توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    انشا در مورد همکاری کلاس سوم ابتدایی

    1 بازدید

    انشا در مورد همکاری کلاس سوم ابتدایی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    کودک آنلاین

    کودک آنلاین

    همکاری و همیاری فرزندان در کارهای خانه
    والدین از این که مدام به فرزندشان بگویند که در کارهای خانه کمک کنند خسته می شوند. بچه ها گله دارند که مادرم می گوید : (( زباله ها را بیرون بگذار)) ، (( میز غذا را آماده کن)) ، ((برگ های حیاط را جمع کن)) . البته این کارهای کوچک در برابر مسئولیت زیاد بزرگسالان برای اداره ی خانه بسیار اندک و ناچیز است.
    در برابر این خدمات بسیار کم والدین برای برطرف کردن نیازهای فرزندشان وقت بسیاری میگذارند. او را به کلاس های مختلف می برند و می آورند برایش خریدمیکنند و هنگامی که دوستانشان را به خانه دعوت کرده اند همه چیز را مهیا میکنند.
    والدین اعتقاد دارند که همه ی افراد خانواده باید در کارهای خانه کمک کنند. آنها معتقدند که اگر فرزندشان در کارهای روزمره به آنها کمک کند حس مسئولیت پذیری در آنها ایجاد شده و به رشد فکری آنها کمک می کند و حس همیاری و همکاری با دیگران را در آنها بارور می سازد.
    با وجود این بیشتر کودکان کارهای خانه را با یادآوری های مکرر ، تهدید، رشوه ، دعوا و جر و بحث انجام می دهند. در حقیقت این مسأله در مورد بچه های کوچک تر و حتی ده تا سیزده ساله هم صدق میکند و این تکرار درخواست کمک والدین تا هنگامی که بچه ها بزرگ شوند و استقلال خود را به دست بیاورند همچنان ادامه خواهد داشت و غالبا زیان های مربوط به وادار کردن آنها به انجام دادن کارهای خانه بیشتر از فایده های آن می باشد.
    بچه ها کارهای روزانه خود را انجام نمیدهند چون به نظر آنها کار خانه اهمیت چندانی ندارد. آنها مانند والدینشان به نظم و ترتیب اهمیتی نمی دهند ظرف های کثیف و نشسته ، آشغال زیاد ، خمیر دندان باز مانده در دستشویی، خرده های مداد و کاغذ و کیف مدرسه ای که روی زمین افتاده آنها را مضطرب نمیکند. یک کودک هیچوقت به مادرش نمیگوید که (( چرا آشپزخانه بهم ریخته است؟))
    معمولا بچه ها از انجام دادن کارهای روزانه ی خانه بدشان می آید ؛ زیرا آنها برنامه های پرمشغله ی زیادی دارند و فرصت کمی برایشان باقی می ماند. کودکی روزانه چند ساعت را در مدرسهمی گذراند و چند ساعت هم فعالیت های فوق برنامه دارد و تکالیف مدرسه را هم خواه ناخواه باید انجام دهد به این ترتیب زمان کمی برایش باقی می ماند و دیگر تمایلی به ظرف شستن نشان نمی دهد.
      به طور حتم در طول روز با تنش زیادی رو به رو شده است و در خواست کمک برای کارهای خانه بهانه ای می شود تا او عقده ی خود را خالی کند : (( همیشه به من می گوئید که کار کنم!)) مسلما برای یک کودک جر و بحث کردن با والدین آسان تر است تا با معلمش که احتمالا همان روز فشار روانیبه او وارد کرده است.
    تا زمانی که او به کارهای روزانه علاقهنداشته باشد سعی میکند از انجام دادن آنها طفره رود و بدین ترتیب از زیر کار در می رود آن را با تاخیر و به آرامی انجام می دهد یا خودش را مشغول کار دیگری می کند. اکثر والدین در این طور مواقع می گویند : (( تو چقدر تنبل هستی)) اما حقیقت این است که این نوع رفتار واکنشی طبیعی است به کاری که کودک دوست ندارد آن را انجام دهد.
    اگر کارهایی را که به او محول می شود درست انجام ندهد احتمالا والدین باز هم ناراحت میشوند چون کار را نحو احسن انجام نداده است: (( این میز که تمیز نشده )) ، (( خرده نان روی زمین باقی مانده)) ، (( در خمیر دندان چرا باز مانده؟)) و هنگامی که والدین از آنها ایرادمی گیرند بچه ها حالت تدافعی به خود می گیرند.

    منبع مطلب : www.koodakonline.com

    مدیر محترم سایت www.koodakonline.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    درس 8 مطالعات سوم ابتدایی چرا همکاری می کنیم؟

    درس 8 مطالعات سوم ابتدایی چرا همکاری می کنیم؟

    انتظارات یادگیری درس 8 مطالعات سوم ابتدایی چرا همکاری می کنیم؟

    انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:

    اردو یا مراسمی در داخل یا خارج مدرسه اجرا و به خوبی با هم تقسیم کار و همکاری کنند.
    لزوم و فایده همکاری را بیان کنند.

    در کارهای خانه با اعضای خانوادهٔ خود همکاری کنند.

    جدول مربوط به فعالیت های اعضای یک خانواده را بخوانند. جدول مشابه را برای خانوادهٔ خود تهیه و تکمیل کنند.

    مواد و وسایل موردنیاز: کتاب درسی، کاربرگهٔ شمارهٔ ۵ و ۶، وسایل و ابزار لازم برای اجرای یک اردو یا مراسم مشابه در داخل یا خارج مدرسه

    آموزش درس 8 مطالعات سوم ابتدایی چرا همکاری می کنیم؟

    آماده کنید

    بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت عملی آغاز درس است.

    اردو یا مراسمی را برای بچّه ها اجرا کند. اگر محدودیت هایی برای بردن بچّه ها به یک پارک یا ناحیهٔ خوش آب و هوادارید،

    می توانید یک برنامهٔ صبحانه یا ناهار در مدرسه را تدارک ببینید.

    بچّه ها را به چند گروه تقسیم کنید. به هر گروه یک مسئولیت بدهید

    مانند پهن کردن سفره، چیدن وسایل و خوراکی ها روی سفره، پذیرایی از هم کلاسی ریختن چای و …
    جمع کردن سفره، ریختن زباله ها در سطل، شستن ظرف ها و…

    بهتر است برای کمک به حفظ محیط زیست از یک سو و آموزش مهارت های خودیاری، از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنید.

    آموزش دهید

    اکنون که مراسم اردو به پایان رسیده، از هر گروه بخواهید مجدداً وظایف خود را بگوید سپس بپرسید این همکاری چه فایده ای داشت؟

    اگر قرار باشد دوباره اردویی داشته باشیم و یک گروه همهٔ کارها را انجام دهند، چه می شود؟

    بچّه ها را هدایت کنید برای درک و لزوم همکاری خود دلیل بیاورند.

    برای مثال: کارها با سرعت بیشتر و زمان کمتر انجام می شود.

    کارها با همکاری بهتر انجاممی شود، و خستگی افراد بسیار کمتر می شود

    و از همه مهم تر ما دوست نداریم دیگران کار کنند و ما فقط مصرف کننده باشیم.

    در مرحله بعد فعالیت عکس خوانی را انجام دهید و از آنها بخواهید تصاویر صفحه ۲۵ را توضیح بدهند.
    سپس از دانش آموزان بخواهید موارد مشابه در خانوادهٔ خود را بیان کنند.

    برای مثال دانش آموزی که در آموختن درس به خواهر یا برادر خود کمک می کند.

    دانش آموزی که از فرزند کوچک خانواده نگهداری و مراقبت و با این کار به مادرش کمک می کند،
    دانش آموزی که در امور خانه همکاری دارد و …

    این بیان کردن خاطرات نوعی ترغیب و تشویق همهٔ دانش آموزان به موضوع همکاری در خانه است.

    دانش آموزان را درباره لزوم همکاری در خانه هدایت کنید با پرسش های ۱ و ۲ فعالیت ص ۲۵  دلایل مربوط به لزوم همکاری را دوباره بیان کنند.

    به پایان ببرید

    با جمع بندی مطالب مربوط به همکاری دلایلی چون علاقه به دیگران، پرهیز از تنبلی و مصرف کننده بودن، انجام کارها با سرعت و کیفیت بهتر و خستگی کمتر افراد در فرآیند همکاری را مرور کنید.

    سپس از دانش آموزان بخواهید کاربرگهٔ شمارهٔ ۵ و ۶ کتاب را در خانه کامل کنند و تقسیم کار و همکاری را در خانهٔ خودشان نشان دهند.

    آنها را راهنمایی کنند در ستون های بالای جدول کارهای مهمی را که در خانه شان وجود دارد شناسایی کنند و بنویسند.

    در خانواده های مختلف و در مناطق مختلف مثل شهر و روستا و … این کارها ممکن است تناوب داشته باشد.

    بهتر است از بچه ها بخواهید کاربرگه ها را با  رؤیت والدین به شما تحویل دهند.

    حُسن تکمیل این کاربرگه ها توسط بچّه ها این است که بهتر به میزان همکاری و یا عدم همکاری خود پی می ببرند

    و درصدد اصلاح رفتار برمی آیند و بهتر متوجه مسئولیت های خود می شوند.

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    تلگرام آفتاب

    اینستاگرام آفتاب

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

    ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

    پشتیبانی آفتاب

    منبع مطلب : www.aftabir.com

    مدیر محترم سایت www.aftabir.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    🥕 18 روز قبل
    1

    🥺🥺🥺🥺

    ناشناس 7 ماه قبل
    0

    ننبنتتف

    زینب 8 ماه قبل
    0

    من زیاد از پست چیزی نمیدونم ولی میدونم که اداره ی پست برای فرستادن نامه ها خیلی زحمت میکشم و هر روز نامه های زیادی رو باید به خانه ها ی مورد نظر بفرستم

    دینا 8 ماه قبل
    -1

    عالی

    برای ارسال نظر کلیک کنید