توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    از درس راز نشانه ها چه نتیجه ای میگیریم

    1 بازدید

    از درس راز نشانه ها چه نتیجه ای میگیریم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    اهداف درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    1 ترغیب به بهره گیری از نیروی تفکّر و تعقّل در زندگی
    2 تقویت قدرت درک متن در دانش آموزان
    3 آشنایی با کلمات هم آوا
    4 تقویت مهارت گوش دادن و فن بیان
    5 آشنایی با نقش جمله در رساندن پیام
    6 تقویت مهارت درک مطلب و نوشتن دانش آموزان
    7 آشنایی با چگونگی بیان آغاز قصّه

    واژه آموزی (کلمات هم آوا) درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    سال گذشته دانش آموزان با کلمات«هم نویسه»آشنا شدند؛ کلمات زیر هم نویسه هستند: چای را با شکر شیرین کرد.
    شکر نعمت های بی شمار خداوند از عهدهٔ ما خارج است.

    همچنین کلمات هم آوا هم نویسه یا چند معنایی را نیز قبلاً فراگرفته اند، کلمات زیر هم آوا هم نویسه هستند:

    شیر به معنای نوشیدنی خوراکی، شیر با مفهوم حیوان وحشی، شیر به عنوان یک ابزار در این درس، کلمات هم آوا آموزش داده می شود،

    اگرچه این کلمات، تلفّظ مشترک دارند اما به لحاظ معنا و املا متفاوت هستند؛ مثل خوار و خار، خواست وخاست.

    آموزش این بخش سبب می شود دانش آموزان به هنگام نوشتن املا، متناسب با بافت متن و معنا، املای صحیح را بنویسند.

    قصّه گویی و صندلی صمیمیت درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    در کتاب فارسی سوم، مهارت سخن گفتن در قالبی هدفمند و فعّالیتی پویا گسترش یافته است.

    در هشتدرس اوّل کتاب فارسی سوم با هدف تقویت مهارت سخن گفتن طراحی شده بود.

    در نگاه کن و بگو  به کمک تصویر، ذهن دانش آموز طبقه بندی می شد و به صورت منسجم سخن می گفت.

    بعد از تمرین در این فعّالیت طی هشت درس، انتظار می رفت دانش آموز به سطحی از توانایی برسد که بدون تصویر هم سخن بگوید. لذا از درس نهم فعّالیت گردید.

    مراد از صندلی صمیمیت، صندلی معلّم است که هر دانش آموز روی آن می نشیند و برای هم کلاسی هایش سخن می گوید.

    نشستن دانش آموزان در جای معلّم، حسّ خوبی در آنها ایجاد می کند و سبب می شود
    دانش آموز به لحاظ عاطفی، خود شکوفایی و ارتقای شخصیت، احساس مناسبی داشته باشد. به همین دلیل عنوان فعّالیت نیز بار عاطفی مثبت را القا می کند

    صندلی صمیمیتدر فضایی دوستانه، دانش آموزان را به صحبت کردن مفید در برابر جمع وا می دارد و زمینهٔ بسیار مناسبی برای پرورش سخنوری و توانایی فنّ بیان و تقویت اعتماد به نفس بوده است.

    صندلی صمیمیت و پرورش فنّ بیان در کتاب فارسی چهارم، در قالب فعّالیت ارائه شد

    تا هم تکراری نباشد و تنوّع و جاذبه داشته باشد، هم اینکه صحبت  قصه گویی کردن در قالب بیان قصّه تخصصی تر شود.

    در این درس ابتدا دانش آموزان به داستانی که برایشان پخش می شود،

    گوش می کنند؛ این امر خود موجب تقویت تمرکز و درک شنیداری می شود.

    در ادامه از آنها می خواهیم از شیوه ای که راوی، قصه را روایت کرد، الگوبرداری کنند. در این درس تأکید بر شروع داستان است

    املا درس سوم فارسی چهارم ابتدایی راز نشانه ها

    در بخش اوّل، دانش آموزان یک به یک پای تخته آمده، هر کدام یک کلمه از درس را که شما می خوانید روی تخته می نویسند.

    پس از آنکه مجموعه ای از کلمات باارزش املایی از متن درس روی تخته گردآوری شد همه با هم کلمات را جمع خوانی نمایند.

    در بخش دوم کلمات را از روی تابلو پاک کنید و از بچّه ها بخواهید کلماتی را که به خاطر سپرده اند روی برگهٔ املا خود بنویسند.

    پس از جمع آوری برگه ها و تصحیح آنها به رفع اشکالات دانش آموزان بپردازید

     این شگرد املایی، چند فایده دارد و اهداف آموزشی زیر را دنبال می کند:

    بازخوانی درس

    تقویت تأمل و دقّت در نگاه
    تشخیص و استخراج واژگان املایی
    تقویت حافظهٔ دیداری
    پرورش حافظهٔ کوتاه مدّت
    رشد و تقویت توانایی درست نویسی املای کلمات

    درس سوم نوشتاری چهارم ابتدایی

    فعّالیت های نوشتاری  4: درک متن
    از آنجایی که آشنایی با نوع متن در انتخاب روش خواندن و افزایش درک متن مؤثر است،

    در این درس می خواهیم دانش آموزان را با متن های علمی و ادبی آشنا کنیم.
    عمدهٔ متن هایی که دانش آموزان با آن سر و کار دارند

    یا داستانی است مانند متن های درس و بخوان و بیندیش کتاب فارسی که همان متن های ادبی هستند

    یا علمی است مانند متن دروس کتاب علوم و مطالعات اجتماعی که به خواننده اطّلاعات علمی می دهند.

    برای تدریس این بخش، همین که دانش آموزان تشخیص دهند یک متن داستانی است اما دیگری داستانی نیست، کافی است.

    نمونه سوال فارسی چهارم ابتدایی

    منبع مطلب : dabesto.ir

    مدیر محترم سایت dabesto.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    قصه نشانه خر گمشده (خلاصه داستان راز نشانه ها) | سمن گل

    قصه نشانه خر گمشده (خلاصه داستان راز نشانه ها) | سمن گل

    قصه نشانه های خر گمشده درس سوم فارسی چهارم با عنوان راز نشانه ها در کتاب فارسی چهارم (درس سوم) درج شده است؛ در این مطلب متن این داستان را به همراه فایل صوتی آن قرار می دهیم. لازم به ذکر است که نمایشنامه ای نیز بر اساس این داستان تنظیم شده است که فایل صوتی آن نمایشنامه را نیز آورده ایم؛ لطفا با ما همراه باشید.

    خلاصه داستان:

    داستان پسری است که خر گم شده مردی را به درستی می گوید و حال آنکه ادعا می کند اصلاً خر را ندیده است؛ به همین دلیل از سوی صاحب خر متهم می شود به دزدی و سرقت خر؛ و پسر را نزد حاکم می برد تا حاکم او را مجازات کند اما حاکم بعد از پرسیدن چند سوال به بی گناهی و در عین حال زیرکی و دانایی پسر پی برده و او را در قصر نزد خود نگاه می دارد.

    فایل صوتی راز نشانه ها:

    لینک دانلود:

    فایل صوتی نمایشنامه راز نشانه ها:

    لینک دانلود نمایشنامه:

    منبع تصاویر:

    سایت رشد

    منبع مطلب : samangol.ir

    مدیر محترم سایت samangol.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    نقشه ذهنی فارسی چهارم ابتدایی درس راز نشانه ها | نقشه مفهومی بهترین نمونه موجود

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    سحر 1 ماه قبل
    0

    از درس سوم چه نتیجه ای میگیریم

    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    روزگاربدیه گنجشک کناری شده تخت چوبه خیابان برام بخاری شده

    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    روزگاربدیه گنجشک کناری شده تخت چوبه خیابان برام بخاری شده

    ناشناس 9 ماه قبل
    -1

    سلام میشه

    ناشناس 1 سال قبل
    1

    واقعا عالیه چه کلمه ۶ ای داره

    ناشناس 1 سال قبل
    1

    کس کش خر میای کین کینو

    ناشناس 1 سال قبل
    1

    من امروز بیرون بودم نتونستم مشقم مو بفرستم

    تکليف شبکه آموزش حیوانات و به این نتیجه رسیده است

    ناشناس 1 سال قبل
    -2

    از متن درس راز نشانه ها چه نتیجه ای می گیریم

    درنیکا 1 سال قبل
    1

    از درس راز نشانه ها چه نتیجه‌ای میگیرید؟

    0
    مهلا خباز 24 روز قبل

    نتیجه میگیرم زود قضاوت نکنم و خوب در مورد چیزی که میخواهم بیان کنم اول خوب فکر کنم

    -2
    درنیکا 1 سال قبل

    نمیدونم ولی آسان

    برای ارسال نظر کلیک کنید