در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    آزمایش صفحه ۵۵ علوم سوم ابتدایی

    1 بازدید

    آزمایش صفحه ۵۵ علوم سوم ابتدایی را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

    فعالیتهای علوم ابتدایی

    تصویر عنوانی درس را به دانش آموزان نشان می دهم (تصویر از طریق ویدئو پروژکتور روی صفحه ی یا تخته می افتد) از دانش آموزان سوال می کنم در تصویر چه می بینید؟ (در این مرحله دانش آموزان بصورت گروهی هر چهار نفر در یک گروه، روی صفحه ی عنوانی کار می کنند و مشاهدات خود را بصورت گروهی انجام می دهند. سپس از هر گروه یک نفر به نمایندگی از آن حاصل مشاهدات گروهشان را بیان می کند) هدف این صفحه این است که دانش آموزان با نور و اینکه نور باعث می شود اجسام و حتی اجسامی که داخل آب هستند را ببینیم آشنا شوند.

    در این صفحه آنقدر از دانش آموزان سوال می کنم تا متوجه عنوان و موضوع صفحه شوند.

    در صفحه ی 52 یک گفت و گو کنید هدف این صفحه این است که دانش آموزان متوجه شوند ما بواسطه ی چشمهای خودشان نور و محیط اطراف را ببینند و بخاطر همین وقتی چشمان خود را ببندیم هیچ چیزی نمی بینیم. در این مرحله چند نفر از دانش آموزان سه نفر را وسط کلاس می آورم چشمهای یکی را با پارچه می بندم و دیگری از او می خواهم فقط یک چشم خود را ببندد و سومی با چشمان باز همه جا را مشاهده کند و سپس حاصل مشاهدات خود را به کلاس گزارش دهند.

    صفحه ی 53 هدف این صفحه این است که دانش آموزان با منبع نور آشنا شوند.

    از دانش آموزان می خواهم در خانه همه ی چراغ های خانه را خاموش کنند و نتیجه ی گزارشات خود را به کلاس بیاورند. (نتیجه ی تجربه ی خودشان)

    سپس با توجه به تصاویر کتاب چند منبع نور معرفی می کنیم تا دانش آموزان به این نتیجه برسند که برای دیدن اجسام نور لازم است و این نور از طریق منبع نور تهیه می شود.

    قسمت علم و زندگی: در قالب گروهی درباره ی این مطلب بحث کنند و نتیجه ی بحث های خود را به کلاس گزارش دهند در نهایت دانش آموزان به این می رسند که برخی اجسام در تاریکی از خود نور تولید می کنند.

    بازتابش نور در صفحه ی 54: به هر گروه از دانش آموزان یک آیینه می دهم و از آنها می خواهم که به وسیله ی آن نور خورشید را بر جاهای مختلف بندازند در نهایت دانش آموزان به این نکته پی می برند که وقتی نور خورشید به آیینه می تابد از آن بر می گردد که به آن بازتابش نور می گویند یعنی هدف این صفحه دانش آموزان با چگونگی بازتابش نور آشنا شوند.

    برای هشدار: نکته مهم موجود در آن را به دانش آموزان یادآوری می کنم.

    صفحه ی 55 کتاب: هدف این صفحه این است که دانش آموزان با اجسامی که بازتابش منظم نور بوجود می آورند و اجسامی که بازتابش نامنظم نور بوجود می آورند آشنا شوند.

    وسایل مورد نیاز که با خودم به کلاس می آورم. (آینه ورق آلومینیم و مقوا) است. دانش آموزان تکه ای از ورق آلومینیوم را چروک می کنند و آن را روی مقوا می چسبانند و سپس آینه و بعد ورق آلومینیم چروک را در مقابل نور خورشید قرار می دهند در نهایت دانش آموزان به این نکته پی می برند که ورق چروک آلومینیوم بازتابش نور آن نامنظم است ولی آینه منظم است سپس جدول این صفحه را کامل می کنند.

    برای صفحه ی 56 ابتدا درباره ی تعاریف آمده در ابتدای صفحه با دانش آموزان بحث می کنم که دانش آموزان با ویژگی های آینه ی تخت، فرو رفته و برآمده آشنا می شوند.

    سپس برای فعالیت به هر کدام از دانش آموزان یک قاشق می دهم و از آنها می خواهم که به سطح درونی و بیرونی قاشق نگاه کنند و ببینند تصویر آنها چه شکلی است و نتیجه ی مشاهدات خود را در سؤالهای یک و دو می نویسند.

    برای قسمت مقایسه صفحه ی 56 از دانش آموزان می خواهم که تصویر خود را در آینه ی تخت (به هر گروه یک آینه می دهم) و سطح بیرونی و درونی قاشق ببینند و نتیجه ی آن را در جدول بنویسند هدف این مقایسه این است که دانش آموزان به این نکته برسند که آینه تخت تصویر را معمولی و واضح نشان می دهد اما آینه برآمده تصویر را                نشان می دهد و آینه ی فرو رفته تصویر را                       نشان می دهد.

    صفحه ی 57: کاربرد آینه ها: هدف آن این است که دانش آموزان با کاربرد آینه ها در زندگی روزمره آشنا شوند از آنها می خواهم که به صورت گروهی روی این مطلب بحث کنند.

    برای فعالیت صفحه ی 57: چند جسم براق و رنگی تهیه می کنم و آن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهم و بازتاب نور از سطح این اجسام بر روی دیوار را گزارش کنند و در فعالیت بنویسند.

    صفحه ی 58 هدف آن این است که دانش آموزان چگونگی دیدن اجسام آشنا شوند.

    و به این نکته پی می برند که نور باید به اجسام برخورد و بازتاب آن به چشم ما بر گردد و این باعث می شود اجسام را ببینیم یعنی دانش آموزان از روی تصویر صفحه  به این نتیجه می رسند. ایستگاه تفکر را هم از آنها می خواهم بصورت گروهی انجام دهند که به این نتیجه می رسند که برای دیدن اجسام پشت سرما، باید از طریق آینه آنها را ببینیم.

    تهیه کننده: فاطمه سلامات گروه 57

    منبع مطلب : safiehsavari.blogfa.com

    مدیر محترم سایت safiehsavari.blogfa.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    مجموعه مدارس دخترانه و پسرانه سرای دانش | جزئیات خبر

    مجموعه مدارس دخترانه و پسرانه سرای دانش | جزئیات خبر

    دانش آموزان پایه سوم یمینی دبستان سرای دانش واحد مرزداران، آزمایش بازتاب نور را در حیاط مدرسه انجام دادند.

    آزمایش بازتاب نور

    این آزمایش مربوط به فصل هفتم (نور و مشاهده اجسام) کتاب علوم سوم دبستان است و طی آن دانش آموزان تفاوت میان بازتاب منظم و نامنظم با استفاده از آینه و ورقه آلومینیومی چروک در حیاط مدرسه تفاوت میان بازتاب منظم و نامنظم نور را یاد می گیرند.

    آزمایش بازتاب نور

    بازتاب منظم نور : وقتی نور خورشید به سطح صاف و صیقلی مانند آینه می تابد ، نور منظم باز تاب می شود و به این بازتاب، بازتاب منظم می گویند.

    بازتاب نامنظم نور: وقتی نور به سرعت ناصاف و غیر صیقلی مانند ورقه آلومینیومی می تابد، نور منظم بازتاب می شود.

    آزمایش بازتاب نور"دانش آموزان پایه سوم یمینی در حال مشاهده بازتاب منظم نور"

    وسایل لازم برای این آزمایش: آینه ، ورقه ی آلومینیومی چروک

    شرح آزمایش: دانش آموزان با گرفتن آینه در مقابل نور خورشید بازتاب منظم نور و با گرفتن ورقه آلومینیومی چروک ، بازتاب نامنظم نور را مشاهده کردند.

    منبع مطلب : sarayedanesh.sch.ir

    مدیر محترم سایت sarayedanesh.sch.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    شیرین : 😂😂😂😂😂

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    باشه

    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    مشکلی نیست اسمتو میگی؟

    0
    ناشناس 1 ماه قبل

    میشه اسمتو بگی

    ناشناس 4 ماه قبل
    -1

    خیلی عالی

    ناشناس 4 ماه قبل
    -1

    خیلی عالی بود دستت درکند

    زهرا 4 ماه قبل
    0

    من اگ بلد بودم تو گوکل سرچ نمیکردم😵😵😵

    ناشناس 4 ماه قبل
    1

    برو بابد

    نا شناس 5 ماه قبل
    0

    من اگه بلد بودم نمی امدم از گوگل سرچ کنم و پیدا کنم ولی چیزه بلد نیستم مخصوصا در دوران کرونا

    4
    شیرین 5 ماه قبل

    😂😂😂😂😂

    سلما 5 ماه قبل
    2

    اگه من بلد بودم از گوگل سرچ نمیکردم😐😐وچیزی بلد نیستم

    -2
    اره والا 4 ماه قبل

    اره والا

    0
    ناشناس 4 ماه قبل

    دیوانه

    سلما 5 ماه قبل
    2

    اگه من بلد بودم از گوگل سرچ نمیکردم😐😐

    مهدی 5 ماه قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید