتنی نیست، لذا اگر مردم صبر کنند تکلیف قیمت ها مشخص خواهد شد و دیگر بواسطه فعالیت دلالان بازار خودرو با التهاب روبرو نمی شود.

    منبع مطلب : www.borna.news

    مدیر محترم سایت www.borna.news لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    پشت پرده افزایش قیمت خودرو‌های سنگین / رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون‌های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

    پشت پرده افزایش قیمت خودروهای سنگین/ رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

    تابناک اقتصادیاحمد کریمی از یک رانت اطلاعاتی پرده برداشت و گفت: هنوز دستورالعمل نحوه اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته، تهیه و تنظیم نشده است عده ای دلال رفته اند و متاسفانه از کشورهای دیگر یک تعداد خودرو را وارد کرده اند و تا گمرک غرب تهران هم آورده اند!

    به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ مدتی است قیمت کامیون ها سر به فلک گذاشته و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از رانندگان کامیون که هم اکنون قصد خرید و یا تعویض کامیون خود را دارند،  از شرایط پیش آمده  ناراضی باشند.

    یکی از رانندگان کامیون درد دل خود را این گونه با خبرنگار تابناک اقتصادی شروع می کند: چرا هیچکس در مورد قیمت کامیون تو ایران چیزی نمی نویسه؟ حتما باید اعتصاب باشه تا اسمشون در بیاد؟ آخه کجای دنیا کامیون مدل 40 با بالای پنجاه سال کارکرد هنوز کار می کنه و قیمتش تو فضاس؟ زندگی خیلی ها مثل من سر دو ماه دود شد رفت هوا!

    یکی دیگر از رانندگان کامیون به اسم جواد به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: دوازده ساله کامیوندار و راننده هستم. مدتی قبل کامیونم رو فروختم به امید این که مدل جدیدتری بخرم، ولی انگار تو این مملکت هر روز بر قیمت کامیون ها اضافه میشه! در تمام دنیا هر چه از عمر و مدل کامیون می گذره قیمتش افت می کنه، ولی در ایران برعکسه! با صد میلیون تومان حتی نمیشه خاور مدل ۶۵ خرید. کامیونم رو ۶۰ میلیون فروختم الان ۲۴۰ میلیون تومان قیمت می ذارند! هر روز ارزش پولم کم میشه و کاری نمی‌تونم انجام بدم. "

    اینها تنها بخشی از درد و دل های کامیون داران و یا کسانی که قصد دارند کامیون خریداری کنند، بود. برای بررسی دلایل افزایش قیمت کامیون ها در یکی دو سال اخیر خبرنگار تابناک اقتصادی به سراغ احمد کریمی دبیر انجمن کامیون داران رفت و گفت‌وگویی را با وی انجام داد.

    وی به خبرنگار تابناک اقتصادی درباره افزایش قیمت کامیون گفت: در یکی دو سال اخیر قیمت یک کامیون که ۷۰۰ میلیون تومان بود، هم اکنون به بیش از ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

    کریمی درباره دلایل افزایش قیمت کامیون ها گفت: یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت ناوگان، بی برنامگی دولت در موضوع نوسازی ناوگان و واردات کامیون است.

    دومین دلیل افزایش قیمت کامیون ها برخی از نمایشگاه دارها هستند. این افراد بدون آن که ناوگان را در اختیار مصرف کننده قرار دهند، این ناوگان را بین خودشان دست به دست می چرخانند و معامله می کنند و موجب افزایش قیمت آن می شوند. کریمی اظهار داشت: این دو دلیل موجب شده است تا قیمت کامیون افزایش یابد.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نقش سایت های قیمت گذار در افزایش قیمت چیست، گفت: این سایت ها هم صددرصد در زمینه قیمت گذاری اخلال ایجاد کرده اند. کریمی افزود: این سایت ها به نوعی دارند بازار را متشنج می کنند.

    دبیر انجمن کامیون داران ادامه داد: ناوگانی که از طریق کمپانی عرضه می شود متاسفانه در اختیار نمایندگی ها قرار می گیرد و نمایندگی ها هم به نحوی در اختیار دلالان (نمایشگاه داران) قرار می دهند.پشت پرده افزایش قیمت خودروهای سنگین/ رانت اطلاعاتی از یک دستورالعمل، کامیون های کارکرده خارجی را به گمرک غرب تهران رساند؟!

    وی افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که شرکت های خودروسازی که به ثبت نام کنندگان برای تحویل کامیون متعهد شده بودند و حتی شاسی به نام ثبت نام کنندگان خورده بود، از تحویل کامیون به ثبت نام کننده خودداری کردند و آن را در اختیار شخص ثالثی قرار دادند و الان دو طرف خودروساز و ثبت نام کننده وارد دعواهای حقوقی و تعزیراتی شده اند. این اتفاق برای بسیاری از خودروسازان به خصوص سایپا دیزل رخ داده است. وی اظهار داشت: هم اکنون آن اشخاص ثالث که بیشتر دلالان هستند بازار را در اختیار گرفته اند.

    کریمی گفت: همچنین ما یک سری محدودیت ها در موضوع واردات کامیون ها به دلیل تحریم ها نیز داریم که این موضوع هم بر قیمت تاثیرگذار بوده است.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر هم اکنون ما شاهد آن هستیم که قیمت تمام شده یک کامیون در ایران چند برابر قیمت تمام شده آن‌ها در کشور‌های خارجی و یا حتی کشور‌های همسایه است.

    دبیر انجمن کامیون داران افزود: ما بارها از مراجع ذی صلاح خواسته ایم که مشخص کنند بالاخره این تعیین قیمت خودرو بر عهده چه کسی است؟ اما آن ها تنها جوابی که به ما داده اند این است که تعیین قیمت خودرو در اختیار هیات مدیره شرکت های خودروساز است. به عبارت بهتر و ساده تر به نوعی با این پاسخ رفع تکلیف کرده اند.  

    کریمی با اشاره به طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته که به تازگی توسط وزیر صمت ابلاغ شده است، گفت: اجرای درست این طرح تا حد قابل توجهی می تواند به ایجاد تعادل قیمت در بازار یا حداقل جلوگیری از افزایش قیمت کمک کند.

    وی افزود: البته در گذشته طرح هایی مشابه طرح مذکور داشتیم اما به دلیل اجرای نادرست آن، همین طرح ها خود باعث افزایش قیمت شدند.

    دبیر انجمن کامیون داران در ادامه صحبت های خود از یک رانت اطلاعاتی پرده برداشت و گفت: هنوز دستورالعمل نحوه اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیون های تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته، تهیه و تنظیم نشده است عده ای دلال رفته اند و متاسفانه از کشورهای دیگر یک تعداد خودرو را وارد کرده اند و تا گمرک غرب تهران هم آورده اند!

    وی ادامه داد: الان سؤال ما این است، چطور هنوز که دستورالعمل اجرایی این طرح تنظیم نشده، خودرو وارد شده است؟ این خودروها را چه کسی و با چه مجوزی وارد کرده و قرار است این خودروها با چه نرخی به دست مصرف کننده برسد؟

    کریمی افزود: این وضعیت نشان می دهد یک عده سودجو، فرصت طلب و بهره بردار پیدا شده اند که با راهنمایی و کمک عده ای در دولت و به عبارت بهتر با رانت اطلاعاتی که از بخشی از دولت دریافت کرده اند اقدام به واردات این خودروها قبل از تنظیم دستورالعمل اجرای طرح کرده اند.

    وی ادامه داد: با این روند، این طرح به اسم کامیون دار و راننده اجرایی می شود اما به کام یک عده واردکننده است. کما اینکه در سال های گذشته نیز عیناً همین اتفاق افتاده است.

    کریمی گفت: به استناد یک بند قانونی کاملاً مشخص است که در زمینه واردات کامیون های کارکرده چه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند این کار را انجام دهند.

    وی افزود: در مرحله اول واردات این اشخاص حقیقی و حقوقی به این شرح می باشند و می توانند کامیون وارد کنند؛

    شرکت‌ها خودروساز ۱۰۰۰ دستگاه، شرکت‌های حمل و نقل توانمند ۱۰۰ دستگاه، سرمایه گذاران بخش حمل و نقل ۵۰ دستگاه و دارندگان ناوگان هم ۱۰ دستگاه. حالا پرسش ما این است این افرادی که کامیون‌های کارکرده را وارد و تا گمرک غرب تهران آورده اند، جزو کدام یک از این چهار دسته است؟

    کریمی ادامه داد: من مطمئنم که جزو هیچ یک از این چهار دسته نمی‌باشند. فقط با یک رانت اطلاعاتی که از بخش دولتی به دست آورده اند، این کامیون‌های کارکرده را وارد کرده اند و با همین رانتی که کامیون‌ها را وارد کشور کرده اند با همین رانت هم این کامیون‌ها را پلاک می‌کنند، با همین رانت توزیع خواهند کرد و باز نظام حمل و نقل ما را بهم خواهند ریخت.

    وی در پاسخ به اینکه هم اکنون وضعیت تولید کامیون در ایران چگونه است، گفت: واقعیت این است که ما تولیدکننده نیستیم بلکه در این زمینه مونتاژ کار هستیم.

    دبیر انجمن کامیون داران گفت: اگر همه ذینفعان بخش حمل و نقل در کنار یکدیگر قرار بگیرند حداقل ده سال طول خواهد کشید تا ما ناوگان فرسوده خود را به احسن تبدیل کنیم.

    کریمی در انتهای صحبت‌های خود گفت: علیرغم تمام انتقاداتی که در زمینه‌های مختلف داشته ایم، متاسفانه یک جلسه هم با نماینده تشکل‌های صنفی برگزار نشده است و طبق معمول تصمیماتی برای این بخش از حمل و نقل پشت در‌های بسته در حال اتخاذ است. متاسفانه از دهه ۷۰ به این سمت، هر بار مساله نوسازی ناوگان مطرح شده، به دلیل عدم مشورت با مصرف کنندگان و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد طرح‌هایی ارائه شده که یا متوقف شده یا شکست خورده است.

    منبع مطلب : www.tabnak.ir

    مدیر محترم سایت www.tabnak.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    آیا کاهش قیمت خودروهای ناوگان سنگین تداوم خواهد داشت ؟

    آیا کاهش قیمت خودروهای ناوگان سنگین تداوم خواهد داشت ؟


    به گزارش خبرخودرو، نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشوراز کاهش قیمت خودروهای سنگین و دلایل آن سخن گفت.

    رضا رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو تشریح کرد: از دلایل کاهش قیمت خودروهای تجاری و سنگین می توان به عدم توان خرید و کاهش تقاضا برای خرید این نوع خودروها و از همه مهم‌تر واردات کامیون های سه سال ساخت اروپایی به کشور اشاره کرد.

    وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کنم طرح نوسازی ناوگان سنگین فرسوده با واردات کامیون های اروپایی موفقیت آمیز نخواهد بود و علی رغم اینکه اکنون شاهد کاهش قیمت کامیون هستیم، در آینده نزدیک به دلیل عدم موفقیت واردات کامیون های اروپایی با افزایش قیمت این ناوگان مواجهه خواهیم شد.

    نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشورتصریح کرد: طرح نوسازی با واردات کامیون های کارکرده اروپایی میسر نیست چرا که رانندگان قادر به خریداری کامیون سه میلیارد تومانی نیستند و اگر بخواهند چنین کاری را بکنند باید کامیونی که با آن امرار معاش می‌کنند را اسقاط کنند و در صورت دریافت وام باید چندین سال در سرما و گرما کار کنند تا بتوانند هزینه های خود را تأمین کنند.

    رستمی افزود: ضمن اینکه اگر رانندگان تمایل به واردات کامیون داشته باشند به دلیل عدم انتقال ارز این امر میسر نخواهد بود زیرا دولت برای واردات کامیون ارز تأمین نمی کند و در صورت تهیه ارز توسط راننده، با مشکل انتقال آن مواجهه خواهد شد بنابراین می بایست ابتدا چنین مشکلاتی در حمل و نقل رفع شود تا فرآیند واردات به درستی انجام شود.

    وی تأکید کرد: حجم کالای حمل شده نسبت به کامیون های کشور نامتعادل است و با واردات کامیون می بایست کامیون های فرسوده اسقاط شوند و در غیر این صورت این معادله نامتعادل تر خواهد شد.

    نائب رئیس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشوراظهار داشت: به منظور نوسازی ناوگان سنگین فرسوده دولت می بایست تسهیلاتی در اختیار رانندگان و شرکت های حمل و نقل قرار دهد و با حذف عوارض گمرکی و وام های کم بهره زمینه نوسازی را فراهم کند چرا که در حال حاضر منافع واردات کامیون های اروپایی به دست رانندگان نمی رسد.

    رستمی بیان کرد: مشکلات همیشه در صنعت حمل و نقل وجود داشته و هنوز نیز وجود دارد و اگر بخواهیم این صنعت پیشرفت کند باید عرضه و تقاضا متعادل را به وجود آوریم. پیمایش کامیون های کشور در حالت عادی 180 هزار کیلومتر است در صورتی که کامیون های اروپایی بیش از 300 هزار کیلومتر پیمایش دارند. بنابراین باید بین تعداد کامیون ها در کشور و کالای حمل شده تناسب ایجاد کرد.

    منبع مطلب : khabarkhodro.com

    مدیر محترم سایت khabarkhodro.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    با سلام در آینده معلوم میشه آنوقت ببینیم این دلال ها جرات نشستن پشت فرمان این ماشین ها را دارند برن بار جابجا کنن اگر این جوری پیش برود و دولت کاری انجام ندهد مطمئنا در آینده نزدیک دیگر هیچ کسی نمی ماند که رانندگی کند آن وقت هست که باید ماشین را از دم قسط بدن که بره بار بیاره

    ناشناس 4 ماه قبل
    0

    سلام به این قیمت های فضایی کی درست میشه لطفا مسئولین کاری کنند دیگه شرمنده زن پچه مونیم

    محسن محمدی فرد 6 ماه قبل
    1

    کشنده های چینی هم دست دلال ونمایشگاه افتاده وفقط اونا ثبت نام میکنن ای خدا به خودت واگذارشون میکنیم

    ناشناس 6 ماه قبل
    0

    سلام چهل سالمه شب روز رانندگی کردم با گرسنگی.خستگی .کتیفی. بیخوابی .دور از زن بچه که دلشون خوش کردن به مرد خونه اخه چطور شد که دولت جلوی دلال نمیگیره اینطوری توی ۱۲۰ سالگی صاحب ماشین میخرم تا ۱۵۰ سالگی هم باید کار کنم انگار از زندگی کردن باید کی کرد تا ۲۰۰سالگی که وقت ندارم دولت دست دلال را جان زن بچه هاتون قطع کنید خجالت بکشید دیگه اگه جای ما راننده بوید زن بچه هاتون آدم حسابتان نمیکردن تا کی بمیریم از خجالت و شرمندگی

    محمد 7 ماه قبل
    0

    فقط میبینیم ومیشنویم اجرانمیشه ....

    قریشی 8 ماه قبل
    0

    ببخشیدشماحمل یک باررابه راننده میسپاریدیابه یک اخوندیکجلسه باپنج تاراننده وپنج تاتاجروپنج تانماینده مجلس باوزیرراه و دیگری ریس بانک کارتمام

    دنی 9 ماه قبل
    -1

    ی ماک دقیق 50سال یا ماشین دیگر توروخدا ببین ب کجا می‌خوایم بریم اینا کالای کنار دولت بیا راه اندازی کنه قسط خب ب رانندها همین ماشین ماک که شده ی ملیارد پانصد ک قدیمیه پول نقد بگیره ی ماشین صفر بده قسط بلنده ببنده ایجورن دست همه دلالت قطع میشه ناوگان زنده میشه جوان میشه برین بپرسین همه راضین بابا ایجورجبران کنید ن ای که مردم بخصوص رانندها که ب مردم کارمیکنن بامنت ایجورب دولت اصلا ماشین بدین براشون کارکنن تا ده سال بعد ماشین ب خودشون بدین ی ماهیانه ی حقوق تا ده سال بدین بخدا راضیم شما کارایجور کنید بخدا تاجونا تشکیل خانواده بدن راحت بشن

    وحید 10 ماه قبل
    2

    خدایا این مملکت صاحب نداره چطور کامیون بنز مدل ۴۵قیمت ۱۴۰۰ قیمت گزاری میشه خدا به داد ما رانندگان بری

    سعید 10 ماه قبل
    -1

    سلام

    کجای دنیا ماشینی که نیم قرن کار کرده و فاقد امکانات هست با قیمت سرسام آور میخرند و ماه بعد سود هم میکنند.

    ماشین های وارداتی سه سال کار هم دست دلالان افتاده

    2
    خیری 9 ماه قبل

    خدا کسانی رو که باعث از بین رفتن مملکت وجوانان میشن رونیست ونابود کنه کسی که طمع گرما وسرما رونچشیده چی حالیش میشه

    مهدی 2 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    2
    ناشناس 9 ماه قبل

    خدابه دادمون برسه کشنده 50سال کارکرد 1500فی میدن مخت قفل میشه

    برای ارسال نظر کلیک کنید